سوریه؛ القصیر به گورستان حزب الله تبدیل شده، 75 کشته

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بعلبک (لبنان)، یک منبع نزدیک به گروه شیعه حزب الله لبنان امروز به این خبرگزاری گفته که درگیریهای اخیر شهر القصیر در سوریه دستکم 75 تن از نیروهای این گروه کشته شده اند.

این در حالیست که حسن نصرالله، سرکرده حزب الله لبنان بطور مرتب فقط رجزخوانی می کند.

شهر استراتژیک القصیر در نزدیکی مرز لبنان اکنون هفته ها است که صحنه درگیریهای شدید میان نیروهای رژیم بشار اسد و نیروهای ارتش آزاد سوریه است.

اپوزیسیون سوریه پیشتر گفته بود که نیروهای حزب الله لبنان بطور فعال در این درگیریها در کنار نیروهای بشار اسد قرار دارند.


موافقت فرانسه با گنجاندن حزب الله در لیست تروریستی

وزیر خارجه فرانسه موافقت کشورش را با گنجاندن شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست تروریستی اتحادیه اروپا اعلام داشت.

لوران فابیوس که عصر چهارشنبه برای شرکت در نشست دوستان سوریه در اردن بسر می بُرد، اعلام کرد که پاریس با پیشنهاد انگلستان مبنی بر قرار دادن شاخه نظامی حزب االله در لیست تروریستی اتحادیه اروپا موافق است و از آن حمایت خواهد کرد.

روز گذشته در بروکسل اعلام شد که اتحادیه اروپا درنظر دارد به پیشنهاد لندن، شاخه نظامی حزب الله لبنان را در لیست تروریستی خود قرار دهد.

فرانسه پیشتر با این اقدام مخالفت می کرد. اما وزیر خارجه این کشور گفته از آنجا که شاخه نظامی حزب الله از رژیم سوریه حمایت می کند و در مقابل مردم این کشور قرار گرفته، پاریس موضع خود را تغییر داده است.

این در حالیست که آمریکا نیز حزب الله لبنان را یک تشکیلات تروریستی می ‌داند و از کشورهای جهان بویژه اعضای اتحادیه اروپا خواسته که این جریان افراطی را به عنوان گروهی تروریستی بشناسند.

حزب الله لبنان ساخته و پرداخته سپاه پاسداران و مزدور حکومت اسلامی ایران است. شاخه نظامی حزب الله لبنان در واقع شاخه ای از سپاه پاسداران بشمار می رود.

پنجشنبه، 2 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-05-23 ساعت 12:05
خبر بعدی : اعضای مجرم ستاد رفسنجانی دوباره به زندان بازگشتند
خبر قبلی : گزارش تازه آژانس انرژی اتمی؛ واکنش بسیار تند آمریکا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -