منبع حکومتی: مجرم اینترنتی در زنجان دستگیر شد

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس سایبری فرماندهی انتظامی استان زنجان، با اشاره به دستگیری یک مجرم اینترنتی گفت: شهروندان به منظور حفظ اطلاعات و امنیت کارت‌های عابر بانک شخصی خود به هشدارهای پلیس فتا توجه کنند.

نصرت الله امیری افزود:در پی وصول شکوائیه‌ای با موضوع برداشت از حساب بانکی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در تحقیقات مقدماتی شاکی اظهار داشت به جز همسرش کارت بانکی و اطلاعات حساب در اختیار شخص دیگری نبوده و هیچ گونه آشنایی با اینترنت ندارد و تا به حال خرید اینترنتی نیز نداشته است.

رئیس پلیس سایبری فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: همسر شاکی در تحقیقات پلیس اظهار کرد با استفاده از کارت خانمش از سایتی نرم‌افزار خریداری و پس از آن متوجه شده علاوه بر قیمت نرم افزار مبلغ فوق نیز از حساب کسر شده و مدعی شد اطلاعات حساب همسرش هک شده است.

سرهنگ امیری، با بیان اینکه با بررسی‌های فنی و کار کارشناسی مشخص شد خریدهای صورت گرفته از درگاه معتبر بوده تصریح کرد: هیچ‌ گونه سوء استفاده از حساب و کارت بانکی توسط افراد غیر صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه پلیس در تحقیقات فنی خود دریافت همسر شاکیه خود اقدام به خرید شارژ اینترنت کرده و قصد فریب پلیس را دارد، ادامه داد: متهم با توجه به مدارک و مستندات موجود ناچار به جرم خود اعتراف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس سایبری فرماندهی انتظامی استان زنجان به شهروندان توصیه کرد: هر کاراکتر رمزی که به تعداد کاراکترهای رمز عبور خود اضافه ‌کنید میزان امنیت ایجاد شده به وسیله آن چندین برابر افزایش می‌یابد.

سرهنگ امیری تاکید کرد: تعداد کلمات و حروف کلمه عبور (رمز دوم و اینترنتی) را حداقل تا هشت مورد انتخاب کنید و هیچگاه اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را از طریق پیامک برای دیگران ارسال نکنید.

وی گفت: در صورتی که شماره حساب یا شماره کارت به همراه هر یک از اطلاعات محرمانه در اختیار افراد غیرمجاز قرار گیرد امنیت حساب در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

3 کشته و مجروح در برخورد یک دستگاه پراید با خودرو کشنده در زنجان
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در اثر برخورد یک دستگاه خودرو کشنده با یک دستگاه پراید دو نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.

سرهنگ رشتیانی گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و مردم از بروز بسیاری حوادث تلخ جاده‌ای جلوگیری می‌کند.

وی یاد‌آور شد: اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی تنها در راستای حفظ جان مردم و برقراری نظم و امنیت ترافیکی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به برخورد یک دستگاه خودرو کشنده با یک دستگاه پراید در 15 کیلومتری محور زنجان ـ خرم‌دره اضافه کرد: در این حادثه راننده و یک سرنشین خودرو پراید در دم فوت و یک نفر دیگر مجروح شد.

وی علت حادثه را دور زدن خودرو پراید در محل دور زدن ممنوع اعلام کرد.

چهارشنبه، 28 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-17 ساعت 11:04
خبر بعدی : ساماندهی كودكان خيابانی و متكديان سرگيجه گرفته است
خبر قبلی : پيگيری دولت برای تغيير در قانون اختيارات رئيس قوه قضائيه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -