جمعیت کشور به ۶۲ میلیون نفر کاهش می‌یابد

اگر با روند فعلی کاهش جمعیت و بر اساس سناریوی رشد متوسط جمعیت حرکت کنیم در سال ۱۴۸۰ جمعیت کشور به ۶۲ میلیون نفر کاهش خواهد یافت.

ایلنا: معاون بهداشت گفت: طی ۱۰ سال آینده به ازای هر ۱۰ خانوار ۷ سالمند بالای ۶۰ سال در کشور خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا؛ فاطمه رخشانی امروز در دومین روز از گردهمایی معاونین بهداشت سراسر کشور ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس سرشماری سال ۸۵ میزان باروری کل به حدود ۸ / ۱ فرزند کاهش یافته است و شاخص باروری به پایین‌ترین حد جانشینی (باروری کل پایین‌تر از ۲ / ۱ فرزند) رسیده است.

وی افزود: اگر با روند فعلی کاهش جمعیت و بر اساس سناریوی رشد متوسط جمعیت حرکت کنیم در سال ۱۴۸۰ جمعیت کشور به ۶۲ میلیون نفر کاهش خواهد یافت.

معاون بهداشت در ادامه به بند ج قانون برنامه اول توسعه درباره خطوط کلی سیاست تحدید موالید کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون قرار بود رشد طبیعی جمعیت از ۲ / ۳ به ۳ / ۲ درصد کاهش یابد ولی در حال حاضر این میزان به ۲ / ۱ درصد کاهش یافته است.

رخشانی در ادامه به بیان چالش‌های جمعیتی پیش رو در کشور در نتیجه کاهش سریع رشد جمعیت اشاره کرد و گفت: در آینده با بحران‌هایی از جمله بحران سالمندی جمعیت، بحران میزان باروری و تجدید نسل در کشور و نیز بحران ساختار خانواده و شکاف نسل‌ها روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه از معاونین بهداشتی سراسر کشور خواست سیاست‌های افزایش جمعیت را در برنامه‌های اصلی خود قرار دهند.

آدينه، 6 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-26 ساعت 10:04
خبر بعدی : چالش‌های آموزش و پرورش ایران چیست؟
خبر قبلی : فروش خودنویس ۶۰ میلیونی در تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -