پیشنهاد جان کری و انعطاف ناپذیری رژیم کره شمالی

به گزارش خبرگزاری رویتر از توکیو، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد آمریکا در صورتی مایل به تعامل با کره شمالی است که پیونگ یانگ گام هایی را درزمینه دست کشیدن از تسلیحات هسته ای بردارد.

وی همچنین متعهد شد آمریکا از متحدان آسیایی خود در برابر هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی محافظت خواهد کرد اما گفت واشنگتن خواستار حل مسالمت آمیز تنش های روزافزون در شبه جزیره کره است .

کری با اشاره به اینکه کره شمالی باید گام هایی را در جهت دست کشیدن از برنامه های هسته ای خود بردارد گفت، آنها باید اقداماتی را انجام دهند.

فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن نیز در کنفرانس خبری مشترک با جان کری گفت این دو متحد (آمریکا و ژاپن) خواستار آن هستند که پیونگ یانگ از بلندپروازی های هسته ای خود دست بکشد .

وی افزود، ما موافقت کردیم که کره شمالی باید لفاظی ها و رفتار تحریک آمیز خود را کنار بگذارد و نشان دهد درحال برداشتن اقدامی جدی درجهت عاری سازی هسته ای این کشور است . ما به هیچ وجه نمی توانیم اجازه دهیم کره شمالی تسلیحات هسته ای در اختیار داشته باشد.


انعطاف ناپذیری رژیم کره شمالی

رژیم کره شمالی که در حال آماده سازی مقدمات برگزاری مراسم جشنی به مناسبت سالگرد تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار فقید حزب حاکم این کشور است بار دیگر تاکید کرد به هیچ وجه قصد ندارد برنامه های تسلیحات هسته ای خود را کنار بگذارد .

کیم یونگ نام رئیس دولت کره شمالی که یک لقب افتخاری است گفت، ما توانایی تسلیحات هسته ای خود را به لحاظ کمیت گسترش خواهیم داد زیرا این توانایی ما سرمایه یک کره متحد است. ما تحت هیچ شرایط این سرمایه را معامله نخواهیم کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز پیشنهاد هفته گذشته رئیس جمهور کره جنوبی را درمورد مذاکرات با کره شمالی رد کرد.



یکشنبه، 25 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-14 ساعت 19:04
خبر بعدی : مخالفتها با حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات
خبر قبلی : انتخابات؛ نگرانی عمیق رژیم از تکرار اعتراضات خیابانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -