محاکمه مجدد؛ قاضی پرونده مبارک کناره گیری کرد

حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر امروز شنبه برای شرکت در جلسه جدید دادگاه با آمبولانس به دادگاه قاهره منتقل شد. دادگاه عالی مصر در ماه ژانویه دستور محاکمه مجدد حسنی مبارک و سایر مقام های رسمی پیشین این کشور را صادر کرده بود.

به گزارش تلویزیون دولتی مصر، فرد شماره یک سابق مصر که به زودی 85 ساله می شود در حالی که لباس سفید بر تن و عینک آفتابی به چشم داشت و روی برانکارد دراز کشیده بود به دادگاه منتقل شد.

حسنی مبارک و وزیر کشور سابق مصر در محاکمه قبلی به حبس ابد محکوم شده اند ولی وکلای مدافع آنان از این حکم به علت ناکافی بودن شواهد، انتقاد کرده اند.

در آغاز جلسه امروز دادگاه قاضی پرونده کناره گیری خود را اعلام کرد و مسئله را به دادگاه استیناف (تجدیدنظر) ارجاع داد و گفت که به دلیل سختی‌هایی که در این مسیر می ‌بیند، از سمت خود کناره‌ گیری می‌ کند.

وی همان کسی است که حکم تبرئه 24 تن از رهبران رژیم سابق را صادر کرد که این مسئله خشم اسلامگرایان را برانگیخت.

این در حالیست که شماری از طرفداران حسنی مبارک در اطراف دادگاه تجمع کرده اند. پلیس مصر نیز تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف دادگاه اتخاذ کرده است.

به گزارش فارس، بر اساس تصاویری که شبکه های خبری پخش کردند، صدها نیروی امنیتی در اطراف در اصلی دانشکده پلیس حضور دارند و خودروهای زرهی ضد شورش به گشت زنی می‌پردازند.

پس از سرنگونی رژیم مبارک در مصر این کشور با تنش های سیاسی و اجتماعی داخلی زیادی روبرو شده و این مساله تاثیر منفی زیادی بر وضعیت اقتصادی مصر داشته است.

شنبه، 24 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-13 ساعت 11:04
خبر بعدی : کره شمالی عبرتی برای رژيم یاغی جمهوری اسلامی
خبر قبلی : شهرستان کاکی در استان بوشهر باز هم لرزيد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -