احمدی نژاد: اگر مشايی رد صلاحیت شود، بلوا و...

مطهری: احمدی ‌نژاد دنبال گروکشی است / تدارك بلوا و آشوب

سایت قانون: "احمدي بت شكن "، اين لقبي است كه هواداران محمود احمدي نژاد روزگاري به او داده بودند. اما اين روزها اين شعار كمتر شنيده مي‌شود. شايد به‌خاطر اينكه حتي دوستداران رئيس دولت هم ديدند كه از "بت" خبري نيست. با اين حال رئيس دولت دهم و يازدهم همچنان براي اين و آن خط و نشان مي‌كشد.

او شمشير را از رو بسته ، و به نبرد پر هياهو با دشمن فرضي خود رفته است!؟ نبردي خسته كننده و فرسايشي براي مردم. وي بعد از نزديك به هشت سال رياست همچنان از" برخي "سخن مي‌گويد كه دقيقا معلوم نيست چه كساني هستند. برخي كه به گفته او اگر گوشه اي از پرونده شان را بالا ببرد ديگر جايي در ميان ملت نخواهند داشت. مي‌گويد عددي نيستند .اما چه كساني عددي نيستند؟ اين دشمن فرضي كيست؟ اين "برخي "كه كشور را به قول احمدي نژاد در سراشيبي قرار داده و اقتصاد را به نابودي كشانده و ديپلماسي را به اين روز انداخته، چه زماني قرار است به مردم معرفي شوند؟ آيا اين تنها لفاظي‌هايي در جهت پاك كردن صورت مسئله نيست؟ آيا متشنج كردن اوضاع كشور، زماني كه دولت به ماه‌هاي پاياني خود نزديك مي‌شود و بايد كارنامه اش مورد بررسي قرار بگيرد، راهكاري براي تشويش اذهان عمومي‌و مظلوم نمايي نيست؟ وگرنه مردم خود بهتر مي‌توانند قضاوت كنند و سره را از ناسره تمييز دهند.

نكته اينجاست كه محمود احمدي نژاد درست زماني كه بايد پاسخگوي عملكرد 8 ساله دولت خود باشد به جنگ دشمن فرضي رفته است. بگم بگم‌هاي وي پاياني ندارد. وي فضا را غبار آلود مي‌كند تا بتواند از نمد انتخابات براي خود و يارانش كلاهي بدوزد. رئيس دولت به جهت اينكه دوست ندارد هيچ گونه اشتباهي در دولت خود را بپذيرد به هر ريسماني چنگ مي‌زند تا مسئوليت بسياري از بي تدبيري‌ها را به گردن تحريم و دشمنان فرضي اش بيندازد. فرافكني وي كار را به جايي رسانده كه حاميان سينه چاك ديروزش، تاب تحمل از كف داده و فرياد اعتراضشان همه جا شنيده مي‌شود.

تدارك بلوا و آشوب
علي مطهري نماينده اصولگراي مجلس كه از منتقدان جدي محمود احمدي نژاد است و در مواضع پيشين او هم اثري از حمايت از احمدي نژاد ديده نمي‌شود در گفت‌وگو درباره مواضع پرحاشيه احمدي نژاد اظهار داشت : احمدي نژاد به نظام علامت مي‌دهد كه اگر صلاحيت اسفنديار رحيم مشايي براي شركت در انتخابات رياست جمهوري تاييد نشود اماده است تا در كشور بلوا و آشوب بر پا كند.

مطهري در مورد تهديدهاي احمدي نژاد مبني بر اينكه پرونده‌هايي در دست دارد كه اگر رو كند چه و چه مي‌شود مي‌گويد: ممكن است رئيس دولت اسناد و مداركي هم از عده‌اي در اختيار داشته باشد اما نيت واقعي وي تحقق عدالت نيست بلكه به دنبال گرو كشي و مشكل‌آفريني در روند انتخابات پيش رو و در نهايت كسب مجدد كرسي رياست جمهوري به نفع كانديداي مورد علاقه خود است.

مطهري در پاسخ به اين پرسش كه نظام جمهوري اسلامي‌اين رفتار را تا چه مرحله اي تحمل مي‌كند، با اشاره به اينكه برخورد نظام به رفتار احمدي نژاد در روزهاي آينده بستگي دارد افزود: قطعا نظام در زماني كه احساس كند راه ديگري وجود ندارد از اهرم‌هاي خود براي برخورد استفاده خواهد كرد.

تحريك احساسات مردم
حجت الاسلام محمد تقي رهبر، امام جمعه موقت اصفهان نيز با اشاره به اينكه احمدي نژاد دشمن فرضي مي‌سازد تا مظلوم‌نمايي كند مي‌گويد : بيان ادعاهاي بي دليل، جو سازي، جنجال آفريني، ايجاد سوءظن و بدبيني و صحبت‌هاي بي‌مدرك در جامعه ، رويكرد جديد انتخاباتي رئيس دولت است كه البته با اعتراضات زيادي در داخل كشور مواجه شده و مورد استقبال رسانه‌هاي خارجي قرار گرفته است. ايشان اگر واقعا قصد مبارزه با فساد اقتصادي را دارند مي‌توانند مدارك خود را به قوه قضاييه ارائه دهند.

رهبر با اشاره به ليست مفسدين اقتصادي كه احمدي نژاد 8 سال است كه ادعا مي‌كند در جيب خود دارد مي‌افزايد : اين ليست هيچ گاه از جيب رئيس دولت خارج نشده و نخواهد شد. رئيس دولت و اطرافيانش صرفا با بيان مطالب مبهم مظلوم نمايي مي‌كنند تا خود را محبوب نشان دهند. تمام اين تهديدها به اين دليل است كه مي‌خواهند بر انتخابات تاثير بگذارند.

رئيس فراكسيون روحانيون در مجلس هشتم با تاكيد بر اينكه دولت پايگاه اجتماعي ندارد مي‌افزايد : اين آقايان ورشكسته سياسي هستند و مي‌خواهند از فقر مردم سوءاستفاده كنند. با گفتن وعده يارانه 250 هزار توماني مي‌خواهند راي بخرند. در صورتي كه خودشان هم مي‌دانند پرداخت اين مبلغ غير ممكن است. آقايان يا اقتصاد نمي‌فهمند كه بايد بگويم متاسفم يا اقتصاد مي‌فهمند اما قصد سوءاستفاده دارند. بسياري از شركت‌ها حقوق كاركنان خود را نمي‌توانند پرداخت كنند بسياري از كارخانه‌ها تعطيل يا در آستانه تعطيلي هستند. بيكاري بيداد مي‌كند. اين اتفاقات معلول عملكرد همين دولت است آنوقت مي‌گويند يارانه را 5 برابر مي‌كنيم!

تشویش اذهان عمومي‌
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامي‌ایران ضمن غیر قابل قبول دانستن جوسازی‌هاي رئیس جمهور در سفر به خوزستان خواستار این شد که رئیس جمهور به این‌گونه سخنان پایان دهد. به گزارش دفتر ویژه رئیس کل ستاد نیروهای مسلح، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی گفت: آرمان جمهوری اسلامي‌ایران، عدالت و حمایت از محرومان است. هر کس رئیس جمهور مي‌شود، همین آرمان را باید دنبال کند. وی تاکید کرد: جو سازی آقای احمدی نژاد در سفر به استان خوزستان غیر قابل قبول و مایه تشویش اذهان عمومي‌است. عضو شورای عالی امنیت ملی خاطر‌نشان کرد: ملت ایران نشان داده است که همه خواستار عدالت بوده و شهدای این ملت فدايیان عدالت هستند، لذا امیداریم آقای احمدی نژاد به این گفتمان خود خاتمه دهد.

ادعاهاي پوچ و بي پايه
حسين شريعتمداري، مدير مسئول روزنامه كيهان و از حاميان پيشين دولت در واكنش به سخنان احمدي نژاد در روزنامه اش نوشت: آنچه در جريان سفرهاي اخير پررنگ تر از افتتاح اين طرح و آن پروژه به چشم مي‌خورد، هزينه كلان و نجومي‌از بيت المال براي تبليغ انتخاباتي به نفع نامزد احتمالي حلقه انحرافي و در همان حال، تنش آفريني و حاشيه سازي با حمله به دشمنان فرضي است و باز هم مثل هميشه، بي آن كه براي اثبات ادعاهاي خود هيچ سندي ارائه كند يا از افراد و جرياناتي كه مدعي است در مسير خدمت رساني ايشان سنگ اندازي مي‌كنند، كمترين نام و نشان و مشخصاتي بر زبان آورد.

آيا هزينه 50 ميليارد توماني از بيت المال و از كيسه مردم مظلوم و مستضعف براي تبليغات انتخاباتي آقاي مشايي در استاديوم آزادي را مي‌توان نمونه اي از عدالت خواهي آقاي رئيس جمهور تلقي كرد؟! اجبار كارمندان دولت براي حضور در اين مراسم و متوقف كردن وظايفي كه آنان در قبال ملت دارند و... كه جاي خود دارد و فعلاً بماند! ممكن است آقاي احمدي نژاد ادعا كنند كه مراسم استاديوم آزادي براي تبليغ كانديداتوري آقاي مشايي نبوده و بفرمايند بهترين دليل آن كه ايشان در آن مراسم حضور نداشت! كه در پاسخ بايد گفت؛ آقاي رئيس جمهور! يعني حضرتعالي متوجه حضور مشايي در استاديوم نشده ايد؟! چه كسي در محوطه زير جايگاه به انتظار نشسته بود؟! و هنگامي‌كه برخلاف انتظارتان از مراسم استقبال نشد ترجيح داده شد كه آقاي مشايي آفتابي نشود؟! حالا بحث برسر اين بود كه با توجه به آن‌همه تبليغات، غيبت مشايي چگونه قابل توجيه است؟! و آقاي ملك زاده توضيح داد كه بهتر است ايشان مخفيانه از استاديوم خارج شده و در مزار خانم عسل بديعي حضور يابد و خبر آن نيز منتشر شود تا غيبت وي سوال برانگيز نباشد! و اين فقط يك نمونه كوچك! از هدر دادن بيت المال است و سوال اين است كه آقاي رئيس جمهور با آن ادعاي غليظ عدالت خواهي- كه البته در دولت نهم واقعيت داشت- امروزه براي اقشار محروم و مستضعف جامعه كه در تورم و گراني افسارگسيخته دست و پا مي‌زنند چه پاسخي دارند؟!

شريعتمداري ادامه داد : آقاي احمدي نژاد طي سخناني در هفتكل مي‌گويد «به من گفته‌اند كه اگر زياد حرف بزني پدر تو را درمي‌آوريم»! و پاسخ مي‌دهد «اگر گوشه اي از پرونده شما را بالا ببريم ديگر جايي در بين ملت نخواهيد داشت»! كه صرفنظر از ادبيات ناپسند ايشان باز هم بايد پرسيد؛ چه كساني چنين ادعايي كرده‌اند؟ اگر ادعاي شما واقعي است- و با عرض پوزش- مانند ادعاي شما درباره ليست كذايي 300 نفره مفسدان اقتصادي كه هيچ وقت نشانه اي از آن نداديد، پوچ و بي پايه نيست، چرا نام و نشان آنها را اعلام نمي‌كنيد؟! ممكن است بفرماييد از آنها مي‌ترسيد! كه اولا؛ بايد گفت ايران عزيز به رئيس جمهور ترسو نيازي ندارد. و ثانيا؛ شما كه با حرارت مي‌فرماييد ملت توي دهن آنها خواهد زد، ديگر از چه مي‌ترسيد؟!

خودشان فاسد‌ند
عليرضا زاكاني كه اكنون كانديداتوري خود براي رياست جمهوري را اعلام كرده است در سال‌هاي گذشته از حاميان تمام قد احمدي نژاد بود و در فروردين 88 در رابطه با دوره دهم انتخابات رياست جمهوري گفته بود: "ما بر اساس منطق و استدلال به احمدی نژاد رسیده ایم و این چیزی نیست که به نوعی بخواهد تحت الشعاع حضور دیگران قرار بگیرد". ظاهرا امروز ديگر كارد به استخوان رسيده است. علیرضا زاکانی با بیان اين‌كه مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط برخی افراد به شعاری برای انحراف افکار عمومي‌تبدیل شده است گفت: کسانی که ادعای مبارزه با مفاسد اقتصادی را دارند باید این موضوع را از نزدیکانشان آغاز کنند. فردی که برخی اطرافیان و نزدیکانش غرق در فسادهای مالی و اقتصادی هستند نمي‌تواند مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد. وی با اشاره به پرونده‌هاي اختلاس 3 هزار میلیاردی، بیمه ایران و چندین پرونده اقتصادی بزرگ دیگر که بنا به ملاحظاتی هنوز رسانه ای نشده است گفت: متاسفانه متهمان این پرونده‌ها جزو حلقه معتمدان رئیس جمهور هستند و آقای احمدی نژاد آنها را خط قرمز خود مي‌داند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم، با یادآوری پرونده‌هايی نظیر مبارزه با مفاسد اقتصادی و مدیریتی دانشگاه آزاد در زمان ریاست جاسبی گفت: در آن زمان که مدیریت وقت دانشگاه آزاد بخش‌هایی از قوای سه گانه کشور و افراد صاحب نفوذ را وامدار خود کرده بود و شبکه شبه مافیایی به راه انداخته بود بسیاری از افراد، حاضر به همراهی برای اصلاح و ریشه کن کردن این فساد بزرگ نبودند اما زمانی که ماهیت تخلفات و مفاسد مدیریت وقت دانشگاه آزاد مشخص شد، آقای احمدی نژاد با ورود به موضوع سعی در بهره برداری تبلیغاتی از این پرونده کرد و بعدا نیز در اقدام کاملا متضاد تلاش كرد رئیس معزول دانشگاه آزاد را به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی در آورد. وی همچنین با یادآوری ادعاي رئیس جمهور درباره ليست كذايي 300 نفره مفسدان اقتصادي كه هيچ وقت نشانه اي از آن نداد، گفت: افرادی که داعیه مبارزه با مفاسد را دارند باید در درجه اول خود و نزدیکانش سالم و پاکدست باشند و از برخوردهای عوام فریبانه و شعاری اجتناب کنند.

چهارشنبه، 4 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-24 ساعت 09:04
خبر بعدی : هشدار امنیتی سرکرده انتظامی به نامزدهای انتخاباتی
خبر قبلی : در ایران اسلامی مردم اشکنه هم نمی‌توانند بخورند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -