چهره تروریسم اسلامی عليه آمريکا تغيير کرده است

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت، تروریستهای بین المللی تلاش می کنند با گروههای عملیاتی در داخل آمریکا ارتباط برقرار کنند و از طریق آموزش آنها و از داخل خاک آمریکا، این کشور را هدف قرار دهند.

این روزنامه نوشت، بمبگذاریهای بوستون این بحث را در واشنگتن و میان کارشناسان مبارزه با تروریسم ایجاد کرد که چگونه تهدیدهای گسترده تر علیه آمریکا پس از حمله یازده سپتامبر 2001 خنثی شده اند.

برادران تسارنایف که بخش زیادی از سالهای رشد را به عنوان مهاجر در یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکا گذرانده اند، در مقایسه با حمله القاعده به مراکز تجاری نیویورک و ساختمان پنتاگون در دوازده سال گذشته، معضل بسیار بزرگتری برای آمریکا ایجاد کرده اند.

از نقطه نظر عملیاتی، مورد بوستون نشان می دهد که تهدید اصلی که آمریکا را تهدید می کند از توطئه ای خارجی با تامین مالی و حمایت بین المللی تغییر یافته و به توطئه های داخلی که کشف و خنثی کردن آنها دشوارتر است، تغییر کرده است.

این حقیقت که تامرلان تسارنایف بیست و شش ساله و جوهر تسارنایف نوزده ساله در آمریکا بزرگ شده اند بسیار اهمیت دارد. برخی کارشناسان می گویند برادران تسارنایف انگیزه های شخصی و اهداف تندروانه ای در برنامه ریزی برای بمبگذاری داشته اند.

این روزنامه با بررسی حوادث و حملات تروریستی شبیه به بمبگذاری بوستون می نویسد، نبود انگیزه های مشخص برای عاملان اینگونه حملات برخی از قانونگذاران آمریکا را سردرگم کرده است، چرا که بررسی و یافتن راه حل برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی بسیار دشوار است.

آنها معتقدند در سالهای اخیر آمریکا بیش از کشورهای اروپایی با تهدید تروریسم مواجه است. از نظر آنها چهره تروریسم علیه آمریکا تغییر کرده است. در گذشته تروریستها در خارج از آمریکا آموزش می دیدند و منابع مالی آنها نیز از خارج و از سوی گروههای تروریستی بین المللی تامین می شد، اما اکنون حملات تروریستی در داخل خاک این کشور برنامه ریزی و اجرا می شوند.

قانونگذاران آمریکایی هشدار داده اند سازمانهای تروریستی بین المللی تلاش می کنند با گروههای عملیاتی بالقوه در داخل آمریکا ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر گروههای تروریستی قصد دارند از این پس آمریکا را از داخل هدف قرار دهند و برهمین اساس تلاش می کنند شهروندان آمریکایی را در داخل کشور برای این هدف آموزش دهند.


سه شنبه، 10 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-30 ساعت 12:04
خبر بعدی : روسيه پرواز غیرنظامی بر فراز سوریه را ممنوع کرد
خبر قبلی : تاجزاده از زندان: اصلاح ‌طلبان انتخابات را تحریم کنند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -