دولت در آستانه انتخابات به ياد سهام عدالت می‌افتد

عضو کميسيون برنامه و بودجه با انتقاد از اينکه بحث سهام عدالت دوباره هنگام انتخابات داغ شده است گفت: دولت نبايد اين شائبه را ايجاد کند که هر خدماتي را که مي‌خواهد به مردم بدهد، خدمات ابزاري است.

غلامعلي جعفرزاده در گفت‌و‌گو با فريادگر با تاکيد بر اينکه در مورد سهام عدالت اين چنين جا افتاده که ابزار دولت است گفت: با صراحت اعلام مي‌کنم که در انتخابات قبلي هم شائبه اي در کشور ايجاد شد که سهام عدالت براي دولت صرفا ابزاري براي راي جمع کردن بود. وي با اعلام اينکه در فاصله انتخابات 88 تا 92 هيچ اقدامي‌در مورد سهام عدالت انجام نشده گفت: چرا در آستانه انتخابات 92 دوباره بحث سهام عدالت به ميان آمد؟ بهتر بود دولت ترتيبي در پرداخت سود سهام عدالت اتخاذ مي‌کرد که اين شائبه براي مردم ايجاد نشود. نماينده رشت با تاکيد بر اينکه سهام عدالت با آن شعارها، برنامه‌ها و اهدافي که تعيين شده بود، فاصله دارد و موضوع محقق نشده است گفت: قرار بود در راستاي اصل 44 قانون اساسي، واگذاري شرکت‌ها به نحوي باشد که سودش بين همه مردم تقسيم شود و شخصي‌سازي نشود؛ الان سوال من از دولت اين است که چه تعداد از شرکت‌هاي خوب و سودده را به مردم واگذار کرده‌اند و در قالب سهام عدالت آوردند که اکنون سود آن به مردم داده مي‌شود؟ در هرصورت سهام عدالتي که ما براي يک عده از مردم داده ايم، رضايت مندانه نيست.

جعفرزاده با اعلام اينکه اکنون سهام عدالت به مديران کل و افراد توانمند مالي هم داده شده است گفت: دولت پاسخ دهد که آيا واقعا سهام عدالت را به افراد مستحق داده است؟ من از اين خوشحالم که در هيچکدام از اين موضوعات دخالت نکردم، ولي واقعيت اين است که شعارهاي عدالت محورانه احمدي‌نژاد با آن چيزي که ما به چشم مي‌بينيم و با پوست و استخوان درک و احساس مي‌کنيم، فاصله معناداري دارد.

وي با طرح اين پرسش که آيا در هدفمند کردن يارانه‌ها، عدالت اتفاق افتاد گفت: کجاي عدالت مي‌گويد مساوات الزاما عدالت است؟ مساوات در خيلي از جاها، ظلم است و عدالت نيست. مگر کارمندان يک اداره از بالا تا پايين با هر مدرک تحصيلي و سابقه کاري چون همه يک انسان هستند، بايد مساوي حقوق بگيرند؟ اين طور نيست و عملکرد دولت در سهام عدالت، هدفمندي يارانه‌ها و بسياري موارد ديگر موجب يک بي عدالتي گسترده در جامعه شد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه با اعلام اينکه افرادي که واقعا نياز دارند، سهام عدالت نگرفته اند و راهکاري هم نيست تا بتوانند بگيرند گفت: الان خيلي‌ها براي دريافت سهام عدالت به ما مراجعه مي‌کنند و متاسفانه هيچ قاعده اي هم براي آن نيست. وي در پاسخ به اينکه مجلس نمي‌خواهد براي هدفمند کردن سهام عدالت کاري کند گفت: بايد سهام عدالت از آن افرادي که نياز ندارند و دريافت کرده اند، گرفته شود و به افراد نيازمند داده شود، اما اجازه بدهيد در دولت بعدي اين مساله و خيلي مسايل ديگر را حل کنيم.

جعفرزاده ظاهرا با تاکيد بر اينکه با اين دولت به نتيجه نخواهيم رسيد گفت: واقعا اين را عرض مي‌کنم که 5 ماه به اتمام کار اين دولت مانده و ظرفيت چانه زني اين دولت هم بالاست و اصلاحي هم نمي‌توانيم انجام دهيم زيرا اين دولت اصلاح‌پذير نيست. بنابراين انرژي مجلس را براي دولت بعدي بگذاريم بهتر است.

دوشنبه، 26 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-15 ساعت 11:04
خبر بعدی : رونمایی از پروژه جدید برای تایید صلاحیت مشایی
خبر قبلی : محاکمه وبلاگ نویس بر مبنای اعترافات اجباری


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -