يک رژيم تروريستی در رياست کنفرانس خلع سلاح

دولت کانادا به ایالات متحده آمریکا پیوسته و می‌گوید در کنفرانس خلع سلاح اتمی سازمان ملل که ریاست دوره‌ای آن به رژیم ایران رسیده شرکت نخواهد کرد.

به گزارش رادیو آلمان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام دولتی کانادا روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور در جلسات "کنفرانس خلع سلاح" که از ۲۷ ماه تا ۲۳ ژوئن به ریاست ایران برگزار خواهد شد، شرکت نمی‌کند.

ریاست کنفرانس خلع سلاح بر اساس تصمیم ۶۵ کشور عضو به صورت چرخشی و بر اساس حروف الفبا به مدت یک ماه تعیین می‌گردد.

جمهوری اسلامی ریاست دوره جدید را از اندونزی تحویل خواهد گرفت. عراق نیز در ماه ژوئن، یعنی پس از ایران، مسوول این کنفرانس خواهد بود.

ریک راث، سخنگوی وزیرخارجه کانادا با انتقاد از ریاست رژیم ایران بر این کنفرانس گفت: «این موضوع، مساله خلع سلاح و تمایل صادقانه‌ی جامعه جهانی را به سخره می‌گیرد».

وی اضافه کرد که حکومت ایران در عراق، سوریه، لبنان و مناطق دیگر به شکل آشکار بر خلاف خلع سلاح جهانی گام بر می‌دارد و این رفتار اصول کنفرانس را نقض می‌کند.

پیش‌تر ایالات متحده آمریکا نیز با انتقاد از ریاست رژیم ایران اعلام کرده بود که در مدت ریاست این کشور در جلسات کنفرانس خلع سلاح شرکت نخواهد کرد.

ارین پلتون، سخنگوی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه ۱۳ مه، ۲۳ اردیبهشت با اعلام این مطلع افزود: «حکومتی که تحت تحریم سازمان ملل است اجازه ندارد چنین پستی داشته باشد».

کنفرانس خلع سلاح بر منع گسترش و تولید سلاح‌های هسته‌ای، میکروبی و بیولوژیکی تمرکز دارد. این کنفرانس اولین بار در سال ۱۹۷۹ برای کاهش تنش و مسابقه تسلیحاتی در جریان جنگ سرد برگزار شد.


سه شنبه، 24 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-14 ساعت 21:05
خبر بعدی : محکومیت دو فعال سیاسی در دادگاه انقلاب سنندج
خبر قبلی : عراق؛ حمله مسلحانه به مغازه های مشروب فروشی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -