سبک جديدی از تروريسم در انگلیس شکل گرفته است؟

به ظاهر القاعده شگرد خود را در ایجاد وحشت در شهرهای غربی تغییر داده است و کشتن نظامی انگلیسی با قمه و ساطور در روز روشن در خیابانی شلوغ در لندن گواه این مدعاست.

شبکه فرانس24 در گزارشی از لندن گفت، کشته شدن سرباز انگلیسی در لندن پرسشهای زیادی برانگیخته است. به نظر می رسد سبک جدیدی از سوءقصدهای تروریستی در انگلیس آغاز شده است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس شب گذشته از سفرش به پاریس بازگشت تا جلسه بحران را با حضور وزیر کشور، وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات را رهبری کند.

هنوز هویت سرباز کشته شده مشخص نشده است. رسانه های انگلیسی می گویند این فرد سربازی انگلیسی بوده که پیراهن سازمانی خیریه را به تن داشته که به سربازان انگلیسی زخمی شده در جهان کمک می کرده است.

دو فردی که در ارتباط با این سوءقصد زخمی و بازداشت شده اند در دو بیمارستان متفاوت مداوا می شوند. سئوالات زیادی درباره عمل آنان وجود دارد.

آیا این اقدامی خودسرانه بوده یا بخش دیگری از تروریسم اسلامگرایان است؟

روزنامه دیلی تلگراف امروز نوشت، به ظاهر القاعده شگرد خود را در ایجاد وحشت در شهرهای غربی تغییر داده است و کشتن نظامی انگلیسی با قمه و ساطور در روز روشن در خیابانی شلوغ در لندن گواه این مدعاست.

با انتشار گزارش هایی درباره مسلمان بودن دو ضارب نظامی مقتول انگلیسی، شب گذشته به دو مسجد حمله شده است.

قرار است روز شنبه جریانات مخالف حضور اسلامگرایان در انگلیس تظاهرات برگزار کنند.

معترضان می گویند، سیاستمداران کشور درباره این موضوع بسیار محتاطانه عمل می کنند.

این در حالیست که تصاویر تکان دهنده که از تلویزیون انگلیس پخش شد نشان می داد که یکی از افراد مظنون درحالیکه یک چاقوی قصابی در دست دارد و دستهایش خونی است علیه دولت انگلیس جملاتی را فریاد می زند.

مسئولان به منظور جلوگیری از تنشهای مذهبی و قومی مردم را به آرامش دعوت کرده اند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس امروز در سخنانی که به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی انگلیس پخش شد گفت، این قتل را افراط گرایان صورت داده اند و بهترین پاسخ به تروریستها، بازگرداندن لندن به شرایط عادی است.


آدينه، 3 خرداد ماه 1392، 9:06 صبح برابر با 2013-05-23 ساعت 14:05
خبر بعدی : دری نجف آبادی: اجازه نمی دهیم حکومت اسد سقوط کند
خبر قبلی : تاثیر تحولات انتخاباتی بر بازار ارز و سکه؛ صعود قیمتها


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -