فیروزآبادی: آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با فتنه

سایت کلمه: هر چند ارتش اعلام کرده بود در مسایل سیاسی وارد نخواهد شد، اما فیروز آبادی بار دیگر از احتمال فتنه سخن گفته و آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با فتنه های احتمالی در انتخابات را اعلام کرده است.

این مقام نظامی حامی احمدی نژاد که در جریان حوادث پس از انتخابات ۸۸ بیشترین اظهار نظرها را در مورد آنچه فتنه می نامد، داشته است، این بار نیز گفته است که نیروهای مسلح ما نیروهایی مجرب هستند که یک بار فتنه ۸۸ را تجربه کرده و با جزئیات و چگونگی مقابله با این نوع خطرات آشنا هستند.

در جریان اعتراضات مردمی، سرلشکر فیروزآبادی در نامه ای خظاب به “امام زمان” با گلایه از آنچه پیش آمده بود، نوشته بود: “با تمام توان ایستاده ایم تا نظام بماند.” وی در این نامه حرکت اعتراضی مردم را ” مخملی” خواند و مردم را متهم به حمله به مسجد کرد و نوشته بود: “فتنه‌ای با ظاهری مخملی و باطنی خشک و زبر و خشن که فرهنگ و مردم سرزمینم را هدف قرار داده بود، تصادفی نبود که در ۳۰ خرداد ۸۸، ۳۰ خرداد سال ۶۰ را بازسازی کردند. با تخریب، کشتار و آشوب به پایگاه‌های بسیج و مسجد خدا یورش آوردند.”

فیروز آبادی اواخر سال گذشته در حالی که دعوای اصولگرایان و تیم احمدی نژاد بالا گرفته بود از فتنه ای سخن گفت که نقش نیروهای دولتی در آن پررنگ بود. وی مدعی شد که آثار فتنه ۹۲ پیداست، برنامه‌ریزی‌ها و جهت گیری ها و پول هایی که در دو ـ سه سال اخیر خرج شده، ساختاری را بوجود آورده که ممکن است با پرچم دفاع از ولایت و امام زمان(عج) و عدالت، کار خود را انجام دهد.

حال وی بااین توهم توطئه گفته است: نیروهای مسلح ما برای مشارکت در امر انتخابات در جهت تحقق حماسه سیاسی و مقابله با هرگونه فتنه احتمالی در انتخابات پیش رو از آمادگی کامل برخوردار هستند.

سرلشکر سید حسن فیروزآبادی در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سئوال که با توجه به در پیش بودن انتخابات آمادگی نیروهای مسلح برای مشارکت در این امر و مقابله با فتنه های احتمالی چگونه است، اظهار کرد: بالاخره نیروهای مسلح ما نیروهایی مجرب هستند که یک بار فتنه ۸۸ را تجربه کرده و با جزئیات و چگونگی مقابله با این نوع خطرات آشنا هستند.

وی تاکید کرد: نیروی مسلح سیاسی نیست که تجزبه و تحلیل سیاسی داشته باشد و یا موضوع را واگذار کند به زمان حادثه؛ نیروهای مسلح ما موظف هستند که طرح ریزی، آمادگی و پایش داشته باشند و نسبت به نقاطی که ممکن است از آنجا اتفاقی بیفتد دیده بانی کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر نیروهای مسلح در ارتباط با طرح ریزی، آمادگی، پایش و دیده بانی در امر انتخابات آمادگی لازم را دارند، تصریح کرد: نیروهای مسلح هم اکنون مشغول بررسی اوضاع برای مشارکت جدی در انتخابات در جهت تحقق حماسه سیاسی هستند.

سرلشکر فیروزآبادی در عین حال ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین با رصد اوضاع آمادگی مقابله با هر گونه فتنه و شایطی همچون سال ۸۸ را دارند.

بر اساس قانون اساسی نظامیان خق دخالت در مسایل سیاسی را ندارند و تنها در اعلام وضعیت فوق العاده نظامیان می توانند با اجازه و تصویب مجلس وارد عرصه شوند ولی ظاهرا سرلشکر فیروز آبادی این اصول را به فراموشی سپرده اند.

همچنین دستور صریح امام خمینی (ره) در این خصوص، عدم دخالت نظامیان است و امام راحل با روشنگری خاص خود این مساله را بارها گوشزد کردند و از شورای رهبری یا رهبر خواسته اند که از این امر جلوگیری کنند. ایشان صراحتا تاکید کرده اند: ” وصیت اکید من به قواى مسلح آن است که همان‏طور که مقررات نظام، عدم دخول نظامى در احزاب و گروهها و جبهه ‏ها است به آن عمل نمایند؛ و قواى مسلح مطلقاً، چه نظامى و انتظامى و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهى وارد نشده و خود را از بازیهاى سیاسى دور نگه دارند.”

دوشنبه، 2 اردیبهشت ماه 1392 برابر با 2013-04-22 ساعت 13:04
خبر بعدی : احمدی ‌نژاد: مرا تهدید کرده اند/ پرونده دارم، رو می کنم
خبر قبلی : کارگر زندانی نمی تواند کنار فرزند سرطانی باشد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -