فرانسه خواستار تحریمهای قاطعانه علیه رژیم تهران

ایسنا: وزیر دفاع فرانسه در اظهاراتی خصمانه اجرای تحریم‌های قاطع علیه جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ژان ایولو دریان، وزیر دفاع فرانسه با انعطاف‌ناپذیر خواندن موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه هسته‌یی افزود که این موضع باید منجر به آن شود که در ماه‌های آینده آمریکا و کشورهای اروپایی «تحریم‌هایی قاطع» را علیه جمهوری اسلامی به اجرا در آورند.

بنا بر این گزارش، لودریان که به آمریکا سفر کرده است، با بیان اینکه برنامه هسته ای رژیم ایران در ماههای آینده از نظر کیفی و کمی گسترش پیدا خواهد کرد، گفت، کشورهای غربی باید پیشرفت برنامه غنی‌سازی اورانیوم رژیم ایران را از طریق تحریم تحت فشار بگذارند.

وی با نسبت دادن «استراتژی طفره و پنهان‌کاری» به رژیم ایران گفت: ما بیش از همیشه مسوولیت داریم این استراتژی طفره و پنهان‌کاری را شکست دهیم تا از منع اشاعه هسته‌یی اطمینان پیدا کنیم. این مسوولیت تعهد جدی ما به همراه متحدین آمریکایی و شرکای اروپایی‌مان را برای اجرای تحریم‌های قاطع توجیه می‌کند.


اظهارات رئیس جمهور اسرائیل و وزیر خارجه آلمان

شیمون پرز رییس جمهور اسرائیل با گیدو وستروله وزیر امورخارجه آلمان دیدار و با وی درباره برنامه هسته‌ای رژیم ایران و بحران سوریه گفتگو کرده است.

پرز به وستروله گفت: رژیمهای ایران و سوریه به یکدیگر وابستگی متقابل دارند.

رئیس جمهور اسرائیل رژیم ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ ای متهم کرد و تداوم تحریم‌ و فشار بر این رژیم را خواستار شد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز رژیم ایران را به کارکردن بر روی گزینه تسلیحات هسته ای متهم کرد و آن را برای آلمان غیرقابل پذیرش خواند.


کنفرانس سوریه؛ رژیم تهران نباید شرکت کند

در حالی که روسیه حضور رژیم ایران در کنفرانس بین المللی در باره سوریه را ضروری میداند، وزارت امور خارجه فرانسه امروز اعلام کرد که پاریس حضور جمهوری اسلامی در این کنفرانس را رد می کند.

به گزارش رادیو فرانسه، فیلیپ لایو سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه ساعاتی پیش اعلام کرد که فرانسه نمی خواهد که جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی درباره سوریه که قرار است در ماه ژوئن در ژنو تشکیل گردد، حضور داشته باشد.

وی اعلام کرد که بحران سوریه بحرانی است منطقه ای که اثرات غیر قابل انکاری بر ثبات منطقه خاورمیانه دارد.

فیلیپ لایو با اشاره به نقشی که رژیم ایران در منطقه دارد، گفت که فرانسه نمی تواند اجازه بدهد حکومتی که یک تهدید عمده برای ثبات منطقه ای محسوب میشود در این کنفرانس بین المللی شرکت کند.

شنبه، 28 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-18 ساعت 11:05
خبر بعدی : سیاست در ایران به فریبکاری تبدیل شده است
خبر قبلی : حفره هایی با آب های سیاه در مناطق زلزله زده


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -