بروند رئیس‌جمهور "بورکینافاسو" و"جزایر قمر" بشوند

یک روزنامه حکومتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری رژیم را افرادی "در حد رئیس جمهوری بورکینافاسو" ارزیابی کرده است.

به گزارش رادیو آلمان، روزنامه "جمهوری اسلامی" که آیت‌الله خامنه‌ای "مدیرمسئول" آن است، کاندیداهای موجود را افرادی معرفی کرده که تنها می‌توانند رئیس‌جمهور "بورکینافاسو" یا "جزایر کمور" شوند!

این در سرمقاله روز چهارشنبه (۱۷آوریل / ۲۸ فروردین) خود با عنوان "حراست از جایگاه ریاست جمهوری" نوشت، بیش از ۲۰ نفر از افراد شناخته شده اعلام نامزدی کرده‌اند و جالب است که بسیاری از آنها شک ندارند که مردم به آنها رأی خواهند داد و "بدون بر و برگرد" رئیس‌جمهور هستند!

به نوشته‌ی "جمهوی اسلامی"، متأسفانه اظهارات بسیاری از کسانی که اعلام نامزدی کرده‌اند موجب این نگرانی شده است که چرا سطح ریاست جمهوری این همه پائین آمده و چرا هر کسی با هر مقدار استعداد و توانایی، فکر می‌کند می‌تواند کشور را اداره کند؟

«یکی از این افراد گفته است هیچ تردیدی ندارم که مردم به من رأی خواهند داد و من رئیس‌جمهور خواهم شد! آن دیگری گفته است من دولتی تشکیل خواهم داد که تمام مشکلات اقتصادی کشور را سریعاً حل خواهد کرد و هیچ مشکلی باقی نخواهد ماند. یکی دیگر از داوطلبان گفته است به محض رئیس‌جمهور شدن رابطه با آمریکا را برقرار خواهم کرد. آن دیگری گفته است بعد از آنکه رئیس‌جمهور شوم عفو عمومی خواهم داد. یک داوطلب هم گفته یارانه‌ها را افزایش خواهم داد. داوطلب دیگر گفته کاری خواهم کرد که قطعنامه‌ها و تحریم‌ها به سرعت پس گرفته شوند. یکی هم گفته هر کس می‌خواهد پولش را در راه حلال خرج کند به ستاد انتخاباتی من پول بدهد.»

در ادامه سرمقاله "جمهوی اسلامی" آمده است: «آنچه در این میان مایه تأسف است این است که در جمع بندی این اظهارات، مردم به این نتیجه می‌رسند که کسانی برای قرار گرفتن در بالاترین جایگاه اجرائی کشور خیز برداشته‌اند که مهم‌ترین ویژگی‌های برشمرده شده در قانون اساسی را ندارند... آنها بگونه‌ای صحبت می‌کنند که گوئی قرار است رئیس‌جمهور "بورکینافاسو" یا "جزایر کمور" بشوند!»

چهارشنبه، 28 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-17 ساعت 18:04
خبر بعدی : ابر بدهكار بانكی با وثیقه چند ده میلیارد تومانی آزاد شد
خبر قبلی : تصادف اتوبوس حامل دانشجوبان با تريلر در اتوبان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -