فرمانده كل قوا فرمودند: تمدن غرب در معرض سقوط است

روزنامه رسالت: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر ديروز در آستانه 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي در ديدار جمعي از فرماندهان، کارکنان منتخب و اعضاي پايگاههاي بسيج شهرکهاي سازماني و همچنين تعدادي از خانواده هاي ارتشيان، ارتش جمهوري اسلامي ايران را مايه افتخار و ارتشي مردمي، علمي، اعتقادي، داراي ابتکارات گوناگون و آزموده شده خواندند و با اشاره به غير منطقي بودن جبهه استکبار به سرکردگي آمريکا، تأکيد کردند: امروز، تمدن غرب به‌واسطه تناقض ها، بي منطقي ها، زورگويي ها و بي اعتنايي به اصول انساني در معرض سقوط و سرنگوني قرار گرفته است.

فرمانده کل قوا در اين ديدار در تشريح ويژگيهاي منحصر به‌فرد ارتش جمهوري اسلامي ايران، به مردمي بودن ارتش اشاره کردند و افزودند: در نظام جمهوري اسلامي ايران، ارتش به دليل فداکاري و مجاهدت و نه به دليل زورگويي و قدرت، مورد تکريم مردم و داراي پشتوانه مردمي است.

حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص علمي بودن ارتش خاطرنشان کردند: پيشرفتها و گستره کارهاي علمي و پژوهشي نيروهاي مسلح از جمله ارتش در زمينه صنايع دفاعي و الکترونيکي حيرت آور و غيرقابل مقايسه با قبل از انقلاب اسلامي و حتي سالهاي اول انقلاب است.

ايشان تأکيد کردند: همه اين پيشرفتها در شرايطي به دست آمده است که بدخواهان ملت ايران، در دادن کمترين امکانات بخل ورزيدند اما جوشش دروني استعدادهاي جوانان و فرزندان اين ملت، شگفتي آفريد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ويژگي ديني و اعتقادي بودن ارتش، افزودند: انجام کار براساس احساس تکليف و تعميق روحيه ديني و انقلابي موجب شده است که ارتش جمهوري اسلامي ايران به يک ارتش متعهد و پايبند به اعتقادات و ارزشها
تبديل شود.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: چنين ارتشي قطعاً در هر امتحاني سربلند بيرون خواهد آمد.

فرمانده کل قوا، آزموده بودن ارتش به دليل حضور سرافرازانه در 8 سال دفاع مقدس را يکي ديگر از امتيازات ارتش برشمردند و خاطرنشان کردند: ارتش جمهوري اسلامي ايران در عمليات گوناگون در دوران دفاع مقدس نقشي برجسته داشت و کارهاي بزرگي انجام داد.

رهبر انقلاب اسلامي خطاب به ارتشيان گفتند: به ارتشي بودن خود افتخار کنيد و همت خود را، حفظ و تقويت اين ويژگيهاي ممتاز قرار دهيد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به رويکرد متفاوت نيروهاي مسلح ايران در مقايسه با ارتش هاي دنيا، افزودند: ارتش، سپاه و بسيج يک فرهنگ و جهت گيري جديدي را به دنيا عرضه کرده اند که الگوي بديعي در مقابل جهت گيري استعماري و سلطه گرانه بيشتر ارتشهاي دنيا است.

ايشان در خصوص روحيه سلطه گري مجموعه هاي نظاميِ جبهه استکبار بويژه آمريکا، خاطر نشان کردند: اين مجموعه هاي نظامي در هر جايي که حضور پيدا مي‌کنند مايه فساد اخلاقي و فشار بر مردم و کشتار آنان هستند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ادعاي آمريکاييها مبني بر مخالفت با وسايل کشتار جمعي افزودند: بر خلاف اين ادعا، هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا، کودکان و زنان و مردم بي‌گناه افغانستان و پاکستان را قتل عام مي‌کنند و تروريستهاي مورد حمايتِ آشکار و پنهان آمريکا نيز در عراق و سوريه، مردم را مي کشند.

حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين تناقض گويي هاي آمريکا خاطر نشان کردند: آمريکا و ديگر مدعيان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بي‌گناه پاکستان، افغانستان، عراق و سوريه سکوت مي‌کنند اما بعد از چند انفجار در آمريکا ، همه دنيا را پر از جنجال مي‌کنند.

ايشان تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران به پيروي از منطق اسلام با هرگونه انفجار و کشتار مردم بي گناه چه در بوستون آمريکا و چه در پاکستان، افغانستان، عراق و سوريه مخالف است و آن‌را محکوم مي‌کند.

ايشان افزودند: رفتار آمريکا و ديگر مدعيان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بي‌گناه ، متناقض است و بر همين اساس معتقديم که آمريکا و جبهه مقابل جمهوري اسلامي ايران، غير منطقي هستند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: به دليل اين تناقض ها، بي منطقي ها، زورگويي ها و بي اعتنايي ها به اصول انساني تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگوني قرار گرفته است.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اين چگونه منطقي است که اگر کودکان و زنان در افغانستان و پاکستان به‌وسيله آمريکاييها کشته شوند و در عراق و سوريه نيز تروريست هاي مورد حمايت آمريکا، غرب و صهيونيست ها، فاجعه آفريني کنند، اشکالي نداشته باشد اما اگر انفجاري در آمريکا يا يک کشور غربي روي دهد، همه دنيا بايد هزينه آن را بپردازند.

ايشان تأکيد کردند: اين روحيه و تفکر آمريکا و غرب که خود را تافته جدا بافته از ديگران مي‌دانند، عامل سرنگوني و زوال روزافزون آنهاست.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به انديشه هاي منطقي حاکم در نظام جمهوري اسلامي خاطر نشان کردند: اين انديشه هاي منطقي،
پايه هاي يک تمدن عميق و ماندگار است.

حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود از فداکاريها، همدلي ها و همراهي هاي همسران، خانواده ها و فرزندان ارتشيان تجليل کردند و افزودند: خانواده هاي محترم ارتشيان بايد همواره به داشتن چنين مرداني احساس عزت و افتخار بکنند.

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي ، امير سرلشکر صالحي فرمانده کل ارتش گزارشي از توانايي ها و آمادگي هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران بيان کرد.

در ابتداي اين ديدار تعدادي از جانبازان ارتش جمهوري اسلامي از نزديک با رهبر معظم انقلاب ديدار کردند.

پنجشنبه، 29 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-18 ساعت 12:04
خبر بعدی : یک درگیری بزرگ در خاورمیانه در حال ترسیم شدن است
خبر قبلی : ارتش رژیم: به تنهایی اسرائیل را نابود می کنیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -