ردصلاحیت شدگان باید صبر انقلابی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به تعدد کاندیداهای ثبت نامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمار بالای ثبت نام کنندگان نشان دهنده محبوبیت و مشروعیت نظام نزد اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب شرق، آیت الله سلیمانی امروز در خطبه های نماز جمعه زاهدان گفت: تعداد زیاد ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری باعث افزایش مشارکت مردم در سیاسی ترین عرصه پیش روی ایران است و با توجه به جامعیت پوشش سلایق مختلف فکری و سیاسی موجب شکست طرح شیطانی دشمن برای القای جدی نبودن انتخابات در ایران است.

آیت الله سلیمانی افزود: تمامی ثبت نام کنندگان در انتخابات با ثبت نام در این عرصه ضمن اعلام آمادگی برای خدمتگزاری و خادمی برای مردم ایران باعث بی اعتباری و بی آبرویی تحریم کنندگان انتخابات شده اند.

وی با اشاره به امکان عدم احراز صلاحیت عده ای در انتخابات گفت: ریاست جمهوری مسؤولیتی خطیر و مهم و از بالاترین جایگاه اجرایی برخوردار است؛ از این رو احراز هویت ها به تناسب این مسؤولیت سنگین انجام می شود و کسانی که رد صلاحیت می شوند نباید دست به تبلیغات منفی علیه نظام و شورای نگهبان بزنند و با صبر انقلابی و عدم واکنش منفی ضربه ای به بدنه جامعه وارد نکنند و با شعوری سیاسی عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر وظیفه دشوار شورای نگهبان ادامه داد:شورای نگهبان و وزارت کشور باید بدون توجه به جوسازی های موجود و تنها بر اساس مرّ قانون و بدون حب و بغض های فردی و سلیقه ای عمل کنند.

وی به کاندیداها اعلام داشت: هر تصمیمی که شورای نگهبان اتخاذ کند را تمکین کرده و در صورت داشتن اعتراض با مستندات قانونی و از طریق مراجع ذیصلاح و رسمی کشور اقدام به پیگیری شکایت خود کنند و از برخوردهای شخصی خودداری کنند.

وی افزود:کسانی که در سال 88 کاندیدای این مسند شده بودند اگر در آن دوران صبوری به خرج می دادند و به قانون احترام می گذاشتند امروز به جای خانه نشینی جزء سرمایه های نظام بودند و کاندیداهای امسال هم باید از عملکرد گذشته دیگران عبرت بگیرند.

آیت الله سلیمانی خطاب به طرفداران کاندیداها گفت: حامیان و طرفداران ریاست جمهوری باید وجدان اخلاقی، سلامت دینی و بینش سیاسی را در پیش روی خود قرار دهند و شاکر این نعمت و این نظام باشند و از اقدامات تنش زا در مملکت خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در پایان گفت: این هیجانات و شور ایجاد شده در کشور برای انتخابات بسیار مثبت بوده و از سرمایه های نظام در برابر سم پاشی های استکبار جهانی است و نباید به درگیری و اختلاف بینجامد که اطاعات از رهنمودها و فرامین رهبری معظم انقلاب راهگشا و چراغ هدایتی در این راه است.

آدينه، 27 اردیبهشت ماه 1392، 3:42 بعدازظهر برابر با 2013-05-17 ساعت 14:05
خبر بعدی : انتخابات؛ جلیلی: استفاده از سیاست مقاومت در برابر غرب
خبر قبلی : تلاش وزارت اطلاعات برای رد صلاحیت رفسنجانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -