ضرری که دولت می ‌زند دشمنان هم نخواهند زد

در چند سال قبل چندین‌بار به آقای رئیس‌جمهور دستور تکمیل این پروژه‌ها را دادیم اما تاکنون این پروژه‌ها در حد شعار بر روی زمین باقی مانده‌اند.

امروز آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های اول این هفته نماز‌جمعه اصفهان با اشاره به فراز‌هایی از نامه امام علی(ع) به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در فرازهای این نامه امام علی(ع) فرزندش را از معایب و محاسن زبان آگاه می‌سازد.

وی با اشاره به معایب و محاسن زبان افزود: زبان هم می‌تواند دنیا و آخرت انسان را نابود کند و هم می‌تواند او را به رستگاری برساند. امام جمعه اصفهان با اشاره به یکی از خطرات زبان به نام غیبت و با توجه به حدیثی از پیامبر (ص) ادامه داد: غیبت از زنا بدتر است و غیبت در ردیف گناهان کبیره به حساب می‌آید.

وی با اشاره به محاسن غیبت تأکید کرد: اگر کسی غیبت جنایتکاری را انجام دهد یا غیبت کسی که ظلم در حق او رفته اشکالی ندارد.

‌طباطبایی‌نژاد در خطبه دوم نماز جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در مورد تقوا تصریح کرد: تقوا قلعه‌ایی است که اگر انسان در آن قرار گیرد از شر گناهان حفظ می‌شود و اگر خارج از این قلعه قرار گیرد دچار انحراف می‌شود. در هفته پیش‌رو روز شوراها و حقوق شهر شهروندی را داریم که خداوند هم در قرآن و هم خطاب به پیامبر (ص) در مورد امر مشورت تاکید فراوانی کردند.

وی با اشاره به آیه 38 سوره شورا در قرآن اضافه کرد: آنهایی که اهل نمازند و مؤمن واقعی هستند در کارهای خود با دیگران به امر مشورت بپردازند. امام جمعه اصفهان ادامه داد: در این چند سال اخیر در قانون اساسی قوانین و کارهای مربوط به شوراها مشخص و به تصویب رسیده که وظایف شوراها و نحوه چگونگی خدمت‌رسانی به مردم را مشخص کرده است.

وی گفت: شورا یعنی گروهی از بهترین افرادی که تا با کمک همدیگر در روند خدمت‌رسانی به مردم و ارتقاء سطح شهر و شهروندی کمک کند.وی تأکید کرد: تعداد افراد عضو شورای اسلامی در کلانشهرهایی مثل اصفهان از 11 نفر به 21 نفر ارتقا داده شده است که باید افرادی اهل کار، تخصص و دلسوز انتخاب شوند.

طباطبایی‌نژاد به مناسبت بعدی در هفته پیش‌رو اشاره کرد و گفت: در هفته پیش‌رو ما تولد حضرت زهرا (س) را و امام خمینی(ره) را داریم که به نام روز و مادر نامگذاری شده است. وی با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا (س) اظهار کرد: در این حدیث از حضرت زهرا (س) نقل شده است که من سه چیز را دوست دارم یکی قرائت قرآن دومی انفاق در راه خدا و سومی نگاه به چهره پیامبر (ص) را دوست دارم.

وی به مناسبت روز کار و کارگر با توجه به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) در این حدیث می‌فرمایند هر کسی که با دسترنج خود زندگی را اداره کند در روز قیامت در صف پیغمبران خواهد بود و به شرطی به این مقام خواهند رسید که تقوا را رعایت کنند.

امام جمعه اصفهان همچنین به مناسبت آخر هفته و روز معلم اشاره کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) در مورد شهید مطهری فرمودند او در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به جای گذاشت که پرتوی عشق به مملکت و اسلام بود و با روحی بیداد و مکتبی به زبان خود مردم به تربیت جامعه پرداخت. وی با بیان اینکه نامگذاری این روزها برای الگوبرداری است گفت: اگر روز شهید مطهری کارگر و یا زن نامیده می‌شود باید همه از این شخصیت‌ها جهت تعالی رشد در جامعه استفاده کنند.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان اصفهان تاکید کرد: سفر اخیر آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد همانند دو سفر قبل خود به استان‌های سمنان و خوزستان تبلیغاتی بود. طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: دلیل اینکه در این سفر بنده به استقبال ایشان نرفتم این بود که سفر وی را تبلیغاتی دانستم.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کاره نقش جهان و مصلای اصفهان عنوان کرد: در چند سال قبل چندین‌بار به آقای رئیس‌جمهور دستور تکمیل این پروژه‌ها را دادیم اما تاکنون این پروژه‌ها در حد شعار بر روی زمین باقی مانده‌اند.

وی با اشاره به هدفمند‌کردن یارانه‌ها اضافه کرد: مبلغ 42 هزار میلیارد تومان یارانه‌ای که به مردم پرداخت شد مبلغ 10 هزار میلیارد تومان آن از بخش تولید گرفته شد. وی با اشاره به اینکه اگر به هر نفری 250 هزار تومان داده شود بنزین از لیتری 700 تومان به 7 هزار تومان می‌رسد بیان داشت: ضرری که دولت به ملت و مردم می‌زند دشمنان ایران هم نخواهند زد.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر کار کارشناسی برای اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها توسط حقوقدانان و اقتصاد‌ دانان تصریح کرد: در کدام دولت به جز دولت احمدی‌نژاد خبر دزدی 3 هزار میلیارد تومانی منعکس شد.

شنبه، 7 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-27 ساعت 01:04
خبر بعدی : سخنان عسگراولادی درباره پسوند «مسلمان» نامش
خبر قبلی : سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی مفقود الاثر هستند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -