می‌خواهند همه تقصیرها را به گردن احمدی نژاد بیندازند

رادیو آلمان: تلاش برای سلب مسئولیت تحریم‌ها از رهبر جمهوری اسلامی. در حالی که تصمیم‌گیرنده اصلی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای رژیم ایران، رهبر جمهوری اسلامی است، مشاور امور بین‌الملل او، علی اکبر ولایتی و حسن روحانی "بی‌تدبیری دولت" را عامل تشدید تحریم‌ها عنوان می‌کنند.

دیگربان: علی‌اکبر ولایتی٬ مشاور علی خامنه‌ای با انتقاد از سیاست خارجی دولت محمود احمدی‌نژاد گفته «این چه وضعی است که داریم» و اگر «تدبیر» می‌شد٬ بسیاری از تحریم‌ها علیه نظام وضع نمی‌شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم٬ آقای ولایتی این انتقاد‌ را روز پنجشنبه (۲۲ فروردین) طی سخنانی در جمع روحانیون و طلاب استان البرز متوجه دولت احمدی‌نژاد کرده است.

وی گفته است: «می‌شد بسیاری از این تحریم‌ها شکل نگیرد و اگر تدبیر می‌شد، بسیاری از تحریم‌ها اتفاق نمی‌افتاد که امیدواریم در آینده برطرف شود.»

ولایتی افزوده که «بخش مهم مشکلات امروز این است که آن‌طور که باید و می‌توانستیم، روابط بین‌الملل را به خوبی سامان ندادیم.»

مشاور علی خامنه‌ای همچنین اظهار کرده که «می‌توانیم همین حالا روابط جمهوری اسلامی را با دیگر کشور‌ها به سطح بسیار خوبی برسانیم که پایه اول‌ بهبودی روابط وضعیت اقتصادی است.»

علی‌اکبر ولایتی در شرایطی سیاست خارجی هشت سال گذشته دولت احمدی‌نژاد را به باد انتقاد گرفته که بسیاری از تصمیم‌های دولت‌های نهم و دهم در این حوزه به تائید علی‌ خامنه‌ای رسیده بود.

آقای خامنه‌ای طی هشت سال اخیر بار‌ها از سیاست‌های هجومی دولت احمدی‌نژاد در رابطه با دیگر کشور‌ها به خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی حمایت و دفاع کرده بود.

تند‌روی‌های دولت احمدی‌نژاد در پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی که با هماهنگی خامنه‌ای صورت گرفته٬ در حال حاضر ایران را در وضعیت بسیار بغرنجی قرار داده است.

نامزد‌های محافظه‌کار ماه‌هاست با حمله به دولت احمدی‌نژاد در زمینه‌های مختلف٬ تلاش می‌کنند نقش رهبر جمهوری اسلامی در به قدرت رسیدن وی و سیاست‌های دولتش را انکار کنند.

پنجشنبه، 22 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-11 ساعت 19:04
خبر بعدی : مخالفت هند و آلمان با جمهوری اسلامی اتمی
خبر قبلی : نماینده ولی فقیه در سپاه: وضعیت نظام بحرانی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -