سعید مرتضوی رئیس سازمان میراث فرهنگی شد؟

سعید مرتضوی رئیس برکنار شده سازمان تامین اجتماعی حکم ریاست بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از محمود احمدی نژاد گرفته اما در فاصله کوتاهی این حکم لغو شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی البرزنیوز، بر اساس خبری که در راهروهای ساختمان ارگ آزادی - ساختمان مرکزی میراث فرهنگی - شنیده می شود ، محمود احمدی نژاد حکم ریاست این سازمان را به نام سعید مرتضوی زده است.

مرتضوی از قضات متهم در ماجرای بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک است که در آن سه نفر جان باختند و اکنون در جلسات دادگاهی ان حضور می یابد.

برخی منایع آگاه به خبرنگار البرزنیوز گفتند که دلیل لغو حکم سعید مرتضوی در یک فاصله کوتاه یک یا دو روزه به جلسه رای اعتماد هفته آینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باز می گردد.

بر این اساس احمدی نژاد به نمایندگان پیغام داده بود که اگر بر سر مواضع خود درباره سعید مرتضوی اصرار و از دادن رای اعتماد به اسدالله عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خودداری کنند، او قاضی مرتضوی را معاون خود و رئیس سازمان میراث فرهنگی خواهد کرد و در پی یک توافق غیررسمی حاصل شده ، قرار است مجلس برای جلوگیری از این کار به وزیر پیشنهادی رای اعتماد بدهد.

احمدی نژاد سابقه اجرای تهدیدهایی از این جنس را دارد، او هنگامی که محمدشریف ملک زاده - رئیس کنونی سازمان میراث فرهنگی - معاون اداری مالی وزارت امورخارجه شد و پس از تهدید مجلس به استیضاح علی اکبرصالحی راضی شد ملک زاده از آن سمت برکنار شود اما به فاصله کوتاهی او را معاون خود و رئیس سازمان مهم میراث فرهنگی کرد.

چهارشنبه، 11 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-05-01 ساعت 12:05
خبر بعدی : ضرغامی: پرتاب ماهواره صدا وسیما در آینده نزدیک
خبر قبلی : احمدی‌نژاد فقیر می‌دید اشکش سرازیر می ‌شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -