گرایش پول‌ کشور به‌ سمت اقتصاد زیرزمینی و دلالی

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان گفت: پول‌ کشور به عوض اینکه در بورس سالم به سمت هدایت برای پشتیبانی از تولید برود به سمت اقتصاد زیرزمینی و دلالی گرایش پیدا کرده است.

به گزارش فارس از نیشابور، منوچهر متکی ظهر امروز در جمع گروهی از مردم نیشابور در تکیه ابوالفضلی این شهر، اظهار کرد: مقدار نقدینگی در ابتدای دولت نهم ۶۰ هزار میلیارد تومان و اکنون پس از گذشت حدود هشت سال ۵۶۰ هزار میلیارد تومان است.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با بیان اینکه رشوه در کشور بیداد می‌کند؛ افزود: در برخی ادارات و محاکم ما ابتدایی‌ترین کار مردم بدون پرداخت پول انجام نمی‌شود و این واقعا معضلی برای کشور است.

متکی عنوان کرد: به‌ روسای قوای قضایی و اجرایی پیشنهاد می‌کنم برای مقطعی از مردم بخواهند هر فردی که رشوه داده اعلام کند در امان است؛ آن وقت ببیند چه اتفاقی می‌افتد. وی خاطرنشان کرد: برای مثال تولید‌گری که ۲۵ سال لوازم الکتریکی تولید می‌کرده با کسی که شبیه تولید او کالایی چینی با مارک پایین‌تر وارد بازار کرده به مشکل و دادگاه برخورده است؛ کار به جایی رسیده که مجبور می‌شود ۷۰ هزار دلار در پارک‌ به نماینده محکمه بپردازد.

دبیر جبهه متحد اصول‌گرایان کشور، تصریح کرد: حمایت از تولید، دادن یک برگ مجوز نیست، باید یک فرآیند برای حمایت از تولیدگران تعریف شود. متکی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها در علل موفقیت اقتصادی کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد که حداقل ۸۰ درصد اقتصاد آنها دست بخش خصوصی و ۲۰ درصد دولتی است درحالی که در ایران این نسبت برعکس است.

وی همچنین از نحوه عملکرد بنیاد علوی انتقاد کرد و توضیح داد: بنیاد پهلوی سابق که در جای جای این مملکت اموال دارد بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به بنیاد علوی شد اما این اتفاق تنها به صورت اسمی افتاد. متکی یادآور شد: نظام علوی یعنی اگر مالی به ناحق وارد شود باید به‌ جای اصلش بازگردد؛ الان صدها هزار هکتار زمین‌های زراعی، باغات و واحدهای مسکونی و تجاری مردم در این بنیاد است.

وی تصریح کرد: اموال این بنیاد زمان پهلوی به زور و کلاه‌برداری از مردم گرفته شده است و هم‌اکنون اگر مردم بخواهند این اموال را مطالبه کنند، می‌گویند اگر سند می‌خواهید باید پولش را به قیمت روز بدهید. عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان در بخش دیگری از سخنانش به ماجرای مرتضوی، مدیر عامل تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ماه‌ها کشور بازیچه مدیرعامل شدن یا نشدن مرتضوی بود، در صورتی که مشکل تامین اجتماعی در بحث شخص مدیر عامل نیست و امروز تامین اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی کشور است که هزاران شرکت تولیدی اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه هزاران یک‌هزار میلیارد سرمایه مملکت در تامین اجتماعی است، افزود: بنده از یکی از اعضای اصلی تامین اجتماعی شنیده‌ام که بسیاری از این شرکت‌ها خرده هستند و آن وقت دولت مجبور است به انحای مختلف بودجه برای جبران این ضررها بگذرد. متکی تاکید کرد: مالکیت دولتی در اقتصاد جواب نمی‌دهد و باید خیلی از این شرکت‌ها خصوصی شوند.

چهارشنبه، 21 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-10 ساعت 14:04
خبر بعدی : قیمت‌های نجومی میوه‌های نوبرانه در بازار
خبر قبلی : حمل موادمخدر به وسيله همسر و کودک 5 ساله


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -