نمونه ای از حماسه اقتصادی در شورای قلابی شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: خریدن شیرینی و میوه در شورا شهر از پول بیت المال ممنوع است هر کس بخواهد باید از جیب خودش این چیزها را بخرد.

به گزارش مهر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران بعدازظهر امروز در همایش نقش شوراها در تحقق حماسه سیاسی با اشاره به اینکه شوراهایی در این کشور هستند که داوطلبانه خدمت می‌کنند و این خدمت آنها به خاطر ندای الهی و رسیدگی به کار مردم است گفت: انتخاب این افراد خود یک حماسه است و انشاءالله با شور و هیجان در سراسر کشور شاهد خلق یک حماسه زیباتر از حماسه های گذشته در ۲۴ خرداد باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای خلق حماسه همه مردم باید حضور داشته باشند حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با حضور همگی ما محقق می شود ما هم بدستور رهبر لبیک می گوییم و این حماسه را خلق می کنیم. چمران با بیان اینکه مقدمه حماسه اقتصادی در دولت و مجلس فراهم می شود ادامه داد: دولت طرح داده و مجلس آن را تصویب می کند اما در این بین نمایندگان پارلمانهای محلی در شهرها و روستاها نیز نمایندگانی هستند که این تصمیمات کلان را به تصمیمات خرد تبدیل کرده و آن را اجرایی می کنند.

وی با اشاره به ملزومات حماسه اقتصادی گفت: چرا باید گندم مورد نیاز را به کشور وارد کنیم؟ مگر ما به خودکفایی نرسیده‌ایم، چرا باید خوراک دام را وارد کنیم‌؟ ما باید تلاش کنیم که در کشاورزی خودکفا شویم. این کار با شوراهای روستا عملی می‌شود. چمران به نقش شوراها و بخش صنعت اشاره کرد و افزود: شوراها در بخش صنایع سبک، خانگی، دستی و ابداعی می‌توانند نقش خوبی بازی کنند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شوراها نباید فقط شورای شهرداری باشد بلکه شوراها، شورای همه مدیریت های شهری محسوب می شوند این در برنامه سوم و چهارم توسعه دیده شده بود و در برنامه پنجم هم پیش بینی شده که انشاءالله با همت نمایندگان بتوانیم دولت را از مشکلاتی که در حال حاضر با آن دست به گریبان است نجات دهیم.

وی عنوان کرد: انشاءالله بتوانیم در دولت آینده مصرف و اشرافی گری را کاهش داده و جایگاه شوراها را در آن نادیده نگیریم، اشرافی گری مسئله ای است که بارها رهبری به آن اشاره کرده اند امیدواریم همان طور که در دولت جلوی اشرافی گری گرفته شد در بین مردم هم از اشرافی‌گری خودداری شود. چمران گفت: آبادانی های بسیاری انجام شده اما ما از این میزان راضی نیستیم. در جنوب کشور آبهایی که همه چیز در آن هست پای سبزیجات می رود و ما از همین سبزیجات استفاده می کنیم. اینها چیزیهایی است که باید برطرف شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: دشمن همه چیز را بر ما تنگ کرده، باید در این شرایط با مقاومت و حرکت جمعی و قناعت ایستادگی کنیم و شوراها در این زمینه می توانند پیشتاز باشند. وی عنوان کرد اینکه اصرار داریم برخی پروژه ها زودتر تمام شود به خاطر این است که زودتر بتوانیم از آن استفاده کنیم اما معتقدیم در همه شهرداری ها اصل قناعت و جلوگیری از زیاده روی باید به خوبی رعایت شود . این کاری است که شوراها هم خودشان باید انجام دهند و هم در این زمینه بر کار شهرداری نظارت کنند.

چمران خاطرنشان کرد: عوارضی که در دست شهرداری و شورا قرار می گیرد از مردمی که شاید توان خرید یک ریال گوشت را نداشته باشند جمع می شود بنابراین باید از آنها درست استفاده کنیم. رئیس شورای شهر تهران گفت: در شورا خریدن میوه و شیرینی ممنوع است. هر کس بخواهد باید از جیب خودش بخرد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این مراسم حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران در سخنانی عنوان کرد که ما از آقای چمران دعوت کردیم که کاندیدای ریاست جمهوری شود. هر کس در این سالن موافق کاندیداتوری وی است با سه یا علی از وی دعوت کند که در این عرصه حضور پیدا کند، البته یکی از حضار در جریان سخنرانی چمران خطاب به وی فریاد زد که مصطفی چمران یادت نرود.

چهارشنبه، 4 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-24 ساعت 23:04
خبر بعدی : ساخت بازداشتگاههای جدید در آستانه انتخابات رژیم
خبر قبلی : بی یاوری مردم سوریه! - شهباز نخعی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -