انتخابات؛ منبع غربی: سیاست اتمی و خارجی تغییر نمی کند

سایت مشرق: خبرگزاري آلمان اعلام کرد با وجود تحريم‌ها و در آستانه انتخابات، هيچ تغييري در سياست‌هاي حکومت ايران ديده نمي‌شود.

خبرگزاري دپ‌آ در گزارشي تصريح کرد: شواهد حاکي از اين است که بعد از انتخابات هم در مسائل مهمي همچون دعواي اتمي و بحران خاورميانه، هيچ تغييري در سياست‌هاي جمهوري اسلامي مشاهده نخواهد شد.

اين رسانه آلماني در گزارش خود به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص ويژگي‌هاي اصلي نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري و اهميت اين جايگاه اشاره کرده و نوشت: رهبر ايران هم تاکيد کرده است که نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري بايد با توجه به توان و قابليت‌هاي خود وارد اين عرصه شوند.

به اعتقاد اين خبرگزاري، باور نظام سياسي ايران اين است که شمار زياد نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري نشان از دموکراسي در کشور دارد اما بسياري از منتقدان، ديدگاه ديگري در اين رابطه دارند.

«د.پ.آ»، در ادامه با استناد به نظرات يک کارشناس مي‌نويسد: حضور افراد زياد در عرصه انتخابات و بيان ديدگاه‌هاي مشترک از سوي آنها نکته جديدي نيست که نشان‌‌دهنده دموکراسي باشد زيرا همه آنها يک عقيده و نظر دارند و هيچ اثري از تغيير سياسي مشهود نيست. با اين شرايط در مورد سياست هسته‌اي ايران انتظار هيچ تغييري وجود ندارد، حمايت از سوريه همچنان ادامه خواهد داشت و اسرائيل و آمريکا نيز همچنان دو دشمن ديرينه ايران باقي مي‌مانند. اکنون اظهارات نامزدها در زمينه سياست خارجي شبيه يکديگر است و هيچ تغييري ديده نمي‌شود.

اين خبرگزاري با اسم بردن از برخي سران فتنه احتمال داده که آنها خواستار تغيير موضع ايران در برابر فشارهاي غرب باشند اما تصريح کرده که حضور اين دو نفر محتمل نيست.

پنجشنبه، 19 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-09 ساعت 08:05
خبر بعدی : انتخابات؛ احمدی‌نژاد پرچم را به دست فردی ناسالم ندهد
خبر قبلی : فیلم و عکس؛ توقف اعدام هنگام جان دادن محکوم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -