اعدام 21 نفر به اتهام فعالیتهای تروریستی در عراق

وزارت دادگستری عراق اظهار داشت: امروز سه شنبه دستور اجرای حکم اعدام 21 نفر اجرا شد که سه نفر از آنان زن هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از سومریه نیوز، سخنگوی وزارت دادگستری عراق امروز سه شنبه اعلام کرد: دایره اصلاح وابسته به این وزارتخانه که معادل اجرای احکام در ایران است امروز حکم اعدام 21 محکوم را اجرا کرد که سه تن از اعدام شدگان زن بودند. این حکم پس از امضای رئیس جمهور عراق به اجرا درآمد.

اعدام شدگان علاوه بر جرم دست داشتن در اقدامات تروریستی چندین جرم دیگر درباره آنها به اثبات رسیده است.

ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم که در سال 2005 به تصویب رسید تصریح می کند که انجام خشونت، تهدید به برانگیختن جنگ نژادی و فرقه ای، تهدید به برانگیختن جنگ داخلی چه با مسلح ساختن مستقیم شهروندان باشد یا تحریک به مسلح ساختن بعضی از شهروندان یا کمک مالی و تشویق به انجام اعمال تروریستی باشد همه این اعمال تروریستی محسوب می شود.

وزارت دادگستری در آغاز سال جاری میلادی از اجرای حکم اعدام 34 نفر خبر داد که به جرمهای گوناگون شامل ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم محکوم شده بودند.

یک منبع ریاست جمهوری عراق در 29 ژوئیه/ 19 تیرماه گذشته اعلام کرد که حکم اعدام 12 نفر را امضا کرده است که 2 تن از آنان تابعیت دیگر کشورهای عربی دارند.

همین منبع اعلام کرد: حکم اعدام عاملان حادثه کلیسای نجات را امضا کرده است.

شایان ذکر است که طبق آمار سازمان ملل متحد از سال 2004 تاکنون بیش از 1200 نفر در عراق اعدام شده اند اما تاکنون آمار دقیقی از تعداد اشخاص اعدام شده در عراق در دست نیست.

شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز به دفعات از اعدام، شکنجه، بازداشت و زندانی کردن بدون محاکمه، خشونت علیه زنان و دیگر اشکال نقض حقوق بشر در عراق هشدار داده است.

لازم به ذکر است: دادگاههای عراق برای حدود 50 نوع جرم مجازات اعدام تعیین کرده است که تروریسم، آدم ربایی، قتل و جرایم دیگری از قبیل آسیب رساندن به اموال و متملکات عمومی از آن جمله است.

سه شنبه، 27 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-16 ساعت 16:04
خبر بعدی : کارشناسان: احتمال وقوع زلزله قویتر در ایران
خبر قبلی : 4 نفر در درگیریهای بعد از انتخابات در ونزوئلا کشته شدند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -