دستور نتانياهو برای توقف شهرک سازی در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اروشلیم، رادیو اسرائیل امروز گزارش داد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور در تلاش برای جلوگیری از به بن بست رسیدن تلاش آمریکایی ها برای احیای مذاکره با فلسطینیان دستور داده است شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن متوقف شود.

رادیو نظامی اسرائیل اعلام کرد نتانیاهو چند روز پیش به یوری آریل وزیر مسکن و عضو حزب ملی گرای کانون یهود که خواستار ادامه شهرک سازی است دستور داد مناقصه های ساخت و ساز در کرانه باختری را متوقف کند.

دفتر نخست وزیری و وزارت مسکن اسرائیل از هر گونه اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرده اند.

ایالت شیکد نماینده حزب کانون یهود در پارلمان اسرائیل به رادیو نظامی اسرائیل گفت وزارت مسکن هزاران مناقصه را در شهرک های یهودی نشین کرانه باختری آماده کرده است.

این نماینده با این حال خاطر نشان کرد برای آن که این مناقصه ها به مرحله ساخت و ساز برسد امضای نخست وزیر ضروری است اما به دلایل خاصی این مناقصه ها امضا نشده است.

بنا به گزارش رادیو اسرائیل نتانیاهو با این اقدام به وعده انتخاباتی خود در ماه ژانویه برای ارائه صدها مناقصه ساخت و ساز در شهرک های یهودی نشین پشت پا زده است.

نخست وزیر اسرائیل طرح ساخت و ساز در شهرک های یهودی نشین را به تلافی اقدام تشکیلات خودگردان فلسطینی در سازمان ملل انجام داد که به دستیابی به وضعیت کشور ناظر غیرعضو برای فلسطین ‌در سازمان ملل متحد منجر شد.

رادیو اسرائیل افزود، تصمیم بنیاهمین نتانیاهو برای توقف مناقصه ها به تلاش باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای احیای مذاکرات اسرائیل و فلسطینیان که از سپتامبر دو هزار و ده میلادی در بن بست قرار دارد مرتبط است.


سه شنبه، 17 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-07 ساعت 09:05
خبر بعدی : اصابت دو راکت از سوریه به اسرائیل
خبر قبلی : آمریکا به استفاده مخالفان اسد از سلاح شیمیایی باور ندارد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -