رسانه دولت تحریم ها را به گردن جلیلی انداخت

همزمان با افزایش احتمال نامزدی دبیر شورایعالی امنیت ملی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نسخه اینترنتی روزنامه دولتی ایران اولین مطلب تخریبی علیه جلیلی را منتشر کرد.

"گروه سیاسی صراط" - همزمان با افزایش احتمال نامزدی دبیر شورایعالی امنیت ملی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نسخه اینترنتی روزنامه دولتی ایران اولین مطلب تخریبی علیه جلیلی را منتشر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی صراط، سایت دولتی شبکه ایران که این روزها به تریبونی برای بازتاب اخبار حلقه انحرافی تبدیل شده است، در مطلبی قابل تامل با عنوان «فرش قرمز خودی ها(!) برای تحریمهای بیشتر(!)»، ضمن ارجاع مسولیت نابسامانی های اقتصادی سال گذشته به تحریمهای غرب نوشت: نکته جالب آنکه علیرغم بی تدبیری و دخالت ناصواب صورت گرفته توسط جریانهای سیاسی مذکور در ماجرای اشغال سفارت انگلیس، نهادهای مسئول و سازمانهای امنیتی در اقدامی تامل برانگیز هیچ واکنشی از خود نشان ندادند.

نوشته ایران افزود: حتی دبیر شورایعالی امنیت ملی که اکنون عده ای برای حضور ایشان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نذر و نیاز می کنند، حاضر به موضعگیری نشد و در جمع خبرنگاران حضور پیدا نکرد! اما وقتی خیال آقایان از تحریمهای جدید اعمال شده علیه کشورمان راحت شد و مسیر برای افزایش بیشتر قیمت دلار در بازار فراهم شد، در اقدامی هماهنگ انگشت اتهام را مجددا به سمت دولت خدمتگزار نشانه رفتند.

از سوی دیگر مسولیت مهم جلیلی در پیگیری پرونده هسته ای ایران طی سالهای گذشته و پافشاری و دفاع وی از حقوق هسته ای کشور در مواجهه با قدرتهای جهانی و شناخته شده بودن دبیر شورایعالی امنیت ملی در سطح جهان، سبب شد تا در پی قوت گرفتن احتمال نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری، رسانه های بین المللی این موضوع را مورد توجه ویژه خود قرار دهند.

خبرگزاری یونایتد پرس در خبری با اشاره به اسامی برخی از نامزدهای احتمالی انتخابات پیش رو نوشت:سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته ایی ایران در حال بررسی برای ورود به صحنه انتخابات است.

این خبرگزاری افزود:جلیلی گفته است که بصورت مستقل در انتخابات شرکت خواهد کرد.

یونایتد پرس در خبر دیگری در خصوص مذاکرات هسته ایی ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: مذاکره کننده ارشد ایران معتقد است تا زمانی که غرب به حق ایران برای غنی سازی اعتراف نکند، مذاکرات به جایی نخواهد رسید.

این خبرگزاری با اشاره به سخنان جلیلی در دانشگاه مهندسی آلماتی قزاقستان پیش از شروع دور اخیر مذاکرات ایران و 1+5 اضافه کرد: جلیلی در این دانشگاه گفت ما فکر می کنیم مذاکرات می تواند رو به جلو باشد بشرط اینکه غرب به حقوق ایران اعتراف کند.

آژانس خبری جمهوری آذربایجان نیز در خبری به نقل از منابع داخلی خاطر نشان کرد: دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران به دعوت گروههای مختلف مردمی، نخبگان و دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی خواهد کرد.

از سوی دیگر پایگاه خبری نشریه المجله چاپ لندن با یادآوری معرفی باقری لنکرانی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات نوشت: شناخته شده ترین شخصیت حاضر در جبهه پایداری سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران است.

المجله افزود: حضور یا عدم حضور جلیلی در انتخابات طی روزهای اخیر موضوعی برای گمانه زنی بوده است، هرچند که امیر حسین قاضی زاده سخنگوی جبهه پایداری در مصاحبه با فارس گفت جلیلی دعوت برای حضور در انتخابات را نپذیرفته است.

المجله اضافه کرد: تصمیم جلیلی برای عدم نامزدی راه را برای معرفی شدن باقری لنکرانی از سوی جبهه پایداری به عنوان شایسته ترین نامزد این گروه باز کرد.

گفتنی است روز گذشته خبر گزاری فارس به نقل از دبیر مجمع مطالبه مردمی مشهد ضمن رد شایعات و سخنان بی‌پایه مبنی بر عدم حضور سعید جلیلی، خاطر نشان کرد: برآورد ما این است که تلاش‌های صورت گرفته در دو سه هفته اخیر، پاسخ منفی جلیلی را درباره حضور در انتخابات کمرنگ کرده و امیدها را برای ورود ایشان به انتخابات افزایش داده است.

پنجشنبه، 5 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-25 ساعت 13:04
خبر بعدی : دارند پدرم را ذره ذره زجرکُش میکنند!
خبر قبلی : اعتراف سرکرده سپاه به فلج کننده بودن تحریمها


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -