کشته شدن سه سرباز لبنانی در نزدیک مرز سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بعلبک، یک مسئول سرویس امنیتی لبنان از کشته شدن سه نظامی لبنانی به ضرب گلوله افراد مسلح در شرق لبنان نزدیک مرز سوریه خبر داد.

این مسئول لبنانی اعلام کرد مهاجمان مسلح دوشنبه شب سه سرباز لبنانی را در یک خودروی نظامی در بخش ورودی شهرک عرسال در شرق لبنان کشتند.

گزارش بی بی سی: در حالیکه مخالفان حکومت سوریه از وقوع کشتار دیگری در این کشور خبر داده‌اند، به گزارش منابع خبری سه نظامی لبنانی در نزدیکی مرز با سوریه کشته شده‌اند.

روز سه شنبه، ٧ خرداد (٢٨ مه)، گزارش شد که افراد مسلح ناشناس به سوی یک پاسگاه ایست و بازرسی ارتش لبنان واقع در نزدیکی شهرک مرزیعرسال در شرق دره بقاع تیراندازی کردند که در اثر آن، دو سرباز لبنانی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

براساس این گزارش، فرد زخمی هم پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

این پاسگاه در نزدیکی مرز لبنان با سوریه واقع است و مهاجمان که با یک دستگاه اتومبیل به آن نزدیک شده بودند، پس از تیراندازی به سوی نظامیان لبنانی، به آن سوی مرز گریختند.

منطقه مرزی اطراف عرسال از مناطقی است که مخالفان حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای رفت و آمد افراد و قاچاق اسلحه به داخل سوریه از آن استفاده می‌کنند.

در شهرک عرسال و مناطق اطراف آن شمار قابل توجهی از بیجاشدگان سوری اقامت دارند و در ماه مارس، گزارش‌هایی از حمله هوایی ارتش سوریه به هدف‌هایی در این منطقه انتشار یافت.

شهر عرسال پیش از این هم شاهد درگیری بین نظامیان لبنانی و افراد مسلحی بوده است که گفته می‌شود با گروه های مخالف حکومت سوریه مرتبط هستند.

در ماه فوریه سال جاری، چهار سرباز لبنانی و دو شبه نظامی مسلح در تبادل آتش بین دو طرف در نزدیکی عرسال کشته شدند.

ناآرامی‌های سیاسی سوریه از بیش از دو سال پیش با برگزاری تظاهرات اعتراضی آغاز شد و به تدریج، به یک جنگ داخلی تمام عیار تبدیل شده است.

در ماه‌های اخیر، با ورود اسلامگرایان سنی تندرو به صحنه عملیات نظامی علیه حکومت سوریه، که در دست اقلیت پیروان آئین علوی است، در برخی مناطق شکل یک درگیری فرقه‌ای را به خود گرفته است.

همچنین، با جهت‌گیری کشورهای منطقه به نفع یکی از دو گروه، بیم آن می‌رود که در صورت ادامه این درگیری، دامنه جنگ به کشورهای همسایه به خصوص لبنان هم کشیده شود.

سه شنبه، 7 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-05-28 ساعت 09:05
خبر بعدی : تلویزیون خوراک ندارد، مردم ماهواره می‌بینند
خبر قبلی : تیم احمدی نژاد در يک قدمی پروژه جدید بگم بگم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -