بررسی سلامت روانی کاندیداها توسط شورای نگهبان

سایت الف: برای اخذ یک مدرک ساده رانندگی، سلامت روانی و جسمی در کنار اطلاعات فنی و حرفه ای افراد یک شرط است. شرط سلامت روانی برای استخدام در خیلی از مشاغل حساس نیز پیش بینی شده است.

در چنین شرایطی توجه به سلامت روانی کاندیداهای انتخابتی چه در مجلس و چه ریاست جمهوری و حتی شورای شهر، ضروری و از حساسیت بیشتری برخوردار است. اگر کسی این پیشنهاد را خدای نکرده توهین به کاندیداهای محترم ریاست جمهوری بداند سخت دچار بی انصافی است.

احساس تکلیف کاندیداها و حوزه تخصص آنها و سابقه رفتاری و کرداری و مدیریتی و از سویی صلاحیات کاندیداها از حیث رجل سیاسی و مذهبی بودن همه به کنار، اما بررسی سلامت روانی کاندیداها امری اجتناب ناپذیر است.

چه بسا بیماری های پنهان روانی و افسردگی های نهفته ای که به سبب فشار های اجرائی پست ریاست جمهوری در آینده بروز کند و موجب مشکلات جدی برای جامعه فراهم سازد. مواجهه منطقی با رئیس جمهوری که خدای ناکرده دارای سلامت روحی و روانی مناسب نباشد ممکن نیست و بسیار هزینه ساز است. اولین مساله ای که نظام در برخورد با چنین فردی پیدا خواهد کرد این است که به چه زبان و با چه منطق و روش و از طریق کدام نهاد قانونی و مسوول عالی رتبه ای می توان وی را کنترل و مجاب کرد که رفتای در شأن مسوول جمهوری اسلامی ایران داشته باشد؟

بنابراین ضروری است شورای محترم نگهبان در کنار بررسی صلاحیت سیاسی و اعتقادی و مالی افراد از سلامت روحی و روانی آنها نیز اطمینان حاصل کند.

این مساله وقتی ضرورت بیشتری پیدا می کند که به گفته بسیاری از کارشناسان این حوزه، بیماری های روانی نهفته در شرایط استرس و با ورود فشارهای روانی زمینه بروز پیدا می کند و اگرچه در ابتدا به صورت ظاهری قابل شناسائی نیست اما با معاینه و آزمایش های لازم، می توان وجود زمینه های آن را گزارش کرد.

چهارشنبه، 4 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-24 ساعت 10:04
خبر بعدی : 500 میلیون دلار برای تقلید از پروژه امارات
خبر قبلی : رابطه احمدی نژاد و مشایی تهوع آور بود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -