آغاز فتنه؟؛ پیشنهاد برای نظارت عمومی بر شمارش آرا

اظهارات آخوند حسن روحانی بعد از سالها ادعای مردمی بودن انتخابات بیان شده است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با ارائه پیشنهاداتی برای نظارت مستقیم مردم بر نحوه شمارش آراء گفت: بهتر است علاوه بر حضور ناظران در حوزه‌های رأی گیری یک دوربین در هر حوزه نصب شود تا مردم در جریان آنچه در شمارش آراء می گذرد قرار بگیرند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی گفت: باید در انتخابات شرایطی به وجود بیاید که همه به صندوق رأی اطمینان داشته باشند چرا که هیچ خیانتی بالاتر از خیانت به صندوق رأی امانت مردم نیست.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: انتخابات در صورتی پرشور می شود که مسئولان نظام به مردم اطمینان بدهند که رأی آنها به هر کسی باشد محترم است. اگر این صدای رسا به گوش مردم نرسد و همین تردیدهایی که وجود دارد باقی بماند حتی اگر برای یک نفر باشد بسیار ناپسند و فاجعه بار است.

روحانی با اشاره به اینکه پس از ساعات رأی گیری درب های محل اخذ در مساجد و مدارس بسته می شود و پس از شمارش لیستی تهیه و امضاء می شود پیشنهاد کرد: چه اشکالی دارد که با حضور ناظران و مجریان یک دوربین در کنار صندوق های اخذ رأی گذاشته تا همگان آرا شمارش شده را ببینند و آنچه در شمارش آراء می گذرد بشنوند. به نظر بنده نباید لیستی که پس از شمارش آراء تهیه می شود محرمانه باشد بهتر است یک نسخه از این لیست در تابلوی اعلانات مساجد و مدارس برای عموم مردم نصب شود.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: بهتر است پس از شمارش آراء و بلافاصله میزان رأی و اینکه به هر کاندیدا چه تعداد رأی داده شده است در سایت وزارت کشور و شورای نگهبان منتشر شود و پس از آن آراء برای تجمیع به ستاد انتخابات کشور برود. فکر نمی کنم مانعی برای شمارش همزمان آراء از سوی مردم و ستاد انتخابات کشور وجود داشته باشد.

سه شنبه، 17 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-07 ساعت 10:05
خبر بعدی : سوریه؛ گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با پوتین در مسکو
خبر قبلی : عکس؛ ثبت نام دلقک انتحاری برای نمایش انتخابات رژیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -