ثبت ‌نام مردم عادی در انتخابات رژیم، نوعی اعتراض

ثبت‌نام مردم عادی در انتخابات، نوعی اعتراض به وضع موجود

رادیو فرانسه: تا کنون بیش از صد و چهل نفر که در میان آنها فقط شش چهره سیاسی وجود دارد و مابقی مردم عادی هستند، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت نام کرده‌اند.

امروز که روز دوم ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بود، 69 نفر برای نامزدی در این انتخابات ثبت نام کردند.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفته است که از این تعداد 2 نفر زن و 67 نفر مرد بودند.

با احتساب ثبت نام 75 نفر در روز اول، تا کنون 144 نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت نام کرده اند.

مهمترین چهره امروز حسن سبحاني بود كه به عنوان كانديداي مستقل از جريان اصولگرايي وارد انتخابات شده است.

وی نمايندگي مجلس شوراي اسلامي را در دوره هاي پنجم، ششم و هفتم را در كارنامه خود دارد.

دیروز نیز از میان 75 نفر داوطلب ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری، 5 نفر از چهره های معروف بودند: صادق واعظ زاده ، کامران باقری لنکرانی ، محمد سعیدی‌کیا ، حسن روحانی و مصطفی کواکبیان.

هنوز چهره های اصلی انتخابات آینده ایران، مثل هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، اسفندیار رحیم مشایی، محمدباقر قالیباف، محمدرضا عارف و علی اکبر ولایتی برای ثبت نام به ساختمان وزارت کشور نرفته اند.

اما در غیبت چهره های سیاسی، رسانه های ایران از حضور افراد گمنامی خبر داده اند که در سالن ستاد انتخابات کشور حاشیه ساز شده اند.

در این میان این افراد یک آشپزهم برای نام نویسی به ستاد انتخابات کشور آمده و گفته است: به دلیل کم رونق بودن کسب و کار، به عنوان داوطلب در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی می کند.

همچنین یکی از زنانی که برای ثبت نام آمده بود گفت: «می دانم که زنان نمی توانند کاندیدا کسب کرسی ریاست جمهوری باشد، اما برای اعتراض به این موضوع و نشان دادن توانایی زنان در این زمینه برای ثبت نام آمده ام.»

پنجشنبه، 19 اردیبهشت ماه 1392، 5:09 صبح برابر با 2013-05-08 ساعت 23:05
خبر بعدی : مانور نظامی آمریکا موقعیت رژیم را تعریف می کند
خبر قبلی : اوضاع وخیم اقتصاد ایران به روایت نهادهای بین‌المللی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -