مشایی: منتقدان به شنیدن نقد هم عادت کنند

آنها که نقد می‌کنندآهسته آهسته عادت کنند نقد شوند

ایسنا: مشایی در پاسخ به این سوال که شما در سخنان خود گفتید که به ایران پیش‌رو معتقد هستید، ولی منتقدان شما می‌گویند که شما با پافشاری بر موضوع ایران و مطرح کردن مکتب ایرانی در تلاش هستید که یک نوع پان ایرانیسم را ترویج دهید و در واقع شما بر موضوع ایران بیش از مذهب تاکید دارید، گفت: این‌ها برداشت‌های ضعیف این آدم‌هاست و ما کاری به تعدادی نداریم. باید کسانی که اندیشه دارند این بحث‌ها را بکنند. وقتی کسی اندیشه ارائه نمی‌دهد و فقط نقد می‌کند ما چکار داریم، اجازه دهیم نقد کند، منتهی وقتی نقد می‌کنند و حرف می‌زنند آهسته آهسته حوصله و عادت کنند که بشود از آنها نیز نقد کرد. ما همین مقدار از آنها انتظار داریم. اگر اهانت می‌کنند بکنند، ولی آهسته آهسته عادت کنند که دیگران نیز آنها را نقد کنند، نه اهانت، نقد.

وی ادامه داد: وقتی کسی نقد می‌کند از مخفیانه خود بیرون می‌آید و در واقع در جلو قرار می‌گیرد. فرقی نمی‌کند که اهانت می‌کند یا نقد می‌کند. مردم آنها را می‌شناسند و آهسته آهسته بعد از چند سال داد و بیداد و فریادهایی که انجام دادند، مردم انتظار دارند نقادان دو خط هم بگویند، چیزی بگویند. اندیشه‌ای را نیز ارائه کنند که بتواند یک نسلی را سیراب، اقناع و ارضاء کند. ما نمی‌توانیم بگوییم که ما حرف را می‌گوییم مهم نیست که ارضاء و یا اقناع کنند، حرف باید ارضاء و اقناع‌کننده باشد.

وی ادامه داد: جهان امروز با برخی از دوره‌های تاریخی تفاوت دارد. جهان امروز جهان فکر و اندیشه است. مردم دنیا بسیاری از اندیشه‌ها را می‌شنوند، در مورد آن فکر می‌کنند و اتفاقا منتظر حرف‌ها و اندیشه‌های نو هستند و نمی‌شود گفت که ما فقط باید نقد کنیم و مسئولیتی از قبال هدایت جامعه چه در داخل و چه خارج نداریم. این موضوع امروز در دنیا و کشور مورد پذیرش نیست.

رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد: برخی می‌گویند تا ما اصلاحات درونی نکنیم نمی‌توانیم در صحنه بین‌الملل مطالبه اصلاح جهانی را مطرح کنیم و برخی نیز می‌گویند بدون اصلاح در نظام بین‌الملل نمی‌توان انتظار اصلاح در داخل را داشت و اصلاحات بین‌المللی رویکردهای اصلاحی را در جوامع ملی، منطقی و بسترسازی می‌کند و یا به قول برخی افراد اصلاحات در داخل را تحمیل می‌کند.

سه شنبه، 3 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-23 ساعت 23:04
خبر بعدی : حاکمیت سر سوزنی به احمدی ‌نژاد باج نمی‌دهد
خبر قبلی : وارد کردن علوفه از خارج کشور ننگ است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -