انتخابات؛ واکنش رژیم به اظهارات جان کری

واکنش بروجردی به اظهارات جان کری: انتخابات جمهوری اسلامی آزادتر از آمریکا است

رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه احزاب در آمریکا حضور افراد در عرصه انتخابات را فیلتر می کنند، گفت: آزادی در برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بدون تردید از آمریکا بیش تر است.

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خانه ملت در خصوص اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در شهر تل آویو مبنی بر این که شورای نگهبان در ایران مسیر دموکراسی را سد کرده است، گفت: جان کری این اظهارات را برای خوش آمد صهیونیست ها انجام داده است.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب تصریح کرد: آمریکایی ها به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی ایران یکی از آزاد ترین و دموکراتیک ترین کشورها در برگزاری انتخابات است و به تعداد سال های عمر جمهوری اسلامی ایران انتخابات انجام داده و در همه شئونات اداره کشور اراده ملت است که تصمیم گیری می کند.

بروجردی هم چنین افزود: ایرادی که آنها به شورای نگهبان می گیرند کاملا نا وارد است چرا که شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و کاملا بر اساس موازین قانونی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: خود احزاب در داخل آمریکا افراد علاقه مند به حضور در عرصه انتخابات را فیلتر می کنند و اجازه حضور به آنها نمی دهند ، یعنی در خود آمریکا ساختار به گونه ای است که حزب تصمیم گیری می کند چه کسی در عرصه انتخابات حضور پیدا کند و با چنین سیستمی چگونه بر جمهوری اسلامی ایران چنین ایرادی را می گیرند.

بروجردی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: در ایران مردم این آزادی را دارند که با رای مستقیم خود رئیس جمهوری را انتخاب کنند در حالی که در آمریکا این گونه نیست چرا که سیستم آنها کارت الکترال است و مردم آمریکا مستقیم رییس جمهوری خود را انتخابات نمی کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: بر اساس این استدلال ها واضح و روشن است که میزان آزادی در برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بدون تردید از آمریکا بیش تر است.

آدينه، 3 خرداد ماه 1392، 11:47 بعدازظهر برابر با 2013-05-24 ساعت 17:05
خبر بعدی : تروریست اسلامی لندن یک جهادی شناخته شده بود
خبر قبلی : کیهانِ شما، کیهانِ لندن - الاهه بقراط


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -