قبح فساد ريخته شده است

يک عضو مجمع تشخيص مصلح نظام با انتقاد از فساد اقتصادي در بخش‌هايي از کشور ابراز عقيده کرد: قبح فسادهايي همچون فساد اقتصادي در کشور ريخته شده است. محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران اين استان در بجنورد افزود: در صورتي که رييس‌جمهور شوم، مبارزه با فسادهاي اقتصادي بويژه مبارزه با دانه درشت‌ها يکي از اولويت‌هاي برنامه کاري من خواهد بود.

وي درباره اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها نيز اظهار کرد: نحوه پرداخت يارانه‌ها يکي از دغدغه‌هاي دولت بعد از تشکيل انقلاب اسلامي بوده است که يکي از اقدامات خوب دولت دهم، شهامت اجراي اين طرح بوده است.البته اجراي اين قانون با اشکال مواجه بود و بايد 30 درصد از درآمدهاي آزاد شده سهم صنعت مي‌شد و همچنين عرضه و تقاضا به هم نمي‌خورد اما اين امر انجام نشد، توليد مشکل پيدا کرد و عرضه و تقاضا متعادل نشد. عارف با بيان اينکه «فاز اول هدفمندي يارانه‌ها به طور کامل انجام نشده است»، افزود: يکي از برنامه‌هاي اجرايي در صورت رييس‌جمهور شدن، اجراي کامل فاز اول هدفمندي يارانه‌ها، پرداخت سهم بخش صنعت و سپس اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌هاست که توجه به بخش‌هاي زيربنايي، صنعت، تامين اجتماعي و جهت‌گيري به سوي اقشار آسيب‌پذير را شامل مي‌شود. اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري ديگر برنامه‌هاي خود را محروميت‌زدايي از نوار مرزي بيان کرد و گفت: نوار مرزي داراي اقوام مختلفي است که کل نوار مرزي تا شعاع 100 کيلومتري بايد محروميت‌زدايي شود و بحث پيشرفت آن مورد توجه قرار گيرد. متاسفانه در سال‌هاي اخير بسياري از گويش‌ها و زبان‌هاي محلي از بين رفته‌اند که تقويت گويش و زبان‌هاي محلي نيز از برنامه‌هاي اصلي خواهد بود. وي در ادامه با اشاره به بالا رفتن آمار طلاق در کشور مدعي شد: در حال حاضر بيشترين عامل طلاق به علت وجود مشکلات اقتصادي و مشکل اشتغال است. متاسفانه 30 درصد از طلاق‌ها طي پنج سال اول زندگي است که به علت مشکلات اقتصادي اتفاق مي‌افتد. وجود مشکلات اقتصادي و اشتغال سبب شده است تا سن ازدواج در کشور افزايش يابد يا اينکه جوانان تمايلي به انجام ازدواج ندارند.

عارف افزود: حل مشکلات اقتصادي، تامين مسکن و توجه به بحران‌هاي اجتماعي از جمله اقداماتي است که در صورت رييس‌جمهور شدن در راستاي حل آنها اقدام خواهم کرد. معاون اول دولت هشتم همچنين درباره موضوع سياست خارجي و مذاکره با 1+5 اظهار کرد: مذاکرات 1+5 بحث فني است که غرب مي‌خواهد از وجود پيشرفت انرژي هسته‌اي در کشور ممانعت کند. استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي حق تمام کشورها و ايران است. اولويت‌هاي ما پنج - شش فن‌آوري برتر از جمله بحث هسته‌اي است تا کشور به شأني که دارد برسد. وي با بيان اينکه «تاجايي که امکان داشته است اعتمادسازي کرده‌ايم و موضعمان در طول مذاکرات کاملا روشن بوده و آمادگي همکاري را نيز داشته‌ايم»، تصريح کرد: احساس من اين است که تعدادي از کشورهاي غربي سياست نمدمال کردن را طي مي‌کنند به علت اينکه فکر مي‌کنند با توجه به فشارهايي که اکنون بر روي کشور است، ما نسبت به اين حق کوتاه خواهيم آمد. بايد اين پرونده بسته شود و اگر غرب بخواهد تحميل کند، ما نيز آمادگي داريم تا ايستادگي کنيم. عارف در پايان از برخي جابجايي‌ها در عرصه‌هاي مديريتي کشور انتقاد کرد و با بيان اين اعتقاد که «متاسفانه يکي از مشکلات اخير کشور بي‌ثباتي پست‌هاي مديريتي است»، گفت: طي هشت سال اخير استان خراسان شمالي شش استاندار را به خود ديده است که اميدواريم در دولت آينده شاهد يک مديريت با ثبات باشيم. اين استان داراي نخبگان بسياري است که در ساير شهرها همچون مشهد و تهران زندگي مي‌کنند و اميدوار هستيم فضا به شکلي فراهم شود که نخبگان به اين استان بازگردند و پست‌ها را در دست بگيرند.


یکشنبه، 15 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-05 ساعت 12:05
خبر بعدی : زير و بم تنها مخزن سينمای ايران
خبر قبلی : مسئولان بی ‌خيال گرانی شده‌اند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -