فاتحه آخرین بازمانده سینمای شهر بادگیرها خوانده شد

آخرین یادگار خاطرات سینما صحرا هم فرو ریخت. مالک شخصی به جان سینمای ثبت در فهرست آثار ملی ایران افتاد و آن را از صحنه روزگار محو کرد.

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- سینما صحرا که زمانی بستری خاطره ساز برای یزدی‌ها بود، اکنون تبدیل به خروارها خاک شده است. مالک شخصی بی تفاوت به همه این نوستالژی‌ها به جان این سینما افتاد و آن را تخریب کرد.

علی‌رضا صادقی، دوستدار میراث فرهنگی تخریب سینما صحرا را محو بخشی از تاریخ یزد از خاطرات مردم آن عنوان کرد.

به گفته او، این تخریب‌ها به زودی باعث از بین رفتن بخش مهمی از میراث فرهنگی یزد می شود. این سینما تاریخی به قدمت پهلوی دوم داشت.

رضایی، رییس میراث فرهنگی یزد، تخریب اصلی این سینما را سال 82 می داند و به chn می گوید:« 80 درصد این بنا قبل از سال 82 یعنی سال ثبت این اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران، تخریب شده بود و اکنون تنها از این بنای تاریخی یک سر در مانده بود که آن هم مالک شخصی خراب کرد.»

با این وجود، رضایی می گوید که مسئولان حقوقی میراث فرهنگی یزد، در حال پیگیری این پرونده هستند و نمی گذارد که مالک شخصی بدون اینکه مجازات شود، ادامه کار بدهد.

کارشناسان میراث فرهنگی هر مرکز و نماد فرهنگی را بخش مهمی از خاطرات مردمی می دادند که تخریب آن اثر، آسیب بسیار مهمی به تاریخ و فرهنگ مردم می رساند.

آدينه، 6 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-26 ساعت 19:04
خبر بعدی : برخورد اسلامی در بازداشتگاه موقت سنندج مشهود است
خبر قبلی : استرس و نگرانی کمبود دارو در دل بیماران تالاسمی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -