تلاش وزارت اطلاعات برای رد صلاحیت رفسنجانی

سایت ندای انقلاب: هاشمی رفسنجانی در دقایق آخر مهلت ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و ثبت نام کرد.

بعد از ثبت نام وی، زمزمه کناره گیری کاندیدای اصلاح طلبان ثبت نام کرده در این انتخابات شنیده شد و حسن روحانی، مسعود پزشکیان، محمدرضا عارف و شريعتمداري از جمله افرادی هستند که تا کنون چند بار خبر انصراف آنها به نفع هاشمی رفسنجانی رسانه ای و بعضا تکذیب هم شد.

علاوه بر تاکتیک کناره گیری چهره های اصلاح طلب به نفع هاشمی رفسنجانی، حضور چهره های اصلاح طلب در راهروهای مجلس از تاکتیک‌های دیگری است که طرفداران و حامیان هاشمی رفسنجانی از آن بهره می برند.

در همین راستا طی روزهای گذشته حضور چهره های اصلاح طلب بخصوص نمایندگان ادوار اصلاح طلب در راهروهای مجلس پررنگ بود. جالب اینجاست که این افراد سعی می کنند علاوه بر حضور پررنگ خود، با خبرنگاران هم مصاحبه کرده و به دفاع از هاشمی رفسنجانی بپردازند.

علیخانی پس از پایان کار مجلس هشتم با حکم آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان مشاور پارلمانی رییس تشخیص مصلحت نظام منصوب شد، گرچه در ماههاي گذشته تقريبا هفته اي يك بار در راهروهاي مجلس حاضر مي شد اما با خبرنگاران اصلا مصاحبه نمي كرد و به ندرت اتفاق مي افتاد تا به سوال خبرنگاري در خصوص هاشمي رفسنجاني پاسخ دهد اما همين فرد بعد از ثبت نام هاشمي رفسنجاني و در طول روزهاي گذشته مرتب در راهروهاي مجلس حضور یافته و با همه خبرنگاران مصاحبه مي كرد و به دفاع از هاشمي رفسنجاني مي پرداخت.

داریوش قنبری سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس هفتم و هشتم كه از راه يابي به مجلس نهم باز ماند، يكي ديگر از نمايندگان ادوار اصلاح طلب است، كه در روزهاي گذشته در راهروهاي مجلس حضور يافت و سعي كرد در مصاحبه با جمع زيادي از خبرنگاران ماموريت دفاع از هاشمي رفسنجاني را تكميل كند.

در اين ميان همچنين نبايد نقش ابراهیم اصغرزاده، محمدرضا خباز، اکرم مصوری منش و انور حبیب زاده نمایندگان ادوار اصلاح طلب كه در روزهاي گذشته در راهروهاي مجلس حضور يافته و به دفاع از هاشمي رفسنجاني پرداختند را ناديده گرفت.

در کنار تکاپوی اصلاح طلبان برای تاثیرگذاری در تایید صلاحیت هاشمی رفسنجانی ۷۴۵۶ نفر از حقوقدانان در نامه‌ای به دبیر و اعضای شورای نگهبان قانون اساسی ضمن حمايت کامل از اقدامات قانوني این شورا از اعضا درخواست کردند بدون توجه به نام و شهرت، افرادي که در سالهاي گذشته و در جريان فتنه سال ۸۸ و انحرافات صورت گرفته بعد از آن از مسير مستقيم انقلاب منحرف شدند را رد صلاحیت کنند.

همچنین ۱۱۱۳ تن از حقوقدانان، اساتيد دانشگاه، وكلا و فارغ التحصيلان رشته حقوق با ارسال نامه دیگری به شورای نگهبان خواستار اجراي وظایف شرعي و قانوني و به دوراز هرگونه مصلحت سنجي در احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری توسط این نهاد قانونی کشور شدند.

در این راستا رسانه‌ها از نامه نگاری «حدود ۱۰۰ نماینده مجلس» خطاب به شورای نگهبان خبر داده و نوشتند: این نمایندگان خواستار بررسی دقیق صلاحیت هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شدند. جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس و عضو جبهه پایداری هم به خبرگزاری فارس گفت: این نامه قریب ۱۰۰‌ امضا از نمایندگان مجلس را داراست و با نامه قبلی نمایندگان که در اعتراض به مواضع هاشمی رفسنجانی بود، سه‌شنبه شب توسط یکی از نمایندگان مجلس از طریق دبیرخانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله یزدی تقدیم شد.

یادآور می‌شود چند روز پیش وزیر اطلاعات بدون نام بردن از آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، با بیان اینکه کسی که جزو سران فتنه بوده و نظام مانند دوتن دیگر او را محصور نکرده امروز امر بر او اشتباه نشود، گفت : کسی که خود را پیشگوی حوادث ۸۸ عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

حیدر مصلحی با تاکید براینکه عده ای به دنبال تطهیر فتنه هستند، گفت: کسی که جزو سران فتنه بوده و انقلاب و نظام به دلیل یک سری ملاحظات او را مانند آن دو تن دیگر چندان محصور نکرده و به او آزادی عمل داده است امروز امر بر او اشتباه نشود که انقلاب یادش رفته این آقا در فتنه چه نقشی ایفا کرده است.

آدينه، 27 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-17 ساعت 14:05
خبر بعدی : ردصلاحیت شدگان باید صبر انقلابی داشته باشند
خبر قبلی : فیلم؛ جنتی: مگه میشه به یک فتنه گر بنزسوار رای داد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -