حمله روزنامه حکومتی به سرکرده حماس در غزه

سایت شفقنا – بوسه بر دست شیخ فتنه عنوان مقاله ی امروز روزنامه جمهوری اسلامی است که اختصاص به سفر شیخ یوسف قرضاوی به غزه دارد. در این مقاله که با رویکرد انتقادی به اسماعیل هنیه نوشته شده، آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

اسماعيل هنيه، نخست‌وزير دولت فلسطين، در جريان سفر شيخ يوسف قرضاوي به غزه دست او را بوسيد و مراتب سرسپردگي خود به او را اعلام كرد.
اگر شيخ يوسف قرضاوي، جايگاه خود را به عنوان يك روحاني مسلمان حفظ مي‌كرد و به جاي دميدن در آتش فتنه‌هائي كه آمريكا، صهيونيست‌ها و ارتجاع عرب در منطقه به راه انداخته اند، از نفوذ خود براي خاموش كردن اين آتش استفاده مي‌كرد و در جهت وحدت مسلمانان گام بر مي‌داشت،‌ جا داشت افرادي همچون اسماعيل هنيه بر دست او بوسه مي‌زدند و او را مورد تكريم و تجليل قرار مي‌دادند. اما افسوس كه مدتي است شيخ يوسف قرضاوي تمام استعدادهاي خود را براي شعله ور ساختن آتش فتنه در عراق و شدت بخشيدن به آتش دو ساله فتنه در سوريه بكار گرفته و به ابزاري دردست شيوخ قطر، كه به نيابت از آمريكا و رژيم صهيونيستي براي متوقف ساختن امواج بيداري اسلامي در منطقه عمل مي‌كنند، تبديل شده است.
ماه گذشته، قرضاوي به دعوت فتنه گران عراق قصد سفر به اين كشور را داشت تا برنامه‌هاي خود را در حمايت از بعثي‌ها، تكفيري‌ها و كساني كه پشت پرده انفجارها و ترورهاي عراق قرار دارند در داخل عراق به اجرا در آورد. خوشبختانه دولت عراق با هوشياري مانع اين سفر شد و به او اجازه عملي ساختن اهداف تفرقه افكنانه‌اش را نداد. قرضاوي كه اكنون سال‌هاي آخر عمر خود را مي‌گذراند، به جاي آنكه پرونده‌هاي خود را براي سفر آخرت از آلودگي‌هاي دنيائي پاك كند چمدان‌هاي خود را براي سفر به اينجا و آنجا بسته و در پي آلوده‌تر كردن پرونده‌هاي خود مي‌باشد. اظهارات او عليه دولت قانوني سوريه و در حمايت از شورشيان و تروريست‌ها در اين كشور، يكي از پرونده‌هاي غيرقابل دفاع اين شيخ سالخورده است. بدتر از اين، موضعگيري قرضاوي در حمايت از افراطيون مذهبي سوريه است كه يكي از نتايج آن، اهانت آنها به حرم صحابي بزرگ پيامبر اكرم، حجر بن عدي مي‌باشد. آقاي قرضاوي بايد به خاطر اين حمايت‌هاي بي‌مبناي خود، پاسخگوي كشتارهاي بي‌رحمانه شيعيان در سوريه توسط گروه‌هاي تكفيري و سلفي و اهانت‌هائي كه آنها به مقدسات ديني مي‌كنند باشد.
علاوه بر اينها، شيخ قرضاوي در برابر حمله رژيم صهيونيستي به سوريه و كشتار بي‌رحمانه مردم بحرين توسط آل خليفه نيز سكوت كرده و بدين ترتيب، در عمل وابستگي خود به جريان‌هاي ضد مردمي در منطقه را به اثبات رسانده است. اين جريان درصدد است انقلاب‌هاي مردمي نشأت گرفته از بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه عربي و شمال آفريقا را از مسير صحيح منحرف كند و با پديد آوردن شورش‌ها و فتنه‌هائي با رنگ و لعاب مذهبي راه را براي موج سواري آمريكا و فرصت دادن به رژيم صهيونيستي جهت مصون ماندن از عوارض بيداري اسلامي هموار نمايد. نمي‌توان باور كرد كه شيخ قرضاوي از اين واقعيت تلخ غافل است و بدون آگاهي از اهداف پليد اين جريان خطرناك درحال بازي كردن چنين نقشي است. آنچه اكنون در منطقه رخ مي‌دهد و نقش مرموزي كه شيوخ قطر در اين بازي خطرناك برعهده گرفته‌اند، از اهداف تأسيس شبكه الجزيره و نقش ستاره ثابت تلويزيوني شيخ قرضاوي در اين شبكه كه از سال‌ها قبل به او واگذار شده بود، پرده بر مي‌دارد. شبكه الجزيره و شيخ يوسف قرضاوي با نقش‌هاي ماهرانه‌اي كه سالها بازي كردند بسياري از افراد را در منطقه و حتي در ايران فريب دادند ولي از زماني كه امواج بيداري اسلامي به راه افتاد، نقاب از چهره واقعي آنها نيز افتاد.
درباره جنبش حماس و مشخصاً آقاي اسماعيل هنيه نيز نكات قابل تأملي وجود دارند كه نمي‌توان آنها را ناديده گرفت.
يكي از اين نكات بوسه زدن بر دست شيخ قرضاوي در زماني است كه نقش او در دامن زدن به فتنه‌هاي مذهبي در منطقه كاملاً آشكار و غيرقابل انكار است. آقاي هنيه و سران حماس بايد در غزه از شيخ قرضاوي بپرسند كه آيا بايد شعارهاي ضد اسرائيلي او را باور كنند يا موضعگيري‌ها و حمايت‌هايش نسبت به گروه‌هاي افراطي سوريه و سكوتش در قبال جناياتي را كه آنها و رژيم صهيونيستي عليه دولت و مردم سوريه مرتكب شده و مي‌شود؟ همراهي، همزباني و همدستي قرضاوي با شيوخ قطر، كه در دلالي آنها براي رژيم صهيونيستي ترديدي وجود ندارد، از نظر رهبران حماس و شخص اسماعيل هنيه چه توجيهي دارد؟ آيا مي‌توان بوسه زدن بر دست شيخي را پذيرفت كه دست دردست شيوخ قطر دارد و با يك واسطه با صهيونيست‌ها همدست است؟!
براي آقاي اسماعيل هنيه شايد بوسه زدن بر دست شيخ قرضاوي اقدامي طبيعي باشد، زيرا او نيز مثل شيخ، دست دردست شيخ قطر دارد، همان دستي كه دلارهاي نفتي را همزمان براي ساختن شهرك‌هاي صهيونيست نشين در فلسطين اشغالي، كمك به تروريست‌هاي تكفيري در سوريه و ناز شست دادن به آقاي هنيه به خاطر پشت كردن به دولت سوريه عليرغم سه دهه خدمت دولت سوريه به حماس، هزينه مي‌كند.
و سخن آخر آنكه هم به قرضاوي و هم به هنيه توصيه مي‌كنيم به تظاهرات ضد صهيونيستي ملت‌هاي عرب از جمله مردم فلسطين كه اين روزها با دردست داشتن پرچم سوريه عليه حملات هوائي رژيم صهيونيستي به دمشق شعار مي‌دهند و سران عرب را به خاطر بي‌عملي يا همدستي با صهيونيسم و آمريكا سرزنش مي‌كنند، توجه كنند. اين حضرات بايد اين واقعيت را درك نمايند كه ملت‌هاي مسلمان راه خود را پيدا كرده‌اند و از رهبران غافل، سازشكار يا پشيمان از مبارزه نيز تجربه‌هاي عبرت آموز زيادي دارند. اين تجربه‌ها و عبرت‌ها نشان مي‌دهند كه بازگشت به آغوش ملت‌ها و همراهي با آنها به نفع اين رهبران است.

شنبه، 21 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-11 ساعت 22:05
خبر بعدی : فیلم؛ آشنايی با تعدادی از کاندیداهای ناشناخته انتخابات
خبر قبلی : سفارت فرانسه در قاهره هدف عملیات انتحاری بود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -