برهم زدن جلسه روحانی با دستور مقامات ارشد

سایت آفتاب: در حالی که بنا بود امروز صبح مراسم هم اندیشی دکتر روحانی با جمعی از ایثارگران و فرهیختگان برگزار شود این جلسه به دلیل دستور مقامات ارشد نیمه کاره ماند .

تالار آبگینه وزارت نیرو میزبان این مراسم بود و در حالی که نیمی از سالن پر شده بود مأموران حراست با زنجیر در ورودی اصلی را بستند و مانع از ورود سایر مدعوین به داخل شدند . مهمانانی که در تالار بودند هم محبوس شده و اجازه خروج نداشتند . پس از حدود یک ساعت رایزنی مدیریت این تالار که در محوطه سازمان آب و فاضلاب خیابان فاطمی قرار دارد ، اعلام کرد که علیرغم قرارداد کتبی و هماهنگی های از پیش انجام شده به دلیل دستور از بالا (!) نمی تواند با برگزاری این مراسم موافقت کند .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین یونسی با ورود به حیاط مجموعه از حاضرین عذرخواهی کرد و گفت : در سال حماسه سیاسی همه مردم وظیفه دارند برای برگزاری انتخابات تلاش کنند . مراسمی که امروز قرار بود در این محل با رعایت تمام مقررات سیاسی ، امنیتی و قضایی برگزار شود و برای انجامش موافقت نامه امضا شده بود با این سنگ اندازی بزرگ موجه شد . گفته شده که مقامات دولتی و آقای ثمره هاشمی دستور این اقدام را داده اند که امیدواریم چنین نباشد . این یک تحریک خطرناک برخلاف مقررات است . امیدواریم مقامات قضایی به پرونده مجریان این عمل خلاف قانون و اخلاق رسیدگی کنند .

این در حالی است که کمتر از 10 روز قبل هم در روز ولادت حضرت زهرا (س) قطع برق باعث ایجاد اخلال در سخنرانی حسن روحانی شده بود .

دکتر حسن اکبری ، رئیس ستاد مردمی استان تهران دکتر روحانی در این مورد گفت : از یک هفته پیش مشخص شده بود که امروز قرار است اینجا 1000 نفر از ایثارگران و فرهنگیان با دکتر روحانی دیدار داشته باشند . از ساعتی پیش از آغاز مراسم مسئول سالن بدون اینکه پاسخ روشنی ارائه دهد و تنها با ذکر این نکته که از بالا دستور گرفته روند ورود مدعوین را با اخلال مواجه کرد و با فوت وقت باعث برهم خوردن مراسم شد و حتی روحانیونی چون حجج اسلام یونسی ، اشرفی و اکرمی را در حاشیه خیابان معطل نگه داشت . در آخر هم گفت که تهدید شده که اگر بگوید دستور از جانب چه کسی است اخراج می شود . ما با توجه به دراختیار داشتن قرارداد اجاره سالن به پیگیری حقوقی خواهیم پرداخت اما این اقدامات جو انتخابات را بر خلاف منویات مقام معظم رهبری امنیتی می کند و درصورتی که در راه برگزاری انتخابات مشکلات امنیتی به وجود بیاید ، مسئولیتش برعهده دولت فعلی است .

آدينه، 20 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-10 ساعت 19:05
خبر بعدی : خلبان دوران جنگ در آستانه نابینایی در اوین
خبر قبلی : فوتبال؛ دستگیری دختران با صورت‌های رنگ‌شده


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -