دولتمردان: از غصه وضعيت خوزستان داريم مى ميريم

به گزارش ايسنا ناصر سودانى نايب رييس كميسيون انرژى مجلس گفت: امروز سرزمين ايران نماد مردم سالارى دينى است، اما عليرغم همه روند روبه رشدى كه داشته ايم حلقه هاى مفقوده اى نيز وجود دارد؛ سيستم بانكى ما شرعى نيست، چرا كه فقير را فقيرتر و غنى را غنى تر مى كند؛ اگر گذرتان به خيابان هاى اصلى و كلان شهرها افتاده باشد بانك ها را مى بينيد كه با زيباترين ساخت و سازها و در بهترين نقاط شهر سربه فلك مى كشند و آه از نهاد عابر مفلوك برمى انگيزند، اين بانكها چگونه به اين دارايى رسيدند؟ با بهره ۳۰ درصدى، وثيقه هاى ملكى و ضبط كردن سنگين و به روز سياه كشاندن بدهكاران و توليدكنندگان.

اين عضو كميسيون انرژى از نظام درمانى هم انتقاد كرد ادامه داد: بيمار كم درآمد بايد از غصه و درد به خود بپيچد و چه بسا با مرگ دست و پنجه نرم كند، در نظام كشاورزى ما هم مشكلاتى وجود دارد، آيا ما در نظام كشاورزيمان خدمت به كشاورز را اصل قرار مى دهيم يا به خدمت گرفتن او را؛ ما در خوزستان با كشاورزان چنين برخورد كرديم با او قرارداد آب مى بنديم اما هر وقت مى خواهيم آب را بر او مى بنديم و اگر او دچار خشكسالى و يا هر مشكلى ديگرى شود به دولت ربط ندارد.

سودانى در پايان نسبت به يارانه نقدى كه به گفته وى باعث مى شود افراد براى دسترسى به خدمات و كالاهاى مورد نياز با امواج سهمگين گرانى مواجه شوند انتقاد كرد.

روند توسعه يافتگى خوزستان نيز از جمله مسائلى بود كه نماينده اهواز مطرح كرد و گفت: بعضى دولتمردان به خوزستان آمده اند و گفته اند از غصه داريم مى ميريم كه وضعيت خوزستان چنين است.

پنجشنبه، 5 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-25 ساعت 13:04
خبر بعدی : محصولات فرهنگی در کنار ماست و تخم ‌مرغ
خبر قبلی : كمربند‌ها را سفت ببنديد؛ قيمت‌ها بی‌تاب می‌شوند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -