برگزارکنندگان میتینگ استادیوم آزادی باید محاکمه شوند

فردانیوز: برگزاري مراسمي پرخرج در ورزشگاه صد هزار نفري آزادي به بهانه تقدير از اعضاي ستاد تسهيلات سفر‌هاي نوروز92 سبب بروز انتقادات زيادي به دولت شده است.

سردار احمدي مقدم فرمانده ناجا از مخالفت نيروي انتظامي با برگزاري اين ميتينگ خبر داد. از سوي ديگر آيت‌الله‌نوری‌همداني نيز در انتقاد به برگزاري چنين همايش پر هزينه‌اي خواستار جلوگيري از اعزام دانش‌آموزان و فرهنگيان استان، به همايش ورزشگاه آزادي در تهران شدند.


اين انتقادها سبب شده است تا شوراي نگهبان نيز بر اساس قانون تذكراتي را به دولت درباره استفاده از امكانات دولتي در مسير انتخابات وارد بداند.

در اين باره حجت الاسلام سيد محمد غروي عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نيز انتقادهايي را در این خصوص مطرح کرد. گفتگوي «فردا» با وي را در ادامه بخوانيد.

طی ماه های اخیر دیده می شود که جریان های نزدیک به دولت همایش ها و میتینگ هایی را با هزینه های بیت المال تشکیل می دهند و از آن ها بهره های انتخاباتی می برند. این درحالی است که قانون استفاده از بیت المال برای کارهای تبلیغاتی و انتخاباتی را منع کرده است. نظر شما در این باره چیست؟

حقیقت این است که استفاده از بیت المال برای انتخابات غیر مشروع و غیر قانونی است. به خصوص کسانی که ابزارهای دولتی در اختیارشان هست. در نتیجه چه بسا ممکن است خیلی چیزها را جابه جا کنند. فعالیت ها و میتینگ هایی را راه اندازی کنند که واقعیت آن چیزی جز اهداف انتخاباتی نیست. این کار بسیار غلط است و اگر این افراد متدین و دین دار هستند نباید اینگونه برخورد کنند. حالا هر دولتی که می خواهد باشد. این کارها هیچ توجیه شرعی ندارد. با توجه به این فشارهایی که از نظر اقتصادی بر مردم وارد می آید چه ضرورتی هست که بیاییم و یک همایش با هزینه های گزاف برگزار کنیم. این کار جز فعالیت انتخاباتی نیست. حتی اگر این خرج ها از بیت المال نبود و از جیب آقایان مصرف می شد، بازهم فعل اسراف انجام شده بود. میتینگی راه اندازی کنیم که گفته می شود فقط 800 میلیون تومان هزینه تشریفات اجرایی آن است. فلان سازمان را هم مسئول صرف این هزینه می کنند تا فقط و فقط به اهداف انتخاباتی خود برسند. چه ضرورتی دارد برای کسانی که وظیفه خود را انجام دادند و امنیت مهمانان نوروزی را فراهم کردند چنین جلسه ای با این همه سر و صدا راه بیاندازیم و این همه هزینه کنیم. در شرایطی که همه می دانیم واقعیتی جز فعالیت های انتخاباتی نیست.

- از نظر شما چه برخوردی باید با افرادی که چنین هزینه های گزافی از بیت المال می کنند شود؟

اگر کشور بخواهد حساب و کتاب داشته باشد باید این افراد را محاکمه کند. این طور نیست که افراد هر شکلی که می خواهند در اموال بیت المال تصرف کنند. بدی این موضوع هم از دو جهت است. اول اینکه عدم صداقت در گفتار این آقایان دیده می شود و این کارها همه حرکت های انتخاباتی برای کاندیدایی خاص است که به احتمال زیاد تایید صلاحیت هم نخواهد شد. اگر دستگاه قضایی قدرتمندی داشته باشیم که تخلفات این تشکیلات را شناسایی کند، جا دارد که این افراد را محاکمه کند و هزینه های مصرف شده را از حلقوم آنها بیرون بکشد.


پیش بینی اغتشاش و درگیری در تجمع طرفداران احمدی نژاد

دیگربان: شبکه «دانا» از برنامه تیم احمدی‌نژاد برای «اغتشاش» در تجمع ۱۰۰ هزار نفری ورزشگاه آزادی خبر داد و نوشت دولت برای «مظلوم‌نمایی» عده‌ای «اغتشاش‌گر» در قالب حزب‌الله استخدام کرده است.

تیم احمدی‌نژاد با وجود مخالفت‌های بسیار تصمیم قطعی خود برای برگزاری تجمع ۱۰۰ هزار نفری روز پنجشنبه (۲۹ فروردین) را گرفته است.

این مراسم با عنوان «تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور» برگزار خواهد شد٬ اما محافظه‌کاران منتقد دولت می‌گویند این نام تنها پوششی برای برنامه‌های تبلیغاتی نامزد مورد حمایت دولت در انتخابات است.

شبکه دانا که در روز‌های اخیر به همراه خبرگزاری فارس با انتشار گفتگو‌ها و گزارش‌هایی تلاش کرده مانع از برگزاری این تجمع شود٬ در تازه‌ترین این تلاش‌ها از احتمال درگیری و بروز اغتشاش در ورزشگاه آزادی خبر داده است.

این شبکه وابسته به خبرگزاری فارس نوشته که «تیم برگزار کننده میتینگ آزادی از ۲۵۰ هزار نفر برای حضور در جشن روز پنج‌شنبه در ورزشگاه صد هزار نفری دعوت کرده است.»

به نوشته این سایت «پروژه اغتشاش و مظلوم‌نمایی در صورت کمبود جمعیت و یا هر اتفاق دیگری، یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این همایش است.»

پنجشنبه، 29 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-18 ساعت 00:04
خبر بعدی : حوزه علمیه: دخالت دولت در انتخابات آغاز انحراف است
خبر قبلی : اعدام یک زندانی در زندان مخوف رجايی شهر کرج


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -