آمریکا از بحرين خواست حقوق بشر را رعايت کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد جان کری وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با همتای بحرینی خود رعایت حقوق بشر را در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس خواستار شد.

بحرین از دو سال قبل با اعتراضات شیعیان به خاندان سلطنتی سنی مذهب روبرو است. شیعیان اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

کری در واشنگتن بدون حضور خبرنگاران با شیخ خالد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین دیدار کرد. این دومین دیدار وزرای امور خارجه آمریکا و بحرین در کمتر از دو ماه بود.

پاتریک ونترل دستیار سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت حقوق بشر از جمله محورهای گفتگوی آنها بود و جان کری به ویژه از بحرین پیشرفت بیشتر را در این زمینه خواستار شد. آنها پیشرفت کرده اند اما ما انتظارات بیشتری داریم .

این وزارتخانه در آخرین گزارش جهانی خود درباره حقوق بشر بحرین را محکوم و به ادامه تنش های قومی در سال دو هزار و دوازده در این کشور اشاره کرده بود.

ناوگان پنجم آمریکا در بحرین مستقر است و واشنگتن نسبت به این کشور موضع آشتی پذیری دارد.

در این گزارش به تبعیض علیه شیعیان که بیشتر جمعیت بحرین را تشکیل می دهند اشاره و اعلام شد شهروندان بحرینی از داشتن حق تغییر دولت به شیوه مسالمت آمیز محروم هستند.

منامه هفته گذشته این گزارش را مغرضانه و جانبدارانه توصیف و درباره آن ابراز تاسف کرد.

این کشور هفته گذشته شاهد تظاهرات اعتراض آمیز بود و معترضان تلاش کردند در زمان برگزاری مسابقات فرمول یک خواست های خود را به گوش جهانیان برسانند.


سه شنبه، 10 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-30 ساعت 08:04
خبر بعدی : مدرک: کارشناسی ارشد- رشته: مداحی
خبر قبلی : جان باختن دو معدنچی در معدن بافق


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -