ميزگردهای غيرانتخاباتی شورا و ابهام در صلاحيت‌ها

اعتماد|هفته‌يي كه گذشت، باز هم شهر و مديريت شهري تحت تاثير انتخابات پيش روي شوراها بود. در اين هفته، هر آن كس كه رسانه‌يي و تريبوني در اختيار داشت، ميزگرد شورايي برگزار كرد.از تلويزيون گرفته تا خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها، اسب‌ها را زين كردند براي رساندن پيام نامزدها به مردمي كه هنوز نظاره مي‌كنند فقط. البته اين را نبايد به پاي تبليغات زودرس نوشت، چون وزارت كشور و نهادهاي نظارتي انتخابات شورا، بارها اعلام كردند نبايد سخنان نامزدهايي كه بيشتر شهره‌اند، شائبه تبليغاتي داشته باشند. با اين وجود، برخي نامزدهاي مشهور تشكل‌ها كه ليست داده بودند، رفتند در رسانه‌ها نشستند و درباره برنامه‌هاي تبليغاتي خود با عنوان انتقاد از دوره‌هاي گذشته يا اعلام كارشناسانه نيازمندي‌هاي شهر، حرف زدند.

مسوولان سياسي مانند تمدن، استاندار تهران و نامزدهاي سياسي براي هنرمندان و ورزشكاراني كه به ميدان انتخابات آمده بودند خط و نشان كشيدند كه به هنر و ورزش خود بچسبند و شورا و سياست را فراموش كنند. از آن طرف، ورزشكاراني مثل ميراسماعيلي، قهرمان جودو هم به آنها جواب داد وقتي سياسيون وارد ورزش مي‌شوند، كسي مي‌گويد چرا كه حالا همه اعتراض مي‌كنند ورزشكاران به شورا نيايند.

البته در اين ميان، نهادهاي مسوول هم بيكار ننشستند. شايد به خاطر همين تحركات و فعاليت‌هاي «با شائبه» بود كه ناگهان خبر رسيد بسياري از نامزدهاي نزديك به اصلاح‌طلبان از صلاحيت افتاده‌اند. اين خبر را روزنامه بهار به نقل از محمد علي نجفي، عضو اصلاح طلب شوراي شهر تهران گفته بود. به نوشته بهار، بسياري از چهره‌هاي مايل به اين جريان سياسي و حتي افراد شاخصي كه براي شوراها، به ميدان آمده بودند، رد صلاحيت شده‌اند. هر چند حسين طلا، رييس هيات نظارت بر انتخابات شوراهاي تهران، در اين باره موضع گرفت و انتشار اين خبر را درست ندانست، ولي تا لحظه تنظيم اين خبر، نگراني در اردوگاه نامزدهاي اصلاح طلب شورا، همچنان ادامه دارد. گويي خبرهايي كه منتشر شده بود، چندان هم بيراه نبود. هفته گذشته، ميدان كرايه‌هاي تاكسي به دست شوراي شهر افتاد. رييس شوراي شهر به فرماندار تهران نامه نوشت كه چون اعتراض نكرده‌يي به مصوبه افزايش 31 و نيم درصدي كرايه‌ها، ما هم آن را ابلاغ كرديم و ديگر موعد قانوني اعتراض به اين مصوبه هم گذشته. فرمانداري تهران هم ظاهرا سكوت كرد و رضا به قضا داد و گذاشت راننده تاكسي‌ها هم 31 و نيم درصد روي كرايه‌هاي خود بكشند و دعواي بين مسافران و راننده‌ها عاقبت تمام شد. در اين ميان، اگر مسافري مي‌خواهد با تاكسي برود، بايد هم ناز راننده را بخرد و هم 31 و نيم درصد بيشتر از اسفندماه پارسال به او پول بدهد. هفته گذشته اگر براي راننده‌هاي تاكسي خوش يمن بود، براي مسوولان برج ميلاد، خيلي هم خوب آغاز نشد، چون در يكشنبه اول هفته، شوراي شهر دو فوريت طرحي را تصويب كرد كه طبق آن، ديگر نمي‌شد در حريم برج ميلاد، هتل 110 متري بسازند. شهرداري هم در اين هفته، راه به راه پروژه و برنامه و افتتاح داشت. تا جايي كه نام درياچه چيتگر را تغيير داد و گزارش‌هايي از پيشرفت در پروژه‌هاي عمراني‌اش منتشر كرد. با وجود خوشحالي شهرداري از عملكرد خود، تاكسيرانان چندان دل خوشي هفته پيش نداشتند، چون با وجودي كه كرايه‌هايشان زياد شده بود، ولي مدير عامل سازمان آنها در هفته‌يي كه گذشت اعلام كرد 17 هزار تاكسي پشت خط نوسازي مانده‌اند و مردم تهران، سوار تاكسي‌هاي قراضه‌يي مي‌شوند كه بيش از 15 سال عمر دارند.

پنجشنبه، 19 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-09 ساعت 10:05
خبر بعدی : يارانه ارديبهشت، شنبه هم واريز نمى شود
خبر قبلی : فقر و نابسامانی؛ خودکشی نوجوان دانش آموز در ارومیه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -