تحریمها؛ تهدید دوباره رژیم به خروج از ان پی تی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تلاش سنا آمریکا برای اعمال دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تاکید کرد که اعمال این تحریم‌ها می‌تواند بر روند مذاکرات هسته‌ای و همچنین ادامه عضویت جمهوری اسلامی ایران در ان پی تی تاثیر گذار باشد.

دوشنبه گذشته خبرگزاری‌های خارجی از جمله رویترز و بلومبرگ در گزارشی‌هایی از طرح تحریم‌های جدید آمریکا خبر دادند؛ تحریم‌هایی که به‌دنبال ناکامی مذاکرات اتمی آلماتی و نبود توافق میان ایران و گروه ۱+۵ در دستور کار نمایندگان کنگره آمریکا قرار گرفته است که به ادعای این خبرگزاری‌ها این طرح تحریم در صورت تصویب و تایید شدید‌تر نوع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب خواهد شد.

در همین حال سید حسین نقوی حسینی، نماینده شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با بیان مطلب فوق در واکنش به این طرح در گفتگو با فرارو گفت: متاسفانه غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها دچار یک توهمی هستند که همین توهم تاکنون باعث شده است مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به نتیجه نرسند.

وی با بیان اینکه در صورتی هم که آن‌ها دست از این توهم بر ندارند امیدی به نتیجه بخش بودن مذاکرات نیست گفت: توهم غربی‌ها این است که فکر می‌کنند با افزایش فشار‌ها بر جمهوری اسلامی ایران از طریق اعمال تحریم‌های بیشتر و شدید‌تر می‌توانند عرصه را بیش از پیش بر مردم تنگ کنند تا از این طریق جمهوری اسلامی وادار به تسلیم شود.

نقوی حسینی درباره تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بر روند مذاکرات هسته‌ای گفت: اعمال دور تازه از تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران متاسفانه تاثیر منفی بر روند مذاکرات خواهد گذاشت.

وی درباره احتمال عملی شدن تهدید خروج از ان پی تی از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران در صورت ادامه سنگ اندازی‌ها در مسیر فعالیت‌های هسته‌ای ایران و اعمال فشار‌ها نیز گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران به سادگی از کنار سنگ اندازی‌ها در ادامه مسیر فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای‌اش گذر نمی‌کند و اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا راه دیگری را هم برای پیمودن پیش رو دارد.

نقوی حسینی افزود: جمهوری اسلامی ایران تصمیم خود را گرفته است که به چرخه کامل فن آوری هسته‌ای دست پیدا کند و از این تصمیم هم قرار نیست عقب نشینی کند. بنابراین ضروری است که جامعه بین الملل و نهادهای مربوطه به خصوص آژانس بین المللی انرژی اتمی با این واقعیت کنار بیایند.

چهارشنبه، 21 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-10 ساعت 11:04
خبر بعدی : سوآپ نفت ایران مجددا متوقف شد
خبر قبلی : خسارت اولیه زلزله دشتی 154 میلیارد تومان است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -