محسن رضایی: اصولگرای غیرجناحی هستم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شوم، گفت: اصولگرای غیرجناحی هستم و اگر به جناح‌ها تعهدی دهم آزادگی‌ام از دست می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن رضایی در سفر یک ‌روزه خود به گیلان با حضور در سلسله نشست‌های مطالبه‌گری دانشجویی که با همت جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه اکنون وارد عصر جدیدی از ایران اسلامی شده‌ایم، اظهار کرد: نباید در گذشته و شرایط غیر واقعی ماند و خود را محصور کرد که از عصر جدید عقب می‌مانیم.

*زندگی کنونی نیازمند تولید و ثروت است

وی با اشاره به اینکه ویژگی عصر گذشته سیاسی و امنیتی بودن بود، گفت: ویژگی عصر جدید اجتماعی و فرهنگی است. عصر جدید نباید در تقابل با عصر گذشته باشد و همچنین نباید در عصر گذشته ماند و باید اجازه داد عصر جدید شکل گیرد.

رضایی زندگی در عصر کنونی را نیازمند تولید ثروت و فرهنگ دانست و بیان کرد: وضعیت تولید ثروت و فرهنگ در کشور مخدوش است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور طبق اقتصاد دولتی است، گفت: وضعیت تولید فرهنگ در کشور چندان مناسب نیست و شورای عالی انقلاب فرهنگی موفقیت‌های چندانی نیز در تحول فرهنگی جامعه نداشته است.

*فدرالیسم اقتصادی راه نوسازی اقتصاد کشور است

وی ایران اسلامی را دارای ظرفیت‌های بسیار فرهنگی دانست و تصریح کرد: دنیا باید در عرصه فرهنگی از ما الگو بگیرد اما اکنون این روال برعکس شده است.

رضایی کشور را نیازمند نوسازی اجتماعی و سیاسی دانست، افزود: در مرحله نخست باید دولت و سپس اقتصاد و فرهنگ نوسازی شوند. گفتمان نوسازی می‌تواند کشور را از شرایط موجود خارج کند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون تمام دولت‌ها دلسوز بوده‌اند، بیان کرد: هر دولتی که می‌آید از دولت قبلی به شدت انتقاد می‌کند و حریم‌های اخلاقی را رعایت نمی‌کند.

وی فدرالیسم اقتصادی را راه نوسازی اساسی اقتصاد در دولت آینده خواند و تصریح کرد: دولت نباید به طور مستقیم وارد عرصه فرهنگی و اقتصادی شود.

رضایی افزود: رفتار دولتمردان باید در چارچوب عصر کنونی جامعه باشد و به همه چیز نباید با دید امنیتی و سیاسی نگاه کرد و نگاه فرهنگی و اجتماعی باید در جامعه جایگزین شود.

وی اقتصاد کشور را بدون تولید ثروت واقعی عنوان کرد و گفت: اقتصاد ایران نیازمند نوسازی است.

*دولت‌های گذشته مصرف کننده ثروت کشور بودند

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به تفکرات سه رئیس جمهور گذشته، تصریح کرد: دولت هاشمی دارای تفکرات تکنوکرات، دولت خاتمی دارای تفکرات لیبرالیستی و دولت احمدی‌نژاد از اقتصاد سوسیالیستی پیروی می‌کردند.

رضایی دولت‌های گذشته را پول خرج‌کن نامید و گفت: دولت‌های گذشته صرفاً مصرف‌کننده ثروت‌های کشور بودند.

وی به ایجاد زیرساخت‌های بسیار در کشور اشاره کرد و یادآور شد: کشور نیازمند اقدام‌های بسیاری است.

*اصولگرای غیرجناحی هستم

رضایی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه با اشاره به پرداخت یارانه سبز به کشاورزان در دولت خود، اظهار کرد: پرداخت یارانه سبز موجب توسعه کشاورزی می‌شود.

وی خود را فردی اصولگرا نامید و افزود: بنده اصول‌گرای جناحی نیستم و مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شوم و اگر به جناح‌ها تعهدی دهم آزادگی خود را از دست می‌دهم.

*یارانه سبز به 8 گروه تعلق می‌گیرد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه یارانه سبز به هشت گروه تعلق می‌گیرد، گفت: افرادی که می‌خواهند کشاورزی و دامداری سنتی خود را به کشاورزی و دامداری صنعتی تبدیل کنند از یارانه سبز استفاده می‌کنند.

وی ایجاد واحدهای صنعتی را نیاز گیلان دانست و افزود: صنایع تبدیلی به ویژه در استان‌هایی که قطب کشاورزی کشور هستند باید مورد توجه قرار گیرند.

رضایی دولت احتمالی خود را دولتی فراگیر نامید و تصریح کرد: دولت بنده نسبت به تمام توانایی‌های ملی فراگیرتر خواهد بود.

وی متذکر شد: بنده اهل سهم‌دهی به جناح‌های سیاسی نیستم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تصریح بر اینکه تمام امکانات برای برطرف شدن گرانی و بیکاری در کشور وجود دارد، افزود: مشکل اصلی کشور ضعف مدیریت است.

وی مراجعه به خرد جمعی را راه خروج کشور از مشکلات موجود دانست و اذعان کرد: نماد خردورزی دوری از شعارزدگی است.

رضایی خاطرنشان کرد: باید به دنبال نسخه‌ای مناسب برای برطرف شدن مشکلات کشور باشیم.

*میزهای گفت‌وگوی کشور در دولت آینده گسترش می‌یابد

این مسئول با اشاره به موضوع مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی، تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی تنها به معنای مشارکت نیست بلکه اعتراض نیز جزئی از مردم‌سالاری دینی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فرصت اعتراض و فریاد را به جامعه بازگرداند، اذعان کرد: اعتراض باید به صورت قانونی انجام شود.

رضایی آزادی بیان را از نیازهای هر جامعه‌ای دانست و گفت: در دولت بنده میزهای گفت‌وگو در سراسر کشور گسترش می‌یابد.

وی، ایجاد میزهای گفت‌وگو را در راستای فرمایش‌های مقام معظم رهبری برای ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی عنوان کرد و افزود: افرادی که در میزهای گفت‌وگو قرار می‌گیرند باید امنیت حقوقی در بیان نظرهای خود را داشته باشند.

*سربازی اجباری به سربازی تخصصی تبدیل می‌شود

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، با اشاره به برنامه‌های خود برای دانشجویان، تصریح کرد: در دولت بنده شش ماه پیش از فارغ‌التحصیلی دانشجویان آینده شغلی آنها مشخص می‌شود.

وی تبدیل سربازی اجباری به سربازی تخصصی را یکی دیگر از برنامه‌های خود برای دانشجویان پسر عنوان کرد و یادآور شد: در دولت بنده وام‌های دانشجویی به دانشجویان داده می‌شود که می‌توانند بازپرداخت آنها را پس از شاغل شدن پرداخت کنند.

رضایی با بیان اینکه کار فرهنگی باید از تغییر رفتار و گفتار دولت آغاز شود، خاطرنشان کرد: اگر دولت اخلاق را حفظ کند بیشتر مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

*برای برطرف شدن معضل بیکاری برنامه دارم

وی توجه به موسسه‌های فرهنگی را از نیازهای کارهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید از نهادها و مراکز فرهنگی حمایت کرد.

این مسئول، بسیاری از امور به ظاهر غیرفرهنگی را دارای جنبه‌های فرهنگی دانست و اذعان کرد: معماری‌های جدید موجود در شهرها موجب تولید خشونت در جامعه می‌شود و بنیان خانواده‌ها را سست می‌کند.

به گفته وی، تأثیر معماری بر روح افراد کمتر از تأثیر آموزش و پرورش نیست.

رضایی ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی موجود در کشور را بیکاری دانست و تصریح کرد: برای برطرف کردن مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه برنامه دارم.

*شرایط فعلی کشور حساس است

وی در جمع مردم این شهر در تالار گلستان رشت گیلان را از استان‌های پرافتخار، کهن و میراث بزرگ ایران اسلامی دانست.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه تاریخ ایران همواره با نام گیلان همراه بوده است، اظهار کرد: گیلانی‌ها خدمات ارزنده‌ای در دانش، علم، عارفان، حماسه و... در کشور دارند و افتخار می‌کنم به ایرانی که گیلان جزئی از آن است، تعلق دارم.

*خود را برادر میرزا کوچک می‌دانم

رضایی، با تصریح بر اینکه خود را برادر سردارجنگل می‌دانم، افزود: خود را برادر ستارخان و باقرخان و سرباز امام (ره) می‌دانم.

وی شرایط فعلی کشور را بسیار حساس خواند و افزود: فشارهای داخلی و خارجی بیشتر در اقتصاد و فرهنگ کشور افزایش یافته است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری کشور را نیازمند حماسه دانست و اذعان کرد: می‌توانیم حماسه را خلق کنیم و اجازه نمی‌دهیم این فشارها زندگی مردم را متلاشی کند.

وی خلق حماسه را به معنای شگفتی و اعجاب در فضای فرهنگی و اقتصادی کشور با وجود فشارها ذکر کرد و گفت: همه باید با شگفتی به این حماسه نگاه کنند و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی ملت ایران را ببینند.

*برای دولت آینده برنامه دارم

این مسئول، جنس خود را عملیاتی خواند و تصریح کرد: نزدیک بود در جنگ سه بار اسیر شوم زیرا در جلوی رزمندگان حضور داشتم.

وی با بیان اینکه عمق فقر و بیکاری در جامعه مشاهده می‌شود، اذعان کرد: مجموع بیکاری و گرانی در دنیا زیر 10 و هفت است و در کشور ما بالای عدد 60 است و با این وجود باید به آینده امید داشته باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه با برنامه وارد انتخابات شدم، افزود: اکنون وارد دوره عقلانیت شدیم و کشور به خرد جمعی نیاز دارد و به طرف جامعه فراگیر و پرامید حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: همانگونه که مرد حماسه‌های دفاعی بودیم، امروز نیز اهل حماسه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

داوطلب ریاست جمهوری ایران، ملت ایران را دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه نام برد و یادآور شد: با وجود این ظرفیت، مسئولان نمی‌توانند حتی از 20 درصد آن به نحو مطلوب استفاده کنند.

*انسان‌های ناشناخته موتور فرهنگ و ثروت کشور را راه می‌اندازند

وی فقر و بیکاری را یک عارضه خواند و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کار بنده این است که پرده از چهره قهرمانان کشور کنار بزنم مانند دوران انقلاب و جنگ که چنین اتفاقی افتاد.

رضایی افزود: انسان‌های ناشناخته می‌توانند به بهمن بزرگ تبدیل شوند و موتورهای کشور در فرهنگ و ثروت باید راه بیفتد.

وی ارزش یارانه 45 هزار تومانی نسبت به سال گذشته را به اندازه ارزش 15 هزار تومان دانست و اذعان کرد: ارزش پول ملی دوسوم کاهش پیدا کرده و این کاهش در شأن مردم ایران نیست و باید آن را دگرگون کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، با تصریح بر اینکه برای اقتصاد ایران می‌خواهیم نسخه بنویسیم، متذکر شد: بدون نسخه نوشتن نمی‌توان بیکاری و فقر را از بین برد.

وی اذعان کرد: در سطح ملی و کلان و همچنین در استان‌های کشور برنامه داریم و تولید و اشتغال باید در استان‌ها برطرف شود و مسئله گرانی در کشور تکرار نشود.

*مدیریت کشور باید درست شود

رضایی با بیان اینکه گیلان با برخورداری از سرسبزی باید دارای صنعت شود، اظهار کرد: در گذشته از ورود صنعت به این استان جلوگیری کردند در حالی که کشاورزی از صنعت جدا نیست.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی گیلان سنتی باقی مانده است، گفت: کشاورزی باید پیشرفت کند و درآمد خانوار و روستایی در هر هکتار افزایش یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: روش‌های سنتی باید مکانیزه و در کنار آن صنایع تبدیلی ایجاد شود.

وی سرنوشت چای را نامشخص خواند و خاطرنشان کرد: مدیریت کشور باید درست شود.

رضایی با اشاره به اینکه برای گیلان برنامه تنظیم شده است، تصریح کرد: این برنامه به گونه‌ای است که فرهنگ و اقتصاد استان جایگاه خود را پیدا کند و دنیا چهره درخشان کشاورز گیلانی را ببیند.با جمعیت 77 میلیون نفری ایران جای شرم دارد که فقیر باشیم و عزت جوانان نباید شکسته شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ایران تقویت صنعت گردشگری، تجارت و کریدور شمال‌جنوب را از جمله برنامه‌های احتمالی دولت آینده خود عنوان کرد.

وی متذکر شد: تقویت صنعت گردشگری می‌تواند میلیاردها تومان برای گیلان درآمدزایی داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه نخستین روزنامه‌ها و مسایل فرهنگی کشور در گیلان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: باید به فرهنگ و هنر گیلان توجه شود و جایگاه خود را پیدا کند.

*گیلان می‌تواند مرکز فرهنگی و بومی کشور باشد

به گفته وی، گیلان می‌تواند مرکز فرهنگی و بومی باشد و باید روی این استان سرمایه‌گذاری کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ سئوالی درباره یارانه‌ها، متذکر شد: در دولت بنده یارانه 45 هزار تومانی، 65 هزار تومانی درآمدی و یارانه سبز به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی به پرسشی درباره نحوه برخورد با مسئله هسته‌ای ایران در دولت احتمالی وی، یادآور شد: قوی‌ترین دیپلمات‌های ایران را برای مسئله هسته‌ای به‌کار می‌گیرم و تلاش می‌کنیم تنش‌ها را کاهش دهیم.

رضایی تصریح کرد: با «سلام بر زندگی و ابوالفضل» به طرف دولت فراگیر و جامعه امید حرکت می‌کنیم و سر پای خود می‌ایستیم.

*ولایت بزرگ‌ترین نعمت الهی است

محسن رضایی در جمع مردم ماسال در مسجد جامع ماسال رهبری و ولایت را عامل وحدت در کشور خواند و اظهار کرد: ولایت نعمت بزرگ الهی است و وحدت معجزه می‌کند.

وی با بیان اینکه گروه‌های سیاسی باید با مردم شفاف باشند، افزود: گروه‌های سیاسی شفافیت و صداقت را در جامعه حاکم کرده و سراب تبلیغاتی درست نکنند تا مردم بتوانند تصمیم بگیرند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری شرایط کنونی کشور را سخت دانست و تصریح کرد: مردم ایران می‌توانند از شرایط سخت عبور کنند و نباید ناامیدی و یاس در جامعه ترویج شود.

وی جهاد امروز کشور را تولید ثروت و فرهنگ خواند و گفت: حماسه ما امروز از نوک قلم تدبیر و فکر در کشور بیرون می‌‌آید.

رضایی با بیان اینکه ملت ایران در سال‌های آینده تحریم‌ها را خنثی می‌کنند، اذعان کرد: اقتصاد ایران در منطقه شکوفا می‌شود.

وی با بیان برنامه‌های دولت یازدهم، اضافه کرد: هشت مورد یارانه سبز به کشاورزان پرداخت می‌شود.

*کشاورزی گیلان نیازمند پیشرفت است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کشاورزی گیلان سنتی باقی مانده است، خاطرنشان کرد: کشاورزی باید پیشرفت کند و درآمد خانوار و روستایی در هر هکتار افزایش یابد.

وی روش مکانیزه را مناسب کشاورزی عنوان کرد و افزود: روش‌های سنتی باید مکانیزه و در کنار آن صنایع تبدیلی ایجاد شود.

رضایی تقویت صنعت گردشگری، تجارت و کریدور شمال‌جنوب را از جمله برنامه‌های احتمالی دولت آینده خود عنوان کرد و متذکر شد: تقویت صنعت گردشگری می‌تواند میلیاردها تومان برای گیلان درآمدزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی کشور بسیار حساس است، اذعان کرد: فشارهای داخلی و خارجی بیشتر در اقتصاد و فرهنگ کشور افزایش یافته است.

*حماسه سیاسی مردم در خرداد شگفتی‌ساز می‌شود

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، کشور را نیازمند حماسه دانست و اذعان کرد: می‌توانیم حماسه را خلق کنیم و اجازه نمی‌دهیم این فشارها زندگی مردم را متلاشی کند.

وی با تصریح بر اینکه همه باید با شگفتی به این حماسه نگاه کنند و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی ملت ایران را ببینند، یادآور شد: خلق حماسه به معنای شگفتی و اعجاب در فضای فرهنگی و اقتصادی کشور با وجود فشارها است.

*تمام مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها نیست

محسن رضایی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) در جمع مردم این شهر با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت روز مادر و روز زن، اظهار کرد: امروز کشور در جنگ اقتصادی است.

وی افزود: شرایط سخت اقتصادی دلایل داخلی و خارجی دارد و می‌تواند در سال‌های آینده از این مرحله عبور کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری تحریم اقتصادی را در اشتغال و قیمت‌ها تاثیرگذار خواند و گفت: تمام مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌ها نیست.

وی با بیان اینکه 70 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به مدیریت‌ها است، تصریح کرد: چالش مدیریت در کشور وجود دارد و با ندانم‌کاری جامعه اداره می‌شود.

رضایی، خودتحریمی را از دیگر موانع رشد اقتصادی در کشور دانست و اذعان کرد: سیستم اداری ما بسیار سنتی است و پارتی‌بازی و تبعیض در کشور وجود دارد.

وی دعواهای سیاسی در داخل مدیریت کشور را مشکل‌آفرین خواند و یادآور شد: دعواهای سیاسی به گرانی‌ها دامن می‌زند.

*تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را به زانو درآورد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مذاکرات 1+5 اشاره کرد و متذکر شد: ایران در این مذاکرات همراهی می‌کند و طرف‌های مقابل به تصور اینکه تحریم‌های اقتصادی می‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد وقت‌کشی می‌کنند اما مانند دوران دفاع مقدس در اشتباه هستند.

وی با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد: موشک‌های ایران از چند هزار کیلومتر عبور می‌کند.

رضایی ایران را قدرت نخست منطقه دانست و تصریح کرد: ایران از جمله 10 کشور نخست جهان است و باید دارای برنامه‌های اقتصادی باشد.

*گرانی از دولت هاشمی وجود داشت

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری به وجود گرانی‌ها در زمان دولت هاشمی اشاره کرد و افزود: در دوران هاشمی مردم به دلیل وجود گرانی‌ها در برخی از شهرها به خیابان‌ها آمدند.

وی در ادامه خود را سرباز انقلاب نامید و خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی اقتصادی کشور به نفع نظام نیست و به نحوه اداره کشور اعتراض جدی داریم.

رضایی با بیان اینکه نباید انتخابات را گل‌آلود کرد، یادآور شد: مردم باید بتوانند تصمیم بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه گروه‌های سیاسی نباید سراب‌سازی تبلیغاتی کنند، اذعان کرد: به دقیقه 90 رسیدیم و دیگر جای آزمون و خطا نیست و باید گل طلایی را بزنیم.

*55 درصد ایران در 300 سال گذشته از ایران جدا شد

محسن رضایی در همایش "از کاسپین تا خلیج فارس" در مسجد قائمیه این شهر با تبریک میلاد فاطمه (س) اظهار کرد: بندر انزلی از شهرهای شناخته شده ایران است.

وی بندر انزلی را دروازه علوم جدید به ایران عنوان کرد و افزود: بندر انزلی نقش بالنده‌ای در اقتصاد ایران داشته است.

رضایی با بیان اینکه 55 درصد ایران در 300 سال گذشته از کشور جدا شده است، خاطرنشان کرد: دوسوم اطراف دریای کاسپین متعلق به ایران بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به وجود ملتی با تمدن چند هزار ساله بین دو دریای کاسپین و خلیج فارس اشاره کرد و افزود: ملت ایران در 22 بهمن سال 57 قیام کرد تا شکوه گذشته خود را دوباره به‌دست آورد.

وی نخستین گام در شکوفایی کشور را سیاست دانست و تصریح کرد: تلاش کردند مانع از درست اجرا شدن سیاست در کشور شوند اما درخت سیاست در ایران کاشته شد.

رضایی پایه‌گذاری اقتصاد صحیح را گام دوم ساختن کشور خواند و بیان کرد: تحریم‌های اقتصادی را برای جلوگیری از ساختن اقتصاد به کشور اعمال کردند.

*دعواهای سیاسی داخلی مشکل‌آفرین است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ایران را قدرت نخست منطقه توصیف کرد و یادآور شد: هواپیماهای بدون سرنشین ایران تا 400 کیلومتر برد دارد و هیچ راداری نمی‌تواند آن را رهگیری کند.

وی قدرت ایران را به برکت جانفشانی شهدا ذکر کرد و افزود: دنیا باید بپذیرد ایران اکنون قدرتمند است.

رضایی در ادامه با اشاره به مذاکرات 1+5، اظهار کرد: روسیه و چین در مذاکرات نباید ایران را تنها بگذارند و هیچ قدرتی نباید از دوستی ما سوء استفاده کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: دلیلی برای ارجاع تحریم‌ها به سازمان ملل وجود ندارد.

وی همچنین چالش در مدیریت و خودتحریمی را از مشکلات داخل کشور عنوان کرد و گفت: دعواهای سیاسی در داخل مدیریت کشور مشکل‌آفرین است و به گرانی‌ها دامن می‌زند.

رضایی با بیان اینکه تشخیص‌های نادرست مدیریتی بیش از آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشور صدمه می‌زند، بیان کرد: واگذاری مدیریت‌ها به مردم بسیاری از مشکلات را در جامعه برطرف می‌کند.

به گزارش فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در گلزار شهدای کلویر و نویر به مزار شهدا و سیروس قایقران ادای احترام کرد.

دوشنبه، 9 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-29 ساعت 11:04
خبر بعدی : رحیم مشایی: این مردم هستند که باید قضاوت کنند
خبر قبلی : وظیفه رییس جمهور آماده سازی زمینه ظهور است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -