پیش‌بینی 117 کرسی برای زنان در انتخابات محلی عراق

شهرزادنیوز:در انتخابات محلی عراق - که برای نخستین بار پس از سقوط صدام حسین در این کشور برگزار شد - در مجموع 8000 نفر برای اشغال 447 کرسی کاندید شده اند که از این تعداد 117 کرسی برای زنان در نظر گرفته شده است.

به گزارش وبسایت هفته نامه آلمانی «تسایت»، این انتخابات برای انتخابات سال آینده پارلمان، یک نظر سنجی عمومی هم به حساب می آید، چرا که شکاف گروه‌ بندی های سیاسی بسیار عمیق است. ائتلافی از حامیان نوری ال مالکی، نخست وزیر شیعه، امیدوارند که بتوانند وی را برای سومین دوره نیز به نخست وزیری برسانند. مخالفان سنی و شیعه وی نیز متقابلا ً امیدوارند که او را در انتخابات محلی تضعیف کنند.

این انتخابات با اعتراضات زیادی همراه است. از جمله در بغداد و دیاله، شهروندان از این که نام شان در لیست انتخابات نیست، اعتراض کرده اند. روزنامه های محلی گزارش می‌دهند که در سه منطقه بغداد - ال شوله، ال فضیله و صدر سیتی- اعضای برخی احزاب از مسئولان صندوق ها خواسته اند تا در برگه های رأی به سود آنان دست ببرند. کمیته امنیت انتخابات به سیاستمداران هشدار داده است که از وارد آوردن فشار بر مسئولان صندوق ها خودداری کنند.

در مجموع 14 میلیون دارنده حق رأی به شرکت در این انتخابات فراخوانده شده اند تا در 12 استان از 18 استان عراق پای صندوق ها بروند. گمان زده می‌شود که میزان شرکت در انتخابات کمتر از 50 درصد باشد. مثلاً ً در بصره میزان شرکت مردم 35 درصد اعلام شده است. مناطق خودمختار کردنشین انتخابات خود را به تاریخ 21 سپتامبر موکول کرده اند. نتیجه انتخابات اواسط هفته جاری اعلام خواهد شد.

سه شنبه، 3 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-23 ساعت 08:04
خبر بعدی : موج دوم بیکاری در راه؛ انباشت بیکاری در کشور
خبر قبلی : طرح حمله تروریستهای القاعده در ایران به کانادا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -