مقام امنیتی: آقای احمدی نژاد از تاریخ عبرت بگیرید

بدنبال اظهارات تهدید آمیز محمود احمدی نژاد در سفر به استان خوزستان مبنی بر اینکه " پیغام دادند اگر رویت را زیاد کنی پدرت را در می آوریم" مقامات ومسئولین مختلف و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش هایی نسبت به این ادبیات اعتراض کردند.

واکنش نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:آقای احمدی نژاد از تاریخ عبرت بگیرید/ای کاش احمدی نژاد واقعا مثل شهید رجایی بود
به گزارش زندگی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی در واکنش به این سخن احمدی نژاد در خوزستان که "پیغام دادند اگر رویت را زیاد کنی پدرت را درمی‌آوریم " گفت: آقای رئیس جمهور از تاریخ عبرت بگیرید و ادبیاتتان را اصلاح کنید.
منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی زندگی گفت: احمدی نژاد امروز می خواهد چه کسی را متهم کند. ما به جز اینکه جلوی خطاهای او را بگیریم کار دیگری نکرده ایم.
وی ادامه داد: مجلس علیرغم اشکالاتی که در لایحه بودجه 92 بود، اما آنرا پذیرفت و مورد بررسی قرار داد. اما ارائه لایحه بودجه با 3 ماه تاخیر و به این صورت آشفته و بی نظم تخلفی بزرگ است. لایحه ای که هیچ همخوانی با قوانین و مقررات و سند توسعه ندارد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس اذعان داشت: روش احمدی نژاد اینست که نیمه پر لیوان را می گوید و نیمه خالی را نمی گوید. آقای احمدی نژاد به مردم گفته اید که اگر یارانه 250 هزار تومانی بدهید ، بنزین را لیتری 5000 هزار تومان به خودشان می فروشید. به نظرتان اگر بگویید قبول می کنند؟!
حقیقت پور گفت: در دولت نهم و دهم ، ارزش پول ملی یک سوم شده، قیمت دلار سه برابر شده ، میزان قدرت خرید مردم به یک پنجم رسیده است. این اتفاقات ناشی از چیست؟ غیر از اینست که همه به خاطر اشتباهات شخص ایشان و تیمشان است. حالا از این شهر به آن شهر راه افتاده و با یک میکروفون یک طرفه صحبت می کند.
وی افزود: آقای احمدی نژاد بهتر است یک نگاه تاریخی به وقایعی که در تاریخ ایران رخ داده بیندازد زیرا برای ایشان کارساز است. ای کاش او واقعا مثل شهید رجایی بود.

عضو هیات رییسه مجلس: لطفا ادبیات شعاری را تمام کنید/ اگر اين همه مانع تراشي وجود داد چرا اصرار داريد دولت بعدي از دل اين دولت بيرون ايد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جدیدترین مواضع رییس جمهور مبنی بر ایجاد مانع در مسیر کاری دولت، گفت: آقای رییس جمهور، لطفا ادبیات شعاری را تمام کنید.

سید شریف حسینی در گفت و گو با خبرنگار زندگی، با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور و استفاده از ادبیاتی همچون این که سرما را داخل حوض می کنند و ...، گفت: آقای رییس جمهور، لطفا ادبیات شعاری را تمام کنید، این ادبیات دیگر جواب نمی دهد.
وی با انتقادات از نوع سخنان احمدی نژاد در جمع مردم خوزستان، گفت: آقای رییس جمهور باید بدانند که دوره ادبیات شعاری تمام شده است و مردم به خوبی متوجه همه چیز می شوند.
وی افزود: وقتی این همه قول داده می شود و عمل نمی شود، دیگر نباید از موانع سخن گفت. با همین قول دادن و عمل نکردنهاست که فرافکنی ها هم شروع می شود و متاسفانه این اتفاق در دوره شما نیز به خوبی نمود پیدا کرده است.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که آقای احمدی نژاد، شما ۸ سال اداره کشور را بر عهده داشته اید، گفت: این همه مدت، وقت در اختیار شما قرار داده شده است، حالا در ماههای پایانی دولت، می آیید و از موانعی که ایجاد می کنند، حرف می زنید.معلوم است که این حرف ها در ماههای پایانی دولت معنایی جز تلاش برای فرافکنی و جمع آوری رای ندارد.
وی ادامه داد: اگر واقعا این همه مانع تراشی وجود دارد و نمی گذارند که کاری انجام بگیرد، چرا اصرار دارید که دولت آتی، از دل دولت فعلی بیرون آمده و ادامه دهنده سیاست های آن باشدحسینی تاکید کرد: مردم از دولت ها انتظار کار و رفع مشکلات و انجام کارهای اساسی دارند، نه این که بیایند ودرست در ماههای پایانی از مانع و مانع تراشی سخن بگویند.
وی در پایان با بیان این که به هیچ وجه، این موضوع را که در برابر اقدام و برنامه های دولت، مانع ایجاد شده را قبول ندارم، گفت: آقای احمدی نژاد، قصورات دوره اول ریاست جمهوری شان را بر گردن دولت های قبلی انداختند و حال، همه کوتاهی ها و نتواستن های دولت دومش را به گردن مجلس و دیگران می اندازند. معلوم است که این فرافکنی، دیگر جواب نمی دهد..

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس: اگر رئیس جمهور را تهدید کرده اند، تهدید کنندگان را معرفی کند/ مردم باید بدانند چه کسی مسئولان را تهدید می کند

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نهم شورای اسلامی گفت: وقتی در جامعه عنوان می شود که فرد یا افرادی رئیس جمهور را تهدید کرده اند ، این انتظار و توقع در مردم ایجاد می شود که بدانند این پیغام از کجا آمده است؟!
محمدعلی پور مختار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی زندگی در خصوص اینکه برخی مسئوین بارها از افرادی سخن می گویند که مانع آنها شده و آنها را تهدید می کنند صحبت می کند اذعان داشت: اگر واقعا چنین افرادی وجود دارند بهتر است نام آنها را بگویند و از طریق مراجع قانونی و قضائی پیگیری کند تا تکلیف برای همیشه روشن شود.
این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا واقعا افرادی با این قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارند گفت: چه عرض کنیم، مسئولین اینگونه می گویند و اگر درست باشد بهتر است که این افراد را معرفی کنند تا مردم بهتر مسئولانشان را بشناسند.

پورمختار همچنین اظهار داشت: اعلام یا عدم اعلام اسامی این افراد که هر کدام یک معنی را در پی خواهد داشت، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است و قطعا در تصمیم گیری مردم تاثیر می گذارد.

عباسپور: ادبیات برخی مسئولین باعث لطمه به فرهنگ جامعه می شود / سخن گفتن از گروه های مجهول برای تهمت زدن به شخصیت های نظام
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تکرار استفاده از ادبیات نادرست از سوی رئیس جمهور در طول سال های گذشته، تصریح کرد: یکی از خصوصیات غیر منطقی دولت های نهم و دهم این بود که همیشه از گروه های مجهول در حوزه های اقتصادی و سیاسی نام برده اند. این حرکت هایی بود که متاسفانه از ابتدای دولت نهم بر پایه تهمت زدن و افترا زدن به شخصیت های انقلاب و نظام شکل گرفته است و دائما از گروه های نامجهول و ناشناخته در عرصه های مختلف نام برده می شود.
علی عباسپور تهرانی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار زندگی، با اشاره ادبیات عجیب رئیس جمهور در سخنان خود در جمع مردم خوزستان، گفت: طبق قانون اساسی کشور، شخص اول مملکت ما مقام معظم رهبری و شخص دوم نیز مملکت رئیس جمهور است؛ در این شرایط هنگامی که فردی در قانون اساسی به عنوان شخص دوم مملکت پیش بینی می شود، باید از نظر متانت، شخصیت اجتماعی، فرهنگی، حفظ حرمت کلام و ادبیات نیز نمادی از مردم و ملت ایران باشد.
رئیس پیشین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قاعدتا کلام یک مسئول بلند مرتبه باید انعکاس دهنده یک نمادی از ملت ایران، رفتار، کردار و اخلاق اسلامی باشد.
وی تاکید کرد: اگر در ادبیات مقام معظم رهبری تدقیق کنیم، ادبیات ایشان از یک صلابت و احترام در بیان نقطه نظر ها با یک فرهنگ متین اسلامی و مردم پسند بیان می شود، در نهایت آنچه از سوی مقام معظم رهبری بیان می شود مصداق آنچه از دل بر آید است و بیانات ایشان بر دل مردم می نشیند.
عباسپور در ادامه ابراز داشت: نمی توانیم بگوییم کلام رئیس یک دولت نیز همان انعکاس بیانات مقام معظم رهبری که شخصیتی مذهبی، دینی و مجتهد جامع الشرایط هستند باشد ، اما انتظار ما و مردم این است که پرتویی از این کلام در فرد دوم مملکت منعکس شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: رئیس جمهور هر فکری که دارد، این افکار می تواند با ادبیات متین و با خصوصیاتی که در جایگاه شخص دوم مملاکت است بیان شود اما متاسفانه هم اکنون اینگونه نیست.
به گفته عباسپور رئیس جمهور چه درباره تمجید و تقدیر از یک شخصیت سیاسی و چه در ارتباط با مخالفت با مخالفان سیاسی خود باید از ادبیاتی متین با فرهنگ اسلامی استفاده کند.
نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادبیات رئیس دولت در برخی سخنرانیها، گفت: به کار بردن این کلمات شایسته نیست و باعث خدشه دار شدن جایگاه ریاست جمهوری می شود.
رئیس پیشین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه این ادبیات مکررا در دولت های نهم و دهم ادبیات به کار گرفته شده و این موضوع باعث می شود تا به فرهنگ جامعه لطمه وارد شود، در نهایت اینگونه ادبیات نه در سطح ملی و نه در سطح بین المللی انعکاس خوبی نخواهد داشت.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تکرار استفاده از این ادبیات از سوی رئیس جمهور در طول سال های گذشته، تصریح کرد: یکی از خصوصیات غیر منطقی دولت های نهم و دهم این بود که همیشه از گروه های مجهول در حوزه های اقتصادی و سیاسی نام برده اند. زمانی که قیمت مسکن افزایش پیدا کرد، از یک باند نامجهول و ناشناخته مفسدین نام بردند که در بازار مسکن اغتشاش می کنند اما هیچ گاه این باند فاسد در بازار مسکن معرفی نشد.
وی افزود: در این مدت شعار شدید مبارزه با مفاسد اقتصادی سر داده شد و حتی عنوان شد اسامی مفسدان اقتصادی در یک لیست وجود دارد اما نه تنها این لیست منتشر نشد، بلکه فاسد ترین حرکت های اقتصادی و بزرگ ترین اختلاس تاریخ اقتصاد کشور در این دولت صورت گرفت.
این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: از دیگر سو در عنوان کردند که دست های پنهان اجازه نمی دهند که کارهای خود را انجام دهیم، اما در نهایت مشخص نشد که در طول هشت سال گذشته این دست های پنهان چه کسانی بودند و حتی اگر اگر نتوانتسند با آن ها برخورد کنند، این دست های پنهان را معرفی کنند.
عباسپور تاکید کرد: در سال گذشته اتفاق ناگوار در روز استیضاح وزیر کار در مجلس برای برخورد با رئیس مجلس صورت گرفت و احمدی نژاد با آن ادبیات نادرست به پخش سی دی با صدایی نامفهوم اقدام کرد.
نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این حرکت هایی بود که متاسفانه از ابتدای دولت نهم بر پایه تهمت زدن و افترا زدن به شخصیت های انقلاب و نظام شکل گرفته است و دائما از گروه های نامجهول و ناشناخته در عرصه های مختلف نام برده می شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درپاسخ به این سوال که خطاب رئیس جمهور در سخنان اخیر خود به چه کسانی است، گفت: باز هم در سخنرانی اخیر از گروه های نامجهول سخن به میان آمده است اما من کاشف الاشخاص آن هایی که در ذهن رئیس جمهور هستند، نیستم و خود ایشان باید در این زمینه توضیح دهند.

سه شنبه، 3 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-23 ساعت 11:04
خبر بعدی : چسبندگی احمدی ‌نژاد به قدرت بيشتر شده است
خبر قبلی : آخوند حکومتی: لجبازی کمر احمدی ‌نژاد را شکست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -