دوقلوهای بهم چسبیده اتمی: تحریمها را لغو کنید

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، کره شمالی روز پنجشنبه لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد را که در واکنش به آزمایش های موشکی و هسته ای این کشور اعمال شده است خواستار شد و تاکید کرد اگر آمریکا واقعا به دنبال گفتگو است نباید وارد مانور جنگ هسته ای با کره جنوبی شود.

، کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد : اگر آمریکا و بازیچه دست این کشور یعنی کره جنوبی ذره ای تمایل به جلوگیری از ضربه وارد کردن به ارتش و مردم ما را دارند و واقعا خواستار گفتگو و مذاکره هستند باید تصمیمی جدی بگیرند .

در این بیانیه که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را منتشر کرده آمده است پیش از آغاز گفتگوها ابتدا تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد که به دلایل ناعادلانه علیه کره شمالی اعمال شده است باید لغو شود.

این بیانیه کره شمالی درحالی منتشر شد که آمریکا نیز پیشتر آغاز گفتگو با کره شمالی را مشروط کرده بود.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد آمریکا در صورتی مایل به تعامل با کره شمالی است که پیونگ یانگ گام هایی را درزمینه دست کشیدن از تسلیحات هسته ای بردارد .

وی همچنین متعهد شد آمریکا از متحدان آسیایی خود در برابر هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی محافظت خواهد کرد.

کره شمالی چند هفته است تهدید می کند به آمریکا ، کره جنوبی و ژاپن حمله خواهد کرد . این تهدیدهای کره شمالی در واکنش به تحریم های اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور مطرح شده است .

تحریم های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی نیز در واکنش به سومین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ در ماه فوریه اعمال شد .

پنجشنبه، 29 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-18 ساعت 11:04
خبر بعدی : نمونه ای از عدل اسلامی؛ اعدام زندانی پس از 13 سال
خبر قبلی : احداث اولین مخزن ذخیره استراتژیک نفت در ایران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -