سوریه؛ سخنان تحریک آمیز سرکرده تروریستهای لبنان

العربیه: حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی تلویزیونی گفته است که سوریه در پاسخ به حملات اخیر اسرائیل، متعهد شده ''اسلحه ای پیشرفته'' در اختیار حزب الله قرار دهد که پیشتر در اختیار نداشت. او نام این اقدام را ''شکننده توازن با اسرائیل'' نهاده است.

نصرالله گفته است که حزب الله آمادگی دارد، هر نوع سلاحی پیشرفته دریافت کرده و از آن نگهداری کند. او تاکیدکرد: ''ما لیاقت دریافت این اسلحه را داریم و با آن از مردم و مقدساتمان دفاع خواهیم کرد".

این سخنان نصر الله به مناسبت جشنی که شبکه خبری ''النور'' در حومه جنوبی بیروت برگزار کرده، ایراد شده است.

جنگنده های اسرائیل روزهای جمعه و شنبه، مواضعی را در سوریه هدف قرار دادند. گفته می شود محموله هایی از اسلحه ایرانی که قرار بود در اختیار حزب الله لبنان قرار گیرد، هدف قرار داده شده اند.

نصر الله گفته است پاسخ استراتژیک دوم سوریه به اسرائیل، ''اعلام باز بودن دروازه مقاومت مردمی در جبهه جولان'' است که برای سالهای طولانی، بسته بود.

او افزود که پاسخ استراتژیک سوم به اسرائیل، صدور فرمان پاسخ موشکی به هرگونه حمله احتمالی دیگر اسرائیل است.
او تاکید کرد که حزب الله ''در کنار مقاومت مردم سوریه خواهد ایستاد و از این مقاومت برای آزاد سازی جولان، پشتیبانی مادی و معنوی خواهد کرد.''

نصر الله همچنین بر ضرورت اجازه ندادن به سقوط سوریه در دست ''تکفیری ها و غرب'' تاکید و خاطرنشان کرد که این جنگ ''جنگ فلسطین و مسجد الاقصی است.''

آدينه، 20 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-10 ساعت 08:05
خبر بعدی : هشدار آمریکا به روسیه در مورد تجهیز نظامی رژیم اسد
خبر قبلی : رقابت انتخاباتی زن شجاع پاکستانی در مقابل دایناسور


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -