گرانی از درو دیوار کشور بالا می رود

سایت کلمه: عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس،با بیان اینکه گرانی در بازار هر روز از کالایی به کالای دیگر سرایت می‌کند، گفته است: تنظیم بازار بر عهده دولت و مسئولان اجرایی کشور است و نباید با تحمیل هرروزه گرانی بر مردم بی‌اعتمادی را در اذهان زنده کرد.

محمد‌سعید اربابی با یادآوری وعده دولت در خصوص ثابت ماند قیمت‌ها در ایام عید، افزود: عدم ذخیره‌سازی متناسب با نیاز جامعه عامل گرانی و تحمیل قیمت های سود‌جویانه‌ دلالان به بازار بوده است.

او با بیان این مطلب که صادرات کالا‌ها برای کشور ارزآوری خوبی دارد، تصریح کرد: نباید این صادرات بدون توجه به نیاز داخل کشور انجام شود چرا که احساس نیاز در داخل خود افزایش تقاضا و کمبود عرضه و در نتیجه نوسان قیمت‌ها را رقم می زند.

سایت خانه ملت به نقل از عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصاد کشور برداشتن ارز مرجع از کالاهای اساسی گرانی‌های موجود در بازار را تشدید می‌کند، گفت: مسئولان باید پاسخ‌گوی گرانی ها باشند.

وی با یادآوری انتزاع بخش کشاورزی از صنعت گفت: با تقسیم وظایف که بین این دو وزارتخانه صورت گرفته امید می‌رفت تنظیم بازار صورت بگیرد که تاکنون این مهم محقق نشده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان متولی گرانی‌های اخیر باید به وظایف خود برای تنظیم قیمت ها عمل کند، افزود: در صورت حمایت از تولید داخلی و توجه به نیاز بازار زمینه تنظیم قیمت‌ها به خودی خود فراهم می شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی با یادآوری افزایش صعودی قیمت برخی از میوه‌ها در بازار گفت: دولت به جای وعده دادن تنظیم بازار و مقابله با سود‌جویان را در دستور کار خود قرار دهد.

سه شنبه، 10 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-30 ساعت 08:04
خبر بعدی : واکنش فیروزآبادی به مانور آمریکا در منطقه
خبر قبلی : هر بند کاغذ ۸۸ هزار تومان شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -