احداث اولین مخزن ذخیره استراتژیک نفت در ایران

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی از احداث اولین ذخایر استراتژیک نفت با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در ایران خبر داد.

به گزارش تسنیم ،سیدپیروز موسوی در یک نشست خبری که صبح امروز در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد گفت: شرکت پایانه‌های نفتی به عنوان آخرین حلقه اتصال زنجیره‌ای نفت مسئولیت صادرات نفت خام را بر عهده دارد. مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ادامه داد: سال گذشته این شرکت توانست 900 نفت‌کش را بارگیری و به مقاصد مختلف دنیا ارسال کند.

موسوی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مختلفی را در دستور کار داریم که مهمترین آنها اختصاص 4 مخزن یک میلیون بشکه‌ای است که در مدت 36 ماه و با هزینه 42 میلیارد تومان احداث می شود.وی با اشاره به راه‌اندازی حوضچه ذخیره نفت و فرآورده‌های نفتی در جزیزه خارک نیز گفت: برای ساخت آن حوضچه 46 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که سعی می‌کنیم این حوضچه را هرچه زودتر احداث کنیم. مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با اشاره به احداث و راه‌اندازی گوی‌های شناور در شرکت پایانه‌های نفتی تصریح کرد: این گوی شناور را نیز که توسط متخصصین داخلی احداث شده است بزودی در جزیره خارک به آب می‌اندازیم.

موسوی با اشاره به احداث مخازن زیرزمینی ذخیره‌سازی نفت خام با ظرفیت 10 میلیون بشکه گفت: این مخازن به عنوان مخازن استراتژیک مطرح است و برای اولین بار در ایران احداث می‌شود.

پنجشنبه، 29 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-18 ساعت 10:04
خبر بعدی : دوقلوهای بهم چسبیده اتمی: تحریمها را لغو کنید
خبر قبلی : ساخت جنگنده جدید "کوثر"؛ ادامه حماسه فتوشاپی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -