اعلام برائت از فتنه و انحراف، اصل ثابت انتخابات

روزنامه جوان (پاسداران): برآورد انتخاباتي تمام احزاب و گروه‌هاي مختلف سياسي در شرايط كنوني بايد در يك نقطه مشخص، به اشتراك برسد.

جدايي و فاصله گرفتن از فتنه و انحراف همان نقطه مشتركي است كه گروه‌هاي سياسي مختلف براي كسب اقبال عمومي و بالا بردن احتمال پيروزي خود در انتخابات ناگزير به آن هستند. اكنون از ميان دسته‌هاي متعدد حزبي و جناحي كه در كشور شكل گرفته است، اكثر آنها در اردوگاه اصولگرايان يا اصلاح‌طلبان معتقد به نظام جاي گرفته‌اند كه بيشترين بدنه اجتماعي را به خود اختصاص داده‌اند. بر اين اساس مواضع روشن پايگاه اصولگرايان و اصلاح‌طلبان در مسير انتخابات، از طرفي مانع از هرگونه عرض اندام فتنه و انحراف مي‌شود و از طرف ديگر توفيق كسب موفقيت جبهه انقلاب اسلامي در انتخابات خردادماه را افزايش مي‌دهد.

اهميت نوع مواجهه با فتنه و انحراف

تجربه اصولگرايان ناب و كارنامه حقيقي اصولگرايي ثابت كرده است كه گفتمان حال حاضر در چارچوب آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و اصل ولايت فقيه تئوريزه شده است. فارغ از فعاليت‌هاي افراد، گروه‌ها و جريانات منتسب به اصولگرايي، اصل گفتمان اصولگرايي و شعارهاي برخاسته از آن همگي ريشه در گفتمان انقلاب اسلامي دارد اما طي چهار سال گذشته جبهه اصلاحات تعريف چندان روشني از سياست و نوع مواجهه با فتنه و انحراف را ارائه نداده است.

آنگونه كه بسياري از حوادث سال ۸۸ زير چتر اصلاحات برنامه‌ريزي شد و فتنه‌اي عميق را رقم زد، پس از آن نيز برخي از اصلاح‌طلبان و خصوصاً سران اصلاحات در زمين فتنه بازي كردند و در دوراهي «جدايي» و «دستگيري» از فتنه مدام در هر دو مسير، پيشروي و عقب‌نشيني داشتند تا آنجا كه كسي نتوانست تشخيص دهد برنامه اصلاح‌طلبان براي بقاي سياسي در كدام مسير است.

بي‌ميلي ملت به خط گروه‌هاي تخريبي انقلاب

با شكل‌گيري فضاي انتخاباتي در كشور، اما برخي از اصلاح‌طلبان مواضعي را از خود در برابر فتنه و انحراف نشان دادند. اين مواجهه كه از سال ۹۱ بيشتر قابل لمس بود در تحليل عده‌اي با عنوان «بازي اصلاحات در پازل انتخابات» ارزيابي شد زيرا آنها همچنان به موضع‌گيري روشن و آشكار و علني و رسمي قائل نبودند و كمتر كسي از آنها، اين نوع موضع‌گيري كه قابل اعتماد باشد را پذيرفت. بر اين اساس سران اصلاحات همچنان يكي بر نعل و يكي بر ميخ كوبيدند و حتي در مواجهه با انتخابات نيز بر سر دوراهي «تحريم» يا «مشاركت» دچار سردرگمي بودند. در چنين شرايطي بود كه رنگ و بوي فتنه و انحراف، در مقابل ديدگان و شامه سياسي ملت به يك رنگ و بو شناخته شد. اين موضوع اهميت مواجهه علني و رسمي احزاب و گروه‌هاي سياسي در برابر فتنه و انحراف را بيشتر كرد تا آنجا كه راهپيمايي ملت در روز ۲۲ بهمن سال گذشته و شعارها و فريادها حاكي از آن بود كه حاميان فتنه و انحراف نزد ملت مطرودند.

حركت انتخاباتي روي خط اصيل انقلاب اسلامي

اين مسائل در شرايط كنوني و با نزديك شدن به انتخاباتي كه كمتر از ۵۰ روز تا برگزاري آن باقي مانده ثابت مي‌كند كه اصلاح‌طلبان به ويژه سران اصلاحات كه قرار است با حمايت از كانديداهاي موردنظر خود، در انتخابات مشاركت داشته باشند، بايد براي ورود رسمي به انتخابات و اثبات حسن نيت خود در برابر ملت، مواضع خود در رابطه با فتنه و انحراف را به روشني اعلام كنند و ترس و واهمه‌اي از جدايي و عبور از فتنه و انحراف نداشته باشند. اصلاح‌طلباني كه گذشته و حال و آينده خود را با انقلاب اسلامي آميخته‌اند، براي اعلام برائت از فتنه و انحراف و اشتباهات سال ۸۸ جبهه اصلاحات، بايد خود را از افراد راديكال جدا كنند و بدون آنكه به دنبال عوام‌فريبي و موج‌سواري روي احساسات مردم باشند، خط انتخاباتي خود را در مسير اصيل انقلاب اسلامي قرار دهند؛ مسيري كه مبدأ آن پشتيباني از ولايت فقيه، پايبندي به قانون و احترام به رأي ملت است.

دوشنبه، 9 اردیبهشت ماه 1392، 10:03 صبح برابر با 2013-04-29 ساعت 07:04
خبر بعدی : روزنامه ولی فقیه خاتمی را مفسد فی الارض خواند
خبر قبلی : ولایتی: منحرفین مقابل رهبری ایستاده ‌اند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -