کمک پاسداران و حزب‌الله به اسد برای تسخیر قصیر

رادیو آلمان: در جریان نبردی سنگین در شهر "قُصَیر" میان نیروهای ارتش سوریه و پیکارجویان حزب‌الله از یکسو و شورشیان از سوی دیگر، دستکم ۴۰ تن جان باختند. به گفته مخالفان، ارتش و حزب‌الله از ۹ جهت به این شهر استراتژیک حمله بردند.

تلویزیون دولتی سوریه روز یکشنبه (۱۹ مه/ ۲۹ اردیبهشت) از تصرف منطقه قُصَیر در نزدیکی مرز لبنان توسط نیروهای ارتش خبر داد.

در این گزارش به نقل از یکی از فرماندهان ارتش سوریه آمده است که مرکز شهر قصیر در تصرف ارتش درآمده و شمار زیادی از "تروریست‌ها" خود را به نیروهای دولتی تسلیم کرده‌اند. دولت سوریه مخالفان مسلح را "تروریست" می‌خواند.

منطقه قصیر در حاشیه‌ی بزرگراهی قرار دارد که دمشق را به شهرهای طرطوس و لاذقیه که در کنترل دولت است، متصل می‌‌کند. قصیر در کنترل مخالفان سوری است و ارتش تلاش دارد تا این منطقه را باز پس گیرد.

مخالفان سوری از این منطقه بیش از همه برای قاچاق سلاح از لبنان استفاده می‌کنند. یکی از فعالان سوری در گفتگو با شبکه الجزیره خبر ورود نیروهای ارتش به قصیر را تکذیب کرده است.

به گفته وی درگیری‌ها در قصیر هنوز ادامه دارند اما نیروهای دولتی "موفق به ورود به این شهر یا در اختیار گرفتن بخش‌هایی از آن نشده‌اند".

مخالفان می‌گویند که ارتش سوریه در حملات خود به قصیر از حمایت رزمندگان حزب‌الله لبنان برخوردار است. آنها حملات روز یکشنبه را شدیدترین درگیری ‌با مشارکت حزب‌الله تا کنون خوانده‌اند.

به گفته آنان در حالی‌که ارتش سوریه با تانک و توپخانه و نیروی هوایی خود این منطقه را هدف حملات سنگین قرار داده‌، نیروهای حزب‌الله نیز با پرتاب موشک به این منطقه نیروهای ارتش را همراهی کرده‌اند.

یکی از نمایندگان اپوزیسیون سوریه گفته است که مهاجمان از ۹ جهت مختلف به این منطقه حمله بردند.

به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، دستکم ۴۰ نفر از جمله ۲۱ شورشی سوری در جریان بمباران قصیر و درگیری‌های خونین در اطراف این منطقه جان باخته‌اند.

یکشنبه، 29 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-19 ساعت 20:05
خبر بعدی : حداد عادل: شاید کروبی و موسوی در حصر راحت‌ترند
خبر قبلی : ابهام در پست سازمانی دو فرد اعدام شده


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -