دیدار نوه خمینی با رهبر؛ ابلاغ پیام اعتراضی مراجع

سحام نیوز: به دنبال عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی، طی دو روز اخیر موجی از اعتراض نسبت به اتخاذ چنین تصمیمی؛ از سوی چهره های سرشناس کشور بویژه توسط علمای برجسته قم آغاز شده است.
بنا به گزارش سحام، یسیاری از چهره های شناخته شده حوزه نسبت به روند قهقرایی نظام و فاصله گرفتن از انگیزه های بنیانگذار انقلاب، اظهار نگرانی کرده و این موضوع را مستقیما با آقای خامنه ای در میان گذاشته اند.
یکی از طلاب حوزه، به خبرنگار سحام گفت که سید حسن خمینی در زمانی که خبر رد صلاحیت هاشمی را در قم شنیده، بلافاصله با دفتر رهبری تماس گرفته و از این رخداد ابراز ناراحتی نموده است.
همچنین برخی از علمای برجسته، اعتراض خود را با وی درمیان گذاشته و ایشان این اعتراض ها را در دیدار روز گذشته خود با رهبری، به وی منتقل نموده است. سید حسن خمینی همچنین مراتب نگرانی اش را نسبت به محو جمهوریت از نظام به اطلاع رهبرجمهوری اسلامی رسانده است.
نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی در راستای علنی کردن اعتراض خود، ظهر دیروز نامه ای خطاب به آقای هاشمی نوشت و در آن مراتب اعتراض خود را نسبت به کسانی که زیر عبای رهبر جمهوری اسلامی به دنبال قلع و قمح نمودن نیروهای اصیل انقلاب هستند را بیان نمود.
سید حسن خمینی در بخشی از نامه خود خطاب به هاشمی نوشته بود: “خبر غیر قابل باور عدم احراز صلاحیت جنابعالی در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دل همه علاقمندان به شما و بخشی عظیم از دلبستگان به امام عظیم الشأن و دوستداران رهبری معظم انقلاب را بدرد آورد.”
بنا به این گزارش همچنین، آیات عظام وحید، صانعی، جوادی آملی و صافی گلپایگانی نگرانی خود را نسبت به حذف جمهوریت کشور اعلام کردند.
بنا بر این گزارش، شنیده شده رهبر جمهوری اسلامی هم در مقابل فشارها و اعتراض ها، گفته اند که بنای دخالت در کار شورای نگهبان را ندارند.
شورای نگهبان، دو روز پیش، اکبرهاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، حائز صلاحیت ندانست.
بنا به شنیده ها، علت رد صلاحیت آقای هاشمی، سن بالای ایشان عنوان شده است. حامیان آقای هاشمی، این ادعا را واهی نامیده و تنها دلایل سیاسی را باعث احراز نشدن صلاحیت آقای هاشمی عنوان می کنند.
طبق نظرسنجی ها منتشر شده طی هفته های گذشته، آقای هاشمی در میان نامزدهای ثبت نام کننده؛ از بیشترین رای برخوردار بود.
سحام پیشتر گزارش داده بود که آقای هاشمی در سخنانی از عدم اطمینان رهبری به وی سخن گفته بود و ایشان از طرف دیگر در ادامه سخنان خود گفته بود که “من نیز به ایشان اعتماد ندارم”.
اکنون صلاحیت ۸ تن برای کاندیداتوری ریاست جمهوری احراز شده است. کشور در حالی به استقبال یک انتخابات دیگر می رود که هنوز تکلیف کودتای انتخاباتی پیشین معلوم نشده و دو نامزد پیشین انتخابات چهارسال پیش ریاست جمهوری، همچنان در حبس خانگی به سر می برند.

پنجشنبه، 2 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-05-23 ساعت 10:05
خبر بعدی : گزارشگران بدون مرز: مصادره رای مردم اینبار پیش از انتخابات
خبر قبلی : رفسنجانی، خامنه ای را فردی نادان و نفهم خواند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -